با بودجه‌ ۲۷ میلیون تومانی ، کدام خودرو را خریداری کنیم؟

همانگونه که مطلع هستید، بازار خودرویی ایران یکی از آشفته ترین بازارها در حوزه خودرو در جهان بوده و همه روز دچار تغییر و تحولات است

همواره خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی یکی از مهم‌ترین کلا‌س‌ها در خرید اتومبیل مابین خریداران در سطح جهانی هستند و در این میان، مدل های کم استهلاک و با هزینه پایین نگهداری از اولویت بیشتری به هنگام خرید برخوردار می‌باشند. در همین رابطه، بازار خودرویی ایران نیز از این مسئله مستثنا نبوده و به‌دلیل قدرت خرید پایین مشتریان ایرانی و انتخاب محدود مابین مدل‌های موجود، خریداران به ناچار میبایست با توجه به هزینه‌های نگهداری خودروهای سواری در ایران، به سراغ مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی روند.

پیرامون همین موضوع ، من آرمین ایرجی کارشناس و نویسنده وب سایت تخصصی خودرو کاربلد به بررسی این موضوع پرداخته ام ، با ما همراه باشید...

با 27 میلیون تومان چه خودرویی میتوان خریداری نمود؟

1- پراید 131 SE (گروه خودروسازی سایپا)

یکی از خودروهایی که می‌توان در رنج قیمتی 27 میلیون تومان در نمونه صفرکیلومتر خریداری نمود، پراید 131 SE نام دارد. این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 1323 سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 65 اسب بخار و گشتاوری برابر 103 نیوتن متر است و این قدرت تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتتقل می‌شود. همچنین، شتاب صفر تا صد پراید 131 SE برابر با 15 ثانیه و حداکثر سرعت آن در حدود 178 کیلومتر در ساعت است. (لازم به یادآوریست که پراید 131 SE در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 7.0 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 اعلام شده است) قیمت این خودرو در حال حاضر با مدل سختاری 1397 برابر با 22 میلون و 500 هزار تومان است

عکس پراید 131

2- پراید 111 SE (گروه خودروسازی سایپا)

در واقع پراید 111 نمونه هاچبک پراید صندوق دار (132) است. این خودرو از همان پیشرانه مرسوم چهار سیلندر 8 سپاپ با حجمی برابر با 1323 سیسی سود میبرد که با توجه به برخی بروز رسانی های اینجاد شده در این موتور، قدرت تولیدی آن به 69 اسب بخار و گشتاور آن به 108 نیوتن متر افزایش یافته است و همانند پراید 131 SE، این خودرو نیز از یک گیربکس 5 سرعته دستی برای انتقال نیرو سود می‌برد. (لازم به یاداوریست که پراید 111 SE در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 6.8 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 اعلام شده است) قیمت این خودرو در حال حاضر با مدل ساختاری 1397 برابر با 24 میلیون و 300 هزار تومان است.

عکس پراید 111

3- تیبا EX صندوق دار (گروه خودروسازی سایپا)

تیبا صندوق دار را می توان جانشین پراید در اوایل سال 1390 نام نهاد. اما پس از مدتی به دلیل عدم موفقیت این خودرو نسبت به پراید، نام جانشین از روی این خودرو برداشته شد. پیرامون همین موضوع، تیبا صندوق دار دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 1497 سی‌سی بوده که قدرت تولید توسط این موتور برابر با 80 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 126 نیوتن متر است و این قدرت تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی، به چرخ های جلو خودرو انتقال می‌یابد. (لازم به یاداوریست که تیبا صندوق دار در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 7.2 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 اعلام شده است) قیمت این خودرو در حال حاضر با مدل ساختاری 1397 برابر با 26 میلیون و 300 هزار تومان اعلام شده است.

عکس تیبا صندوقدار

حال نوبت به خودروهایی می‌رسد که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف 27 میلیون تومان، نمونه‌های دسته دوم و کارکرده آن‌ها را در بازار خودرویی ایران تهیه نمود که توجه شما عزیزان را به ادامه این مطلب جلب می‌کنیم.

 

1- پروتن GEN 2 ( شرکت زاگرس خودرو)

به جرات میتوان گفت که یکی از باکیفیت ترین خودروهای کارکرده در رده زیر 27 میلیون تومان، درحال حاضر پروتن GEN 2 نام دارد. این خودرو در مدل‌های 2007 خود در بهترین وضیعت ظاهری و موتوری و موادر جانبی همچون بیمه نامه، شیوه نگهداری و کارکردی زیر 170 هزار کیلومتر، قیمتی برابر با 27 میلیون تومان را دارا می‌باشد. پیرامون همین مضووع، این مدل دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بوده که این موترو قادر به تولید قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاوری برابر با 148 نیوتن متر است که این قدرت تولید شده یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. (لازم به یاداوریست که پروتن جن 2 در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 7.6 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو3 اعلام شده است)

عکس پروتون Gen2

2- سمند LX EF7 ( گروه صنعتی ایران خودرو)

یکی دیگر از خودروهای کارکرده که می‌توان تا سقف بودجه‌ای برابر با 27 میلیون تومان تهیه کرد، سمند LX EF7 نام دارد .پیرامون همین موضوع، با توجه به مبلغ مورد نظر می‌توان مدل 1393 این خودرو را در بهترین شرایط ظاهری و موتوری و موارد جانبی همچون بیمه نامه، شیوه نگهداری و کارکردی کمتر از 75 هزار کیلومتر خریداری کرد. در همین رابطه، این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.7 لیتر با نام اختصاصی EF7 بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 1.4 اسب بخار و گشتاوری برابر با 136 نیوتن متر خواهد بود که این قدرت تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. (لازم به یاداوریست که سمند EF7 در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 8.0 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 اعلام شده است)

عکس سمند LX

3- رانا LX ( گروه صنعتی ایران خودرو )

از دیگر خودروهایی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف 27 میلیون تومان تهیه نمود، رانا LX نام دارد. در همین رابطه، خودرو مورد نظر با توجه به مبلغ اعلامی، مدل 1367 این خودرو با کارکردی کمتر از 80 هزار کیلومتر بوده که در بهترین شرایط فنی و ظاهری به سر می‌برد و دارای بیمه نامه‌ای بلند مدت ( بیش از 8 ماه) است. پیرامون همین موضوع، در رابطه با مشخصات فنی این خودر ومیتوان بدین صورت گفت که رانا LX دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر و نام اختصاصی TU5 (موتور پژو) بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 108 اسب بخار و گشتاوری برابر با 142 نیوتن متر است قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می‌شود. (لازم به یاداوریست که رانا LX در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 6.8 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 اعلام شده است)

عکس رانا LX

4- کیا ریو (گروه خودروسازی سایپا)

به جرات میتوان گفت که یکی از بهترین انتخاب‌ها با توجه به سقف بودجه‌ای برابر با 27 میلوین تومان در خودروهای دسته دوم، قطعا کیا ریو است. در همین رابطه، با مبلغ مورد نظر می‌توان یک دستگاه کیا ریو با مدل ساختاری 1389 را با کارکردی کمتر از 75 هزار کیلومتر و در بهترین شرایط ظاهری و فنی تهیه نمود که این خودرو دارای بیمه نامه‌ای به مدت 9 ماه است. پیرامون همین موضوع، این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 96 اسب بخار و گشتاوری برابر با 135 اسب بخار است که این قدرت تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. (لازم به یاداوریست که ریو در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 6.9 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو3 اعلام شده است)

عکس کیا ریو

5- رنو تندر 90 ( گروه صنعتی ایران خودرو )

یکی دیگر از خودروهایی که جز بهترین انتخاب‌ها با توجه به بودجه مورد نظر محسوب می‌شود، رنو تندر نود نام دارد. در همین رابطه، با مبلغی برابر با 27 میلیون تومان می‌توان مدل E2 تندر 90 را با سال ساختاری 1388 و کارکردی کمتر از 120 هزار کیلومتر را در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد. پیرامون همین موضوع، رنو تندر 90 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بوده که این موترو قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 140 نیوتن متر است و این قدرت تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. (لازم به یاداوریست که تندر 90 در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 7.9 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 اعلام شده است)

عکس تندر 90

6- پژو 206 تیپ 5 ( گروه صنعتی ایران خودرو )

از دیگر خودروهایی که می‌توان با سقف بودجه‌ای برابر با 27 میلیون تومان در نمونه‌های دسته دوم تهیه نمود، 206 تیپ 5 نام دارد. در همین رابطه، با توجه به مبلغ مورد نظر، می‌توان این خودرو را با مدل ساختاری 1392 و با کارکردی کمتر از 65 هزار کیلومتر در بهترین شرایط ظاهری و فنی خریداری کرد، همچنین خودرو مذکور دارای بیمه نامه‌ای به مدت 10 ماه است. پیرامون همین موضوع، پژو 206 تیپ 5 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر با نام TU5 بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاروی برابر با 142 نیوتن متر است و این قدرت تولید شده توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های جلو متقل می‌شود. (لازم به یاداوریست که پژو 206 تیپ 5 در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت ترکیبی، مصرف سوختی برابر با 6.7 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 اعلام شده است)

عکس پژو 206 تیپ 5

به اشتراک گذاری با دوستان



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان