سامسونگ +Galaxy S۹ زیر ذره‌بین فوت‌وفن

تلفن هوشمند و پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس ۹، یک محصول بی‌نظیر است اما گلکسی اس ۹ پلاس خیلی بهتر از مدل اصلی است و اگر از کاربران پرمشغله هستید و زیاد با تلفن هوشمندتان سر و کار دارید حتماً مدل گلکسی اس ۹ پلاس گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

سامسونگ +Galaxy S9 زیر ذره‌بین فوت‌وفن

بررسی تخصصی ابرتلفن هوشمند سامسونگ، گلکسی اس 9 پلاس، همان گوشی سامسونگی که امسال حتماً باید بخرید

تلفن هوشمند و پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس 9، یک محصول بی‌نظیر است اما گلکسی اس 9 پلاس خیلی بهتر از مدل اصلی است و اگر از کاربران پرمشغله هستید و زیاد با تلفن هوشمندتان سر و کار دارید حتماً مدل گلکسی اس 9 پلاس گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

در سال‌های گذشته، مدل‌های Plus از تلفن‌های هوشمند سامسونگ درست مثل خانواده S طراحی شدند؛ هم بزرگتر بودند و هم باتری بزرگتری داشتند. امسال مدل گلکسی اس 9 پلاس نسبت به اس 9 قابلیت خیلی برجسته‌تری دارد که در اس 9 وجود ندارد: وجود لنز دوم دوربین در پشت گوشی. این لنز یک حسگر 12 مگاپیگسل تله فوتو است که به گلکسی اس 9 پلاس امکان ایجاد عمق میدان در تصاویر پرتره را می‌دهد، تصاویر پس‌زمینه را محو می‌کند تا در نهایت سوژه مورد نظر برجسته‌تر به نظر برسد.

سه دلیل خیلی خوب برای خرید گلکسی اس 9 پلاس نسبت به مدل اس 9 وجود دارد:

نسخه‌های متنوعی از این دو گوشی وجود دارد که از نظر ابعاد، وزن، باتری و رم با هم فرق دارند. اما اگر اندازه نمایشگر برای شما اهمیت ندارد، دوربین دوم دلیلی است که می‌توانید گلگسی اس 9 پلاس را به مدل گلگسی اس 9 برای خرید ترجیح دهید زیرا امکانات اصلی دیگر در آنها تقریباً شبیه است. دوربین 12 مگاپیکسل با دوربینی که دیافراگم دوگانه دارد و برای اولین بار در صنعت تلفن هوشمند و در گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 9 عرضه شده است امتیاز برجسته گلکسی اس 9 پلاس به شمار می‌رود.

نکته جالب در مورد گلکسی اس 9 پلاس این است که این تلفن هوشمند دومین تلفن سامسونگ است که دوربین دوگانه دارد. اولین محصول سامسونگ با دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 بود که سال گذشته عرضه شد. سامسونگ پس از یک سال تأخیر، تلفن هوشمندی با این نوع دوربین ارائه کرده است. بنابراین، این محصول جدید سامسونگ باید این تأخیر زمانی را جور دیگری جبران کنند. جالب است بدانید حقیقت این است که این دوربین در گلکسی اس 9 وجود ندارد و سامسونگ این قابلیت بی‌نظیر برای عکاسی را به مدل پیشرفته‌تر از پرچمدار خود اختصاص داده است.

در واقع گلکسی اس 9 یک دوربین در پشت و گلکسی اس 9 پلاس دو دوربین در پشت دارد. گلکسی نوت نیز علاوه بر این دو دوربین به یک قلم دیجیتال نیز برای نوشتن و طراحی کردن مجهز شده است. در نتیجه، سه قیمت مختلف برای این محصولات برتر سامسونگ در بازار پیش‌بینی شده است.

متأسفانه، برخلاف افزوده شدن لنز تله فوتو دوم به مدل پلاس از گلکسی اس 9، دوربین اصلی همان نقطه ضعف لنز دیافراگم دوگانه اس 8 را که برای اولین بار ارائه شده دارد: نوردهی بیش از حد تصاویر در محیط کم نور. علاوه بر این، تصاویر در محیط تاریک خیلی هم وضوح بالایی ندارند. در مجموع، اگر تصمیم دارید از خانواده اس 9 محصولی را انتخاب کنید، باید بدانید که مجبورید پول بیشتری را بابت آن بپردازید.

اکنون با هم نگاهی عمیق‌تر به تفاوت بین اس 9 و اس 9 پلاس می‌اندازیم.

دوربین با حالت پرتره

در سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس یک دوربین با لنز تله فوتو 12 مگاپیکسل تعبیه شده که هر چیزی که برای تصویربرداری حالت پرتره لازم داشته باشید را در اختیارتان می‌گذارد.

همان تنظیماتی که در گلکسی نوت 8 به کار رفته در گلکسی اس 9 پلاس نیز استفاده شده است و همان برنامه کاربردی حالت پرتره به نام Live Focus در تلفن هوشمند جدید سامسونگ وجود دارد.

شما کنترل کشویی برای قابلیت شدت مات شدگی و رنگ پوست را با نام beauty mode خواهید داشت که در اختیار شما گذاشته شده است و سوژه شما را صاف و مرتب می‌کند.

حالت پرتره سامسونگ در رده عقب‌تر از آیفون 10 و آیفون 8 پلاس از نظر جزییات و امکانات نوردهی قرار می‌گیرد. این تلفن‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند که تون نور را از حالت طبیعی به حالت پویا درآورید.

اما چیزی که در مورد حالت پرتره در این گوشی سامسونگ منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد این است که شما می‌توانید مات‌شدگی را تنظیم کنید یا بعد از گرفتن عکس آن را به عنوان یک گزینه ویرایشی به عکس بیفزایید.

حتی شما می‌توانید بین عمق میدان پرتره (کلوزآپ یا نمایی نزدیک)، نسخه مات‌نشده و زاویه گسترده از همان نما تغییر وضعیت دهید. فرایند تصویربرداری مانند آیفون 10 نیست اما خیلی کاربردی و جالب است و با این حال شما هنوز هم می‌توانید چندین فیلتر را در ویرایشگر تصویر اعمال کنید.

نمایشگری با ابعاد بزرگ

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس از نمایشگر بزرگ 6٫2 اینچ بهره می‌برد. بنابراین، حتی نسبت به گلکسی اس 9 فضای بیشتری برای مشاهده فایل‌های چندرسانه‌ای مثل فیلم و عکس در اختیار شما می‌گذارد.

نمایشگر بزرگتر به این معنی است که ابعاد بیشتری را باید برای کشیدن انگشتان خود به دور گوشی تحمل کنید. اما باید بگوییم که گلکسی اس 9 از این نظر راحت است.

گوشی بزرگتر اما بلندقدتر و باریک‌تری که سامسونگ سال گذشته معرفی کرد و گلکسی اس 8 نام داشت به شما این حس را می‌دهد که انگار باید آنقدر انگشتتان را بکشید تا به سقف اتاق برسد؛ البته اگر دستان و انگشتان کوچکی دارید.

باتری بزرگ

گلکسی اس 9 پلاس، درست مثل تلفن‌های هوشمند سال قبل، باتری بزرگتری نسبت به اس 9 دارد و به جای استفاده از باتری 3 هزار میلی‌آمپر به باتری 3500 میلی‌آمپر مجهز شده است.

گلکسی اس 9 پلاس با حالت هواپیما در زمان تست ویدئویی توانست حدود 17 ساعت دوام بیاورد که البته نسبت به گلکسی اس 9 پلاس قدرت دوام کمتری دارد.

ما همچنان به آزمایشات باتری خود ادامه خواهیم داد تا نتایج دیگر را به شما اعلام کنیم. در حال حاضر، با توجه به نتایجی که به دست آوردیم، گلکسی اس 9 پلاس توانست 3 ساعت بیشتر از گلکسی اس 9 سامسونگ دوام بیاورد.

در استفاده روزانه، گلکسی اس 9 پلاس یک روز کاری کامل را دوام می‌آورد زیرا باتری آن می‌تواند از صبح تا شب برای شما شارژ داشته باشد؛ اما نه تا نیمه‌های شب. اگر می‌خواهید نصفه شب بیرون بروید، باید تلفنتان را شارژ کنید تا بتوانید با خیال راحت بیرون بروید.

با همه اینها، گلکسی اس 9 پلاس خیلی زود شارژ می‌شود و از باتری خالی یک ساعت و 40 دقیقه‌ای به یک باتری با شارژ کامل در زمان خاموش بودن مبدل می‌شود. قابلیت شارژ سریع نیز می‌تواند 30 دقیقه‌ای باتری گلکسی اس 9 پلاس را شارژ کند.

قیمت

اگر نمایشگر بزرگتر می‌خواهید و دوست ندارید از نظر جلوه‌های جدید عکاسی با موبایل از دیگران عقب بمانید، گلکسی اس 9 پلاس قطعاً یک انتخاب برتر نسبت به گلکسی اس 9 خواهد بود.

از آنجا که گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ ابعاد بزرگتری دارد، پیشرفته‌تر هم هست و قیمتش از گلکسی اس 9 حدود یک میلیون تومان بالاتر است.

گلکسی اس 9 پلاس از نظر امکانات اصلی مانند ابعاد نمایشگر، کیفیت عکاسی، عمر باتری و سرعت با آیفون 10 قابل رقابت است و حتی می‌تواند از بهترین تلفن هوشمند اپل سبقت هم بگیرد.

ناگفته نماند که وقتی سخن از امکانات برجسته و متمایز به میان می‌آید قابلیت اسکن هوشمند در سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس از Face ID اپل پیشی می‌گیرد و انیموجی اپل از AR Emoji سامسونگ یک پله عقب‌تر خواهد ایستاد.

در یک کلام:

  • مزایا: دوربین فوق‌العاده برای سلفی
  • معایب: عمر کوتاه باتری و نوردهی زیاد تصاویر کم نور در حالت تصویربرداری خودکار

خط آخر: گلکسی اس 9 پلاس قوی‌ترین تلفن هوشمند سامسونگ در خانواده گلکسی است و مخصوص کاربران پرمشغله‌ای است که به یک گوشی قدرتمند نیاز دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان