یکی از مقامات هواوی اخیراً در اظهار نظری جالب اعلام کرده است که ایده تعبیه بریدگی بالای نمایشگر چندین سال قبل به ذهن مهندسین این شرکت خطور کرده بود، اما آن زمان شهامت لازم برای عملی کردن این ایده وجود نداشت.
این صحبت ها را «لی چانگ ژو» مدیر بخش موبایل کمپانی چینی مطرح ساخته و گفته است که آنها سه یا چهار سال قبل در فکر تغییر نسبت تصویر نمایشگر موبایل ها از 16:9 سنتی به نسبتی جدید بوده اند تا بتوانند فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند، اما در آن زمان نگران بازخورد منفی کاربران بودند. او در ادامه اذعان می کند که «محافظ کاری و احتیاط بیش از حد» هواوی سبب شد تا این ایده به نام کمپانی چینی به ثبت نرسد.
البته او وسواس بسیار مردم چین نسبت به تقارن ظاهری و متناسب نبودن بریدگی بالای نمایشگر با فرهنگ مردم این کشورها را به عناون دیگر دلیل مقامات هواوی در عملی نکردن ایده مورد بحث ذکر کرده است.
آقای چانگ ژو در ادامه از دلایل تغییر رویکرد این شرکت و عرضه موبایل های P20 با بریدگی بالای نمایشگر گفته است. او دلیل این کار را حضور محصولات شرکت متبوعش در بازارهای متنوع و نیاز آنها به تحت پوشش قرار دادن طیف گسترده تری از سلایق اعلام کرده است.
مرد نخست واحد موبایل کمپانی هواوی تاکید دارد که چنین اشتباهی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد و این شرکت تلاش می کند در آینده با جسارت بیشتری با نوآوری های جدید برخورد کند. او برای اثبات این دعا به ترکیب رنگ منحصر به فرد بدنه پشتی موبایل های P20 موسوم به «Twilight» اشاره کرده و گفته است که در ابتدا تعداد قابل توجهی از مهندسین شرکت با چنین ایده غیر معمولی موافق نبودند اما در نهایت اجرای آن به تصویب رسید. استفاده از دوربین سه گانه در موبایل مورد بحث را نیز می توان از دیگر نمودهای این رویکرد جدید در نظر گرفت.