تجدید چاپ چهار اثر خاطره‌انگیز از محمد رضا بایرامی

چهار اثر خاطره‌انگیز از محمد رضا بایرامی با تغییر ناشر، تجدید چاپ و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

تجدید چاپ چهار اثر خاطره‌انگیز از محمد رضا بایرامی

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتشارات کتاب نیستان چهار اثر خاطره‌انگیز از محمد رضا بایرامی را تجدید چاپ کرد.

چهار کتاب «هفت روز آخر»، «دشت شقایق‌ها»، «سایه ملخ» و «عقاب‌های تپه شصت» که پیش از این توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شدند، با ویراست تازه نویسنده از سوی نشر نیستان تجدید چاپ شده‌ است.

دو کتاب  «هفت روز آخر»، «دشت شقایق‌ها» شامل روزنوشت‌های این نویسنده از حضورش در جبهه‌های جنگ در سال 65 و خروجش همزمان با روزهای پایانی دفاع مقدس است که به دلیل زاویه دید و نگاه خاصی که او در این روایت از خود نشان داده است، آثار قابل توجه هستند. به گفته خود او روایت شاعرانه کتاب «دشت شقایق‌ها» و نیز روایت خشن و جز به جز کتاب «هفت روز آخر» نشان از نوع تصور او به جنگ در روزهای ورودش به جبهه و خروج از آن دارد.

 رمان سایه ملخ یکی از موفق‌ترین تلاش‌های محمدرضا بایرامی برای خلق رمان نوجوان و در مختصات جنگ است. او برای خلق این اثر به مانند بسیاری از آثار داستانی خود به روستا می‌رود؛ به جایی که مختصات زیستی آن را به خوبی می‌شناسد و قهرمانش را نوجوانی چوپان انتخاب می‌کند که به خاطر کم‌سو شدن چشم‌های پدر خود به تنهایی به مراقبت از گوسفندان مشغول است. داستان در ادامه با تمثیل هجوم ملخ‌ها به محصولات زراعی روستا ادامه و پس از آن ماجرای مفقود شدن گوسفندان روستاییان و کشف دزدیده شدن آنها توسط نیروهای عراقی آماده شده در مرزهای دو کشور برای حمله به ایران به اوج می‌رسد و درست در همینجاست که قهرمان نوجوان او و داستانش به ناگاه رشد کرده و خود را در صحنه‌ای تازه و نادیده از زندگی می‌بییند.

رمان «عقاب‌های تپه شصت»  با محوریت تپه‌ای شکل می‌گیرد که کمی جلوتر از خط مقدم نبرد واقع شده و در تسخیر عراقی‌هاست. از سویی قهرمان و راوی داستان، احمد که رزمنده نوجوان و ایرانی است در سودای نبرد و مواجهه با این مانع نظامی است و از سوی دیگر عقاب‌های ساکن تپه که یکی از نمادهای برجسته ادبیات داستانی دفاع مقدس به شمار می‌روند و آمد و شد روزانه آنها به لانه‌ها و نیز بر فراز سنگرهای نیروهای ایرانی ذهن او را به خود جلب کرده است. داستان در چنین فضایی شرح مواجهه این نوجوان با جنگ و نبرد اوست.

محمد رضا بایرامی همچنین چاپ نخست از رمان تازه خود با عنوان «باد و کاه» نیز که با موضوع انقلاب اسلامی نوشته است را توسط همین ناشر به نمایشگاه کتاب می‌آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر