ماهان شبکه ایرانیان

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در گفت‌وگو با میزان خبرداد

رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال حبس با رضایت اولیای دم

زندانی محکوم به قصاص با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

مظفرحمزه ئی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اعلام کرد: زندانی محکوم به قصاص با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در سال 1385 پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

این مقام قضایی تصریح کرد:پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس، به منظور ایجاد صلح وسازش، تلاش‌های بی وقفه خود را آغاز کردند.

حمزه ئی یادآور شد: با ورود شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات متعدد باحضور اعضای خانواده مقتول و معتمدین محلی، خوشبختانه این تلاش‌ها مثمرثمر واقع شد و در نهایت خانواده مقتول (ح. س) رضایت خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص متهم (ح. ش) صرف نظر کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان همچنین یادآور شد: گذشت یکی از اوصاف انبیاء الهی و ائمه معصومین (علیهم السلام) است و جایگاه آن به حدی است که در متون دینی و روایات به عنوان یک عبادت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد موضوع گذشت به عنوان یک شاخص اخلاقی مورد توجه ویژه قرار گیرد و وظیفه انسان مؤمن است که خود را در فضیلت این امر مهم سهیم نماید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان