دلایل قهرمان نشدن ایران در آسیا - ۱۹

تغییرات مدیریتی به فوتبال لطمه زده/ تا خصوصی نشویم وضعیت همین است

کاپیتان پیشین استقلال با بیان اینکه یک مدیر نتوانسته چند سال پیاپی در پست خود بماند گفت: تغییر و تحولات پی در پی در سطح مدیریت باعث شده تا فوتبال ما متضرر شود.

تغییرات مدیریتی به فوتبال لطمه زده/ تا خصوصی نشویم وضعیت همین است

جواد زرینچه در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که چرا سال‌هاست نتوانسته ایم در لیگ قهرمانان به مقام قهرمانی برسیم گفت: 25 سال است که آرزوی رسیدن به قهرمانی در آسیا را داریم. در این سال‌ها بیشتر کشورهایی که فوتبالشان از ما ضعیف تر بود با سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق به پیشرفت های خوبی دست پیدا کردند اما ما همچنان تنها به خودمان نگاه می‌کنیم و فکر می کنیم در فوتبال موفق هستیم.

وی تاکید کرد: کشورهای آسیای شرقی خصوصا ژاپن، کره جنوبی و چند کشور دیگر توانسته اند با یک مدیریت دقیق و برنامه ریزی چند ساله پیشرفت قابل توجهی کرده و در حال حاضر  در هر دوره از جام جهانی حضور داشته باشند اما ما همچنان در حال درجا زدن هستیم و هنوز نتوانسته ایم بعد از سالها یک فوتبال حرفه ای را در کشورمان داشته باشیم.

کاپیتان پیشین استقلال در ادامه تصریح کرد: آسیایی ها به سمت خصوصی سازی در ورزش رفتند و موفق هم بودند اما فوتبال ما هنوز دولتی است و از پول دولت ارتزاق می کند و تا زمانی که خصوصی نشویم مشکلات همچنان پابرجاست و نمی توانیم خود را به فوتبال کشورهای آسیای شرقی و حتی برخی کشورهای عربی برسانیم.

زرینچه همچنین تاکید کرد: متاسفانه ورزش ما دولتی است و فوتبال ما هم همین روند را ادامه می دهد و زمانی که یک مدیر می خواهد کار کند آنقدر عمر مدیریتش کوتاه است که باید  جایش را به نفر بعدی بسپارد و مدیر بعدی هم چون امنیت شغلی ندارد نمی تواند کار مثبتی برای ورزش و فوتبال ما انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که یک مدیر نتواند سال‌ها در پست خود بماند و با برنامه‌ریزی که برای کار خود انجام داده، پیش برود فوتبال ما از این تغییر و تحولات مدیریتی متضرر می‌شود.

زرینچه بهترین راهکار را برای موفقیت فوتبال کشورمان خصوصی سازی دانست و گفت: اگر می خواهیم فوتبال ما از این روزمرگی نجات پیدا کند باید به خصوصی سازی روی بیاوریم. شاید ابتدا سخت باشد اما رفته رفته معضلات و مشکلات برطرف می‌شود و همه چیز شکل واقعی به خود می گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر