رکورد شکنی سود عملیاتی ال جی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸

امروز گزارش مالی ال جی برای سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد. طبق این گزارش، ال جی توانسته ۱۵.۱۲ تریلیون وون (۱۴.۱ میلیارد دلار آمریکا) درآمد و ۱.۱۱ تریلیون وون (۱.۰۳ میلیارد دلار آمریکا) سود به دست آورد، رقمی که در تاریخ این شرکت بی سابقه است.

رکورد شکنی سود عملیاتی ال جی در سه ماهه نخست سال 2018

امروز گزارش مالی ال جی برای سه ماهه نخست سال 2018 میلادی منتشر شد. طبق این گزارش، ال جی توانسته 15.12 تریلیون وون (14.1 میلیارد دلار آمریکا) درآمد و 1.11 تریلیون وون (1.03 میلیارد دلار آمریکا) سود به دست آورد، رقمی که در تاریخ این شرکت بی سابقه است.

ال جی این پیشرفت قابل توجه را مرهون بخش لوازم سرگرمی خانگی است که رشد 76.5 درصدی سود عملیاتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده. فروش تلویزیون های OLED و LED 4K این شرکت فوق العاده بوده و ال جی می گوید بازار تلویزیون های پریمیوم روند رشد سریع خود را همچنان ادامه می دهد.

نزدیک ترین رقیب ال جی یعنی سامسونگ هم در بازار تلویزیون های گران قیمت حضور دارد، اما در همین بازه زمانی به خاطر حذف مدل های ارزان قیمت تر، با کاهش درآمد روبرو شده است. هر دو شرکت امیدوارند در سه ماهه دوم سال جاری به خاطر برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال، فروش خوبی را در این حوزه داشته باشند. جام جهانی فوتبال که بزرگ ترین و پر بیننده ترین رقابت ورزشی در جهان است، یکی از مهم ترین دلایل ارتقاء و خرید تلویزیون در بسیاری از کشورها محسوب می شود.

در حال حاضر تلویزیون های OLED ال جی بهترین گزینه ها در بازار جهان هستند. ال جی دیسپلی تقریباً تمام بازار پنل های اولد جهان را در اختیار دارد و محصولاتش را در اختیار ال جی و دیگر شرکت ها قرار می دهد. سامسونگ هنوز موفق نشده تلویزیون OLED تولید کند.

جی 7 ThinQ

همان طور که انتظار می رفت، بخش موبایل ال جی نقش مثبتی در این سودآوری تاریخی نداشته. واحد موبایل این شرکت در سه ماهه نخست سال 2018با 2.16 تریلیون دلار (2.01 میلیارد دلار) درآمد، 136.1 میلیارد وون (126.85 میلیون دلار آمریکا) زیان داده است. ال جی می گوید اصلاح ساختار در کسب و کار موبایل و تغییر زمان معرفی محصولات، عامل اصلی این زیان دهی هستند و احتمال دارد که معرفی G7 ThinQ طی هفته آتی بتواند اوضاع را در سه ماهه دوم به نفع این شرکت برگرداند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان