بیراهه نروید؛ لاغری راهکار دارد - بخش اول

بسیاری از کسانی که رژیم می‌گیرند، ناگهان هوس می‌کنند و به رستوران فست فود می‌روند و دلی از عزا در می‌آورند! ولی رفتن به رستوران فست فود همیشه هم مغایر با اصول رژیم گرفتن نیست.

بیراهه نروید؛ لاغری راهکار دارد - بخش اول

آذین صحابی

 

 

در اینجا درباره خطاهایی که همه ما در رژیم گرفتن انجام می‌دهیم، می‌خوانید و یاد می‌گیرید چه کار کنید و در صورت گرفتاری چطور شرایط را به نفع خود و سلامتی‌تان تغییر دهید. 

گناه اول: رژیم‌‌های سفت و سخت 

رمز موفقیت یک رژیم غذایی حفظ اعتدال است. تعدادی از کسانی که رژیم تجویز می‌کنند، برخی غذاها را کاملا از رژیم غذایی فرد حذف می‌کنند که پیتزا، بستنی یا شکلات از این دست هستند. این متخصصان تغذیه باور دارند که اگر فرد مقدار کمی از این غذاهای «ممنوعه» بخورد، وسوسه می‌شود که همه آن را بخورد. پس بهتر است اصلا آنها را امتحان نکند. سوزان جیارد ابرل، نویسنده کتاب «تغذیه در ورزش‌های استقامتی» می‌گوید: «معمولا کسانی که رژیم‌های سفت و سخت می‌گیرند، پس از مدتی در خوردن زیاده‌روی می‌کنند.» او پیشنهاد می‌کند افراد از رژیم متعادل پیروی کنند که غذاهای محبوب‌شان، مثل پیتزا یا بستنی هم در آن گنجانده شده باشد.

به این معنا که فرد هر چند وقت یکبار از هر کدام از این غذاها به میزان کم بخورد تا دیگر به خوردن آنها حریص نباشد و بعدا زیاده‌روی نکند. این متخصص تغذیه عقیده دارد که زنان می‌توانند به اندازه 150 کیلوکالری از غذاهایی چون شکلات و پیتزا را در رژیم غذایی‌شان بگنجانند. این مقدار برای مردان به 200 کیلوکالری می‌رسد. مثلا می‌توان مقدار کمی از بستنی کم‌چرب را یک بار در هفته به رژیم غذایی اضافه کرد. یک بار در هفته یک تکه کوچک از پیتزای پنیر را خورد. در آخر اینکه شما باید غذاهایی را که به سختی می‌توانید در برابرشان مقاومت کنید، بشناسید و در کنار دیگر غذاهای سالم رژیم‌تان مقدار کمی از آنها را هم بخورید. 

گناه دوم: دیروقت غذا خوردن

یکی از افرادی که رژیم غذایی صحیحی دارد، درباره برنامه غذایی روزانه‌اش می‌گوید: «من صبح‌ها یک سفیده تخم‌مرغ و یک تکه نان تست ساده می‌خورم. در میانه روز یک سیب می‌خورم و برای ناهار یک سوپ ساده و سالم به همراه یک کاسه سالاد بدون سس و روغن می‌خورم و ساعت 5 عصر هم ماهی و سبزیجات شامم را تشکیل می‌دهند. به نظر عالی می‌رسد نه؟ به بقیه ماجرا هم گوش کنید: «ولی ساعت 8 باز هم گرسنه می‌شوم و چند بیسکویت و یک کاسه بزرگ نان سوخاری می‌خورم! به گفته سوزان ابرل کسانی که چنین عادتی دارند، باید در آن تجدیدنظر کنند. ممکن است این افراد در طول روز به قدر کافی غذا نمی‌خورند و به همین علت در طی شب احساس گرسنگی می‌کنند.

به اعتقاد او یکی دیگر از مشکلاتی که این افراد با آن روبه‌رو هستند، این است که اکثر آنها ایستاده این هله هوله‌ها را می‌خورند. اشکال ایستاده غذا خوردن این است که فرد بدون توجه به حجم غذایی که می‌خورد، همچنان به خوردن ادامه می‌دهد. او برای رفع این مشکل توصیه می‌کند کسانی که رژیم می‌گیرند و شب‌ها گرسنه می‌شوند، بین ناهار و شام یک یا دو میان وعده سالم بخورند؛ مثلا دو عدد میوه، مقداری از مغزها یا یک لیوان شیر با دو بیسکویت بدون نمک. درباره مغزها دقت کنید که نباید در خوردن‌شان زیاده‌روی کرد، چون کالری بالایی دارند. در ضمن نوعی از این مغزها را بخرید که بدون نمک و چربی باشند. 

گناه سوم: دردسر فست‌ فودها 

بسیاری از کسانی که رژیم می‌گیرند، ناگهان هوس می‌کنند و به رستوران فست فود می‌روند و دلی از عزا در می‌آورند! ولی رفتن به رستوران فست فود همیشه هم مغایر با اصول رژیم گرفتن نیست. شما می‌توانید در فست فودها هم غذاهای سالم بخورید. مثلا می‌توانید به رستوران‌هایی بروید که غذاهای سالم را هم در فهرست غذاهای خود دارند.

اگر قرار است 225 گرم مرغ در رژیم غذایی‌تان بخورید، دو تکه سینه مرغ گریل شده و کاسه‌ای سالاد سبزیجات بدون سس یا با مقداری سیب‌زمینی آب‌پز گزینه مناسبی خواهد بود. اگر به رستوران فست فودی بروید که غذاهای آماده کم‌چرب سرو می‌کند، به رژیم‌تان آسیبی نخواهد رسید. اگر می‌خواهید نوشابه هم بخورید، نوشابه‌های رژیمی مناسب هستند. 

ادامه مطلب

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان