بیراهه نروید؛ لاغری راهکار دارد - بخش دوم

بسیاری از کسانی که برای لاغر شدن یا پرورش اندام رژیم می‌گیرند، فکر می‌کنند مثل انسان که باید از شیطان و وسوسه‌های شیطانی دوری کند، آنها هم باید از شکر و غذاهای شیرین دوری کنند.

بیراهه نروید؛ لاغری راهکار دارد - بخش دوم

آذین صحابی

گناه چهارم: میان وعده‌های ناسالم در سر کار

این گناهی است که افراد معمولا سرکار مرتکب می‌شوند.زمانی که می‌خواهید سر کار بروید و از جلوی سوپر مارکت‌ها رد می‌شوید، بسته‌های رنگارنگ شکلات‌ها و شیرینی‌ها وسوسه‌تان می‌کند که یکی از آنها را بخرید و هر وقت سر کار گرسنه شدید، آنها را بخورید؛ ولی باز هم مقاومت می‌کنید و سریع از جلوی سوپر مارکت رد می‌شوید.

به هر حال کار سختی است و تقریبا همه ما از تنقلات، به خصوص شکلات خوش‌مان می‌آید. راه‌حل این مشکل ساده است! میان وعده‌های سالم بخرید تا چیزی برای خوردن داشته باشید و هوس خوردن این غذاهای ناسالم به سرتان نزند. بسته‌های کوچک ماست، پنیر کم‌چرب با نان رژیمی، میوه و سبزی‌ها یا مقدار متعادلی از مغزها گزینه‌های خوبی هستند که می‌توانند جایگزین غذاهای ناسالمی که وسوسه‌تان می‌کنند، باشند. اگر فروشگاه‌های نزدیک محل کارتان این غذاها را نمی‌فروشند، چاره‌ای ندارید جز اینکه غذا و میان وعده‌های‌تان را از منزل 
بیاورید. 

گناه پنجم: فرار از غذاهای شیرین

این گناه مربوط به غذاها و خوراکی‌های شیرین است. بسیاری از کسانی که برای لاغر شدن یا پرورش اندام رژیم می‌گیرند، فکر می‌کنند مثل انسان که باید از شیطان و وسوسه‌های شیطانی دوری کند، آنها هم باید از شکر و غذاهای شیرین دوری کنند. این افراد معمولا مدام با وسوسه شدید خوردن غذاهای شیرین درگیرند و بسیاری اوقات هم طاقت‌شان را از دست می‌دهند و با ولع زیاد غذاهای شیرین را می‌بلعند؛ در حالی که نمی‌دانند اگر مقدار کمی قند و مواد شیرین را در رژیم غذایی‌شان وارد کنند، بسیار از آن سود خواهند برد.

در واقع این خوردن غذاهای شیرین نیست که مهم است، بلکه مهم مقدار کالری دریافتی است. یک قهرمان پرورش اندام در این باره می‌گوید: «از هر غذای شیرین دوری می‌کردم، ولی وسوسه خوردن آنها مدام آزارم می‌داد. کار به جایی رسید که ناگهان طاقتم تمام شد و با ولع بسیار سراغ غذاهای شیرین رفتم؛ به طوری که خودم هم تعجب می‌کردم! ولی بالاخره فهمیدم اگر می‌خواهم لاغر شوم، باید مقدار کالری دریافتی‌ام کمتر از مقدار نیازم باشد و با ورزش انرژی‌ام را مصرف کنم.» این قهرمان عقیده دارد که اگر پس از ورزش اندکی غذای شیرین بخورید، احتمال اینکه به چربی تبدیل شود، کم خواهد بود. 

گناه ششم: تند غذا خوردن

این یکی مربوط به روش غذا خوردن است. همه متخصصان تغذیه و کسانی که در رژیم‌های لاغری‌شان موفق بوده‌اند عقیده دارند که باید با صبر و حوصله و آرام غذا خورد. کسانی که تند غذا می‌خورند، درست آن را نمی‌جوند و با عجله آن را می‌بلعند؛ همین باعث می‌شود متوجه حجم غذایی که خورده‌اند نشوند و پرخوری کنند.

به گفته متخصصان، علت این است که مدتی طول می‌کشد تا معده به مغز پیام سیری را برساند و ما دیگر به غذا میل نداشته باشیم و دست از خوردن بکشیم. همان‌طور که غذا به طرف معده حرکت می‌کند، پیام‌هایی را به مغز می‌فرستد که باعث می‌شوند ما احساس سیری داشته باشیم.  وقتی شما آهسته غذا می‌خورید و آن را به طور کامل می‌جوید، متوجه حجم غذایی که می‌خورید، هستید و معده هم فرصت می‌کند پیام‌های سیری را به مغز برساند. اگر نکات بالا را رعایت کنید، می‌توانید از داشتن اندامی زیبا و بدنی سالم و نیز با انرژی و شادی بیشتر از زندگی‌تان لذت 
ببرید. 
  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان