ایران خودرو امروز از نسخهی جدیدی از دنا با نام دنا پلاس رونمایی کرد. دنا پلاس با سرمایهگذاری 55 میلیارد تومانی ایران خودرو طراحی و ساخته شده است. این خودروی ملی در مشخصات فنی تغییری نسبت به دنای معمولی ندارد. این خودرو در کنار پژو 207 صندوقدار قرار میگیرد.
به گفتهی وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو، دنا پلاس 4 ایربگ دارد و از این نظر در استانداردهای ایمنی سطح مطلوبی را رعایت کرده است. دنا پلاس نخستین محصول ملی است که با سانروف In-Built، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم جدید چندرسانهای مجدد به بازار عرضه میشود.
وزیری گفت: «تحول گرافیک داخلی چراغها، باعث جذابیت بیشتر خودرو شده؛ البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است. افزودن لامپهای الایدی به خودرو بهعنوان چراغ دید در روز یا روزنما (Daytime running lights) و نیز چراغهای کوچک (Position lights) از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و ... هم دیده میشوند، از جمله تغییرات در چراغهای این خودرو به شمار میروند. در چراغهای عقب نیز تغییراتی، البته کمتر از جلو، اعمال شده و چراغهای کوچک نئونی در این قسمت نیز دیده میشوند.»
دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند خودروی دنا است. این خودرو از موتور EF7 بهره میبرد. این موتور حجم 1646 سیسی (1700 سیسی اسمی)، 4 سیلندر و 16 سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس 115 اسب بخار است که در 6000 دور در دقیقه به دست میآید. استاندارد آلایندگی دنا پلاس یورو4 است.
دنا با شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 12.03 ثانیه، تا نهایت سرعت 190 کیلومتر بر ساعت میپیماید. مصرف سوخت دناپلاس ترکیبی 8.1 لیتر بنزین در 100 کیلومتر است.
هنوز معلوم نیست این خودرو چه زمانی به بازار ارائه میشود.