رئیس مرکز ملی فضای مجازی

موتورهای جستجوگر ایرانی امن و اخلاقی هستند

تهران– ایرنا– رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به امنیت نامه های الکترونیکی و موتورهای جستجوگر ایرانی، گفت: گزاره های غیر اخلاقی در موتورهای جستجوگر ایرانی پیشنهاد نمی شود.

موتورهای جستجوگر ایرانی امن و اخلاقی هستند
سید ابوالحسن فیروزآبادی روز شنبه در حاشیه بیست و دومین کنفرانس ملی سالانه انجمن کامپیوتر ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار علمی ایرنا گفت: در حوزه فضای مجازی ما تولیدات ملی خوبی داریم که مردم باید عادت کنند از این تولیدات استفاده کنند؛ ما اکنون در کنار موتورهای جستجوگر معروف که بیشتر هم آمریکایی هستند، موتورهای جستجوگر محلی داریم که نیازهای روزانه مردم با استفاده از آنها رفع می شود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: مردم می توانند از اَپ ها و سرویس های ایرانی نهایت استفاده را کنند، در حالی که اَپ ها و خدمات رسانی های جستجوی خارجی عموما برای کاربر ایرانی لحاظ نشده است.
فیروزآبادی ادامه داد: کاربران هنگام استفاده از موتورهای جستجوگر خارجی شاهد پیشنهاد گزاره های غیر اخلاقی هستند ولی در نمونه های ایرانی این طور نیست.

*حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشران اقتصادی
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور همچنین در جمع خبرنگاران درباره اهمیت حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: این حوزه پیشران سایر حوزه های اقتصادی کشور است و توسعه آن به عنوان یک صنعت پایه و زیر ساختی موجب توسعه سایر صنایع در کشور می شود
فیروزآبادی ادامه داد: دوره هایی که اقتصاد جهانی رکود داشته، حوزه فناوری و اطلاعات سودآور بوده است و پیش بینی می شود که در سال های آینده یک رشد معقول و منطقی در اقتصادهای دنیا داشته باشیم که ما در ایران نیز شاهد این رشد خواهیم بود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور ضمن ناکید بر ضرورت اولویت بندی در فضای فناوری اطلاعت و ارتباطات گفت: بنا بر سیاست هایی که ما در شورای عالی فضای مجازی داشتیم خدمات پایه کاربردی را در چهار حوزه موتورهای جستجو، ایمیل، شبکه های اجتماعی و خدمات ابری تعربف کردیم.
وی افزود: در بازار جهانی، حوزه خدمات در فضای مجازی بالاترین رشد را حدود 18 در صد داشته و نظر به این که میانگین سرمایه گذاری در این حوزه پایین است، می توان از پتانسیل جمعیت جوان و تحصیلکرده ایران در جهت کاربرد اپلیکیشن ها و توسعه خدمات در کشور استفاده کرد.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به رفع موانع این حوزه از سوی دولت، گفت: سهم فضای مجازی در اقتصاد کشور 2 درصد و در بهترین حالت، 5 درصد است ولی تاثیرات آن در اقتصاد کشور قابل توجه است.
علمی**9031**
خبرنگار: عادل پازیار*انتشار:زهره محتشمی پور
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر