ماهان شبکه ایرانیان

فارن پالیسی: نیروهای هم‌پیمان سوریه بر حمله به نیروهای آمریکایی متمرکز می‌شوند

روزنامه فارن پالیسی در گزارشی نوشت که در پی حملات هوایی به سوریه، اکنون نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه بر نیروهای آمریکایی در این کشور متمرکز خواهند شد.

فارن پالیسی: نیروهای هم‌پیمان سوریه بر حمله به نیروهای آمریکایی متمرکز می‌شوند

به گزارش ایسنا، به نقل از فارن پالیسی، یک روزنامه‌نگار مقیم استانبول اعلام کرد که حملات هوایی اخیر علیه سوریه فرصت حمله شبه‌نظامیان هم‌پیمان ارتش سوریه به نیروهای آمریکایی در این کشور را افزایش داده است.

وی گفت که عقب‌نشینی داعش و شکست گروه‌های مخالف و از دست دادن پایگاه‌هایشان نیروهای هم‌پیمان نظام را وادار کرده تا بر نیروهای آمریکایی در خاک سوریه متمرکز شوند.

این روزنامه‌نگار گفت: مسوولان غربی و محلی مستقل همواره نسبت به هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی هشدار داده‌اند.

فیلیپ اسمیت، تحلیلگر مرکز پژوهش‌های خاورمیانه در واشنگتن گفت: نیروهای حامی اسد همواره مواضع خصمانه‌ای نسبت به غرب دارند اما زمانی که تهدید پشت تهدید دریافت می‌کنی تلاش می‌کنی تا پیام مشخصی برسانی.

ماه میلادی کنونی گردان الباقر سوریه یک گروه‌ حامی ارتش سوریه در صفحه خود در فیسبوک نوشت که حملات علیه سرباران آمریکایی در سوریه شروع خواهد شد.

اسمیت هفته گذشته در گزارشی نوشت که مواضع خصمانه شبه‌نظامیان علیه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه افزایش یافته و این مساله فراتر از هشدار است.

نوار الیور، تحلیلگر نظامی در مرکز پژوهش‌های استراتژیک عمران در استانبول گفت: بیانیه گردان الباقر مساله بسیار مهمی است و شوخی نیست بلکه بعدا شاهد اقدام نظامی خواهیم بود.

این تحلیلگران می‌گویند: حملات هوایی محدود احساسات حامیان بشار اسد را برانگیخت و آن‌ها با تجمع در خیابان‌ها حمایت خود را از اسد اعلام کردند.

رناد منصور، ساکن لندن می‌گوید: بعد از جنگ علیه داعش اکنون می‌گویند: ما اول علیه آمریکا و دوم علیه دیگران هستیم. آن‌ها می‌گویند که آمریکایی‌ها دشمنشان هستند و اگر درگیری میان آمریکا و ایران رخ بدهد این‌ها نمایندگان ایران هستند.

براساس گزارش یک روزنامه لبنانی، شبه‌نظامیان شیعه پایگاهی آمریکایی در عراق را بعد از حملات هوایی محاصره کردند. مسوولان آمریکایی این اطلاعات را تکذیب یا تایید نکرده و گفته‌اند که تمامی نیروها تحت امر دولت عراق هستند.

این در حالی است که رایان دیلون، فرمانده نیروهای آمریکایی گفت که ائتلاف آمریکا علیه هر تهدیدی حق دفاع از خود و شرکای عراقی‌اش را دارد.

رانج علاء الدین، پژوهشگر مرکز بروکینگز در دوحه گفت: هرچه شورش علیه اسد کمتر می‌شود فرصت مقابله میان ایران و آمریکا بیشتر می‌شود. آمریکا می‌تواند از طریق هوایی بر آن‌ها سیطره یابد اما نیروهای آمریکایی در خاورمیانه که تعدادشان 2000 تن است نمی‌توانند با ده‌ها هزار تن از نیروهای حامی نظام سوریه در این کشور بجنگند. در مقایسه با شبه‌نظامیان، نیروهای حامی دولت سوریه از هرگونه مقابله با نیروهای آمریکایی خودداری می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان