ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

تصرف بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی خرمدشت توسط سودجویان/ چاه‌های غیرمجاز ظرف مدت یک هفته مسدود شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: برای جلوگیری از هرگونه تعرض، نظارت مستمر و دقیقی بر روی اراضی دولتی استان باید صورت بگیرد و در عین حال نیز چاه‌های غیرمجاز ظرف مدت یک هفته مسدود و پر شوند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی  در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال که در دادگستری استان قزوین برگزار شد، گفت: متاسفانه به دلیل تساهل در حفاظت از اراضی دولتی، بیش از 100 هکتار از اراضی شهرک صنعتی خرمدشت توسط سودجویان تصرف شده است.


وی اضافه کرد: تصرفات صورت گرفته از سال 93 با 15 هکتار آغاز و تا 100 هکتار نیز در سال‌های بعد افزایش یافته که متاسفانه هیچ اقدام قاطع و جدی در برخورد با سودجویان صورت نگرفته است.


حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: بسیاری از سودجویان تلاش دارند مانع اجرای حکم قضایی شوند در حالیکه قوه قضائیه برای حفظ حقوق بیت المال بسیار قاطع و جدی است.


وی با بیان اینکه آب، زمین، جنگل و منابع طبیعی جزو انفال و بیت المال محسوب می‌شوند، گفت: همه این‌ها در دست انسان‌ها امانت به حساب آمده و دستگاه قضا ذره‌ای در حفظ این حقوق کوتاه نخواهد آمد.


به گفته این مقام قضایی، متاسفانه برخی از مسئولان در حفاظت از این امانت‌ها بی دقت بوده و زمانی از خواب غفلت بیدار می‌شوند که دیگر اراضی و آبی باقی نمانده است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: سودجویان سال گذشته از محل تصرف عدوانی اراضی و کاشت آنها، 20 میلیارد ریال درآمد کسب کرده و تنها 80 میلیون ریال آن را بابت اجرت المثل کاشت پرداخت کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به ناچیز بودن اجرت المثل تعیین شده، این مساله باعث وسوسه سایر سودجویان به تصرف اراضی دیگر دولتی در استان می‌شود.

به گفته وی، باید بررسی کرد کدام دستگاه و مسئولی در این زمینه کوتاهی کرده و زمینه سودجویی متصرفان را فراهم آورده است.

رئیس دادگستری استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچه سریع‌تر شبکه لوله کشی که توسط سودجویان در اراضی شهرک صنعتی خرمدشت ایجاد شده جمع آوری و از تغییر کاربری اراضی صنعتی به کشاورزی جلوگیری به عمل آید.

به گفته وی، برخورد قاطع با متعرضان بیت المال در هرجایگاه و با هر پشتوانه‌ای باید به طور جدی صورت گیرد تا کسی به خود اجازه تصرف و ورود به اموال دولتی و عمومی را ندهد.

شهرک صنعتی خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان با سه هزار هکتار مساحت در 74 کیلومتری جنوب قزوین واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان