فرانسه: روسیه واقعیت موجود در سوریه را منکر می‌شود

وزیر خارجه فرانسه ظرف کمتر از گذشت ۲۴ ساعت از حمله متجاوزانه ائتلاف آمریکا به سوریه اعلام کرد، فرانسه روز دوشنبه درباره سوریه ابتکار عمل دیپلماتیکی در سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

فرانسه: روسیه واقعیت موجود در سوریه را منکر می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگو با شبکه یک این کشور تاکید کرد، پاریس قصد دارد از روز دوشنبه در شورای امنیت و در بروکسل طی نشست وزرای خارجه به منظور تعیین نقشه راهی برای حل صلح‌آمیز با مشارکت همه کسانی که تمایلی به این راه حل دارند، ابتکار عملی را اتخاذ کند.

وی در این تغییر موضع گفت، به منظور قدم گذاشتن در مسیر حل صلح‌آمیز بحران سوریه، پاریس خواهان این است که شورای امنیت ابتکار عمل را دست گیرد.

این در حالی است که آمریکا، فرانسه و انگلیس به دنبال متهم کردن دولت سوریه به استفاده این دولت از سلاح شیمیایی در هفته گذشته علیه غیرنظامیان در درگیری با شورشیان بامداد روز شنبه برخی از مناطق این کشور را با موشک مورد هدف قرار داد.

لودریان همچنین نسبت به وقوع  فاجعه انسانی در ادلب سوریه هشدار داد و گفت، تعداد ساکنان ادلب در حال حاضر حدود دو میلیون تن است که از میان آنها صدها هزار تن سوری هستند که از شهرهای تحت کنترل نیروهای مخالف دولت خارج شده‌اند.

وی افزود، خطر روی دادن فاجعه انسانی جدید وجود دارد و باید سرنوشت ادلب از طریق روند سیاسی که شامل خلع سلاح شبه‌نظامیان است، تعیین شود.

لودریان ادامه داد، فرانسه از نزدیک وضعیت شمال شرق سوریه را پیگیری خواهد کرد که به کمک پاریس از کنترل داعش خارج شده است.

وزیر خارجه فرانسه گفت، نباید فراموش شود علاوه بر دیگر گروه‌های تروریستی که در حال حاضر در حال تجدید قوا در شرق سوریه هستند، دشمن اصلی همچنان داعش است.

لودریان گت، روسیه واقعیت موجود در سوریه را منکر می‌شود و حمایتش از بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور توجیهی ندارد، ابزارهای تحقیقاتی که سازمان ملل در حال حاضر به کار می‌گیرد، دولت سوریه را مسوول می‌داند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر