آیت الله نوری همدانی:

خدمت به خانواده‌های شهدا فضیلت بسیاری دارد

قم - یکی از مراجع تقلید گفت: خدمت به خانواده‌های شهدا ثواب و فضیلت بسیاری دارد و مسئولان ذی ربط باید طوری مدیریت کنند که آن‌ها در مضیقه نباشند.

خدمت به خانواده‌های شهدا فضیلت بسیاری دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر شنبه در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدا که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که عالی‌ترین خدمت را به اسلام کردند را هرگز نباید فراموش کنیم. ما پیشرفت اسلام و انقلاب را مرهون زحمات و خدمات شهدا هستیم.

وی با اشار ه به آیه‌ای از سوره بقره بیان داشت: همیشه ناگواری‌ها و مصیبت‌ها وجود دارد شما وضو بگیرید و با نماز به خدا توجه کنید و راز دل و مناجات با خداوند داشته باشید که این تسکین دل و قلب شما می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: در 70 جای قرآن خداوند از صبر تمجید کرده و گفته‌ است که «ای اهل ایمان از مناجات با خدا و گفتن راز دل با پروردگار استعانت بجویید و بدانید خدا همراه کسانی است که اهل صبر و استقامت هستند».

وی ادامه داد: هرگز کسانی که در راه خدا کشته شدند نمی‌میرند آنها زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند و متنعم می‌شوند.

امتحان خداوند هویت انسان را آشکار می‌کند

آیت الله نوری همدانی با بیان این که خداوند هر کسی را به گروه‌های مختلف امتحان می‌کند، افزود: همه ما در مسیر امتحان الهی قرار داریم و امتحان خداوند با دیگر امتحان‌هایی که می‌دهیم فرق دارد. امتحان خدا به عمل است و هویت انسان را آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و هشت سال جنگ تحمیلی از امتحان‌های الهی است. ما هر روز مورد امتحان خدا قرار داریم زیرا دشمن در کمین است و ما باید آماده مبارزه باشیم.

رحمت فراوان خداوند نصیب صابران می‌شود

این مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: خداوند می‌گوید ما شما را به چند موضوع امتحان می‌کنیم. انسان به وسیله ترس، اموال و جان امتحان می‌شود و کسانی که در این مسیر صبر و استقامت داشته باشند درود و رحمت فراوان پروردگار شامل وی می‌شود.

وی اظهار داشت: خدمت به خانواده‌های شهدا ثواب و فضیلت بسیاری دارد و مسئولان ذی ربط باید طوری مدیریت کنند که آنها در مضیقه نباشند.

وی بیان کرد: خانواده‌های شهدا عالی‌ترین تحفه را تقدیم خداوند کردند و هیچ‌کس در دنیا به اندازه شهدا فداکاری نکرده و خدمتی بالاتر از آن نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر