۵ نکته برای گلکاری بهاره موفق

بهار فصل رسیدگی به باغچه و پرورش گل و گیاه جدید است. اگر می‌خواهید باغچه بهاره رنگارنگی داشته باشید، این ۵ نکته را در گلکاری رعایت کنید.

5 نکته برای گلکاری بهاره موفق

بهار فصل رسیدگی به باغچه و پرورش گل و گیاه جدید است. اگر می‌خواهید باغچه بهاره رنگارنگی داشته باشید، این 5 نکته را در گلکاری رعایت کنید.

آیا شما هم از افردی هستید که در فصل اسفند مرتبا زمین باغچه را به دقت چک می‌کنید تا بتوانید اولین گل‌‌های بهاره‌تان را زودتر از نوروز بکارید؟ به نظر می‌رسد هیچ کس برای رسیدن فصل‌های دیگر به اندازه بهار اشتیاق ندارد! با رعایت نکته‌های زیر، بیشتر از همیشه از باغچه‌تان کار بکشید و گل‌های بیشتری داشته باشید!

1- گل‌های پیاز دار و گل‌های یکساله را در ترکیب با هم بکارید

گیاهان پیازی بزرگ مانند لاله، نرگس و سنبل را در ترکیب با گیاهان یکساله مقاوم به سرما بکارید. نتیجه کارتان چیزی می‌شود که همیشه آرزویش را داشته اید. با این کار زمانی که گل‌های پیازی‌تان از گلدهی ایستادند، هنوز هم باغچه‌تان زیبا است. به علاوه در زمانی که دو گیاه گل دارند، ترکیب رنگ و گل‌هاشان محشر می‌شود. می‌توانید گیاهان ا از نظر قد هم با هم هماهنگ کنید. مثلا گل‌های پیازی قد بلند را در ترکیب با گل‌های یک ساله کوتاه بکارید. مانند چیزی که در تصوری می‌بینید. به این ترتیب بیشترین استفاده را خواهید برد. در هنگام کاشت مواظب باشید که ریشه گیاهان یکساله، گیاهان پیازی‌تان را خراب نکنند. اگر می‌خواهید گیاهان پیازی را هم تازه بکارید، در هنگام کاشت حواستان به عمل کاشت هر دو گونه باشد.

بهترین زمان کاشت همین الان است! الان گیاهان پیازی جوانه زده اند و گیاهان یکساله مقاوم به سرما هم در گلفروشی‌ها یافت می‌شوند. این گیاهان را با هم بکارید:

– لاله و پامچال

– سنبل و بنفشه

– نرگس و شب بو

– زنبق هلندی و گل آلیسوم

2- بوته گل هم به ترکیب باغچه اضافه کنید

زمانی که در حال طراحی یک منظره هستید، باید ابتدا از کاشت درختان شروع کنید سپس بوته‌ها و بعد از آن هم گیاهان علفی و گل‌ها را بکارید. بوته‌ها نه تنها به باغچه‌تان بافت می‌دهند و ارتفاع آن را متناسب می‌کنند، بلکه بسیاری از آنها دارای گل‌های بهاره هستند و در برخی در آفتاب و برخی دیگر در سایه گل‌های خود را به شما ارزانی می‌کنند. آزالیا خبر رسیدن بهار را در باغچه‌های جنوبی و گرم می‌دهد، یاس زرد هم همین کار را می‌کند! حتما بوته‌های یاس زرد که زودتر از همه گیاهان دیگر گل های خود را در بهار آشکار می‌کنند در گوشه و کنار فضاهای سبز شهر دیده اید.

3- باغبانی گلدانی را فراموش نکنید

وقتی که چند گلدان گل بهاری هم به باغچه‌تان اضافه می‌کنید، می‌توانید زودتر از حالتی که این‌ گیاهان را در زمین باغچه بکارید، گل‌ داشته باشید. حتی می‌توانید تعدادی گلدان آویز هم به حیاط‌تان اضافه کنید. اگر دمای روز مناسب شده اما شب‌ها همچنان سرد است، می‌توانید این گیاهان گلدانی را شب هنگام به رون خانه یا به پناهگاهی دیگر منتقل کنید. بعضی از گیاهان گلدانی بهاری هستند که در خنکای بهار جوانه می‌زنند. برخی گیاهان گلدانی دیگر حتی می‌توانند مقداری یخبندان بهاره را هم تحمل کنند. پس دست‌تان در انتخاب گیاه باز است.

4- در زمین چمن زعفران بکارید

کاشت گیاهان پیازی در زمین مهارت خاصی نمی‌خواهد. اگر می‌خواهید پایاز گیاه‌تان را در یک زمین چمن بکارید، تنها باید به این نکته توجه کنید که از گیاهانی که زودتر از بقیه گیاهان بهاری جوانه می‌زنند استفاده کنید تا زودتر از چمن‌هاتان از خواب بیدار شوند. زعفران یکی از بهترین گل‌ها برای کاشت در زمین‌های چمن است، اما می‌توایند گیاهان دیگر مثلا انواع خاصی از زنبق را هم امتحان کنید. پس زمین چمن‌تان را آماده کنید و پیاز گیاهان را به عمق حداقل 8 سانتی متر زیر خاک بکارید.

5- گیاهان که سریع گل می‌دهند را انتخاب کنید

هر چه منطقه‌ای که در آن زندگی می کنید سردتر باشد، اشتیاق برای دیدن زودتر نشانه‌های اولیه بهار بیشتر است. با کاشت گیاهان که در خیلی زود گل می دهند، انگار بخشی از زمستان را حذف کرده اید و زودتر به بهار رسیده اید. برخی از این گیاهان زمانی که تازه می‌خواهید گیاهان زمستانه را از باغچه حذف کنید، گل دارند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان