توافق رهبران دو کره برای خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه‌جزیره کره/امضای توافق صلح در سال جاری / رئیس جمهور کره جنوبی پاییز به کره شمالی سفر می‌کند+فیلم

رئیس‌جمهور کره شمالی و رهبر کره شمالی پس از امضای یک توافق مشترک، در یک کنفرانس خبری حاضر شدند و اعلام کردند، اعلامیه مشترکی به امضا رسیده است که در برگیرنده تحقق صلح دائمی و پایدار در شبه جزیره کره و پاکسازی این منطقه از سلاح هسته‌ای است.

توافق رهبران دو کره برای خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه‌جزیره کره/امضای توافق صلح در سال جاری / رئیس جمهور کره جنوبی پاییز به کره شمالی سفر می‌کند+فیلم

 به گزارش خبرگزاری‌ها، سران دو کره پس از امضای یک توافق در نشست خبری مشترک حاضر شدند. رهبران کره جنوبی و کره شمالی در پایان دیدار خود، پس از امضای یک توافق، توافقات انجام شده میان طرفین را اعلام کردند.

شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: رهبران دو کره روی خلع سلاح کامل شبه جزیره کره توافق و شروع یک دوره جدید و پایان جنگ‌های بیشتر را اعلام کردند.

در این اعلامیه‌ای که دو طرف امضا کردند، تاکید شده که باید هر دو طرف برای کاهش اقدامات خصمانه در شبه جزیره کره و تبدیل منطقه نظامی محافظت شده به یک منطقه صلح تلاش کنند.

دو رهبر کره شمالی و کره‌ جنوبی در این کنفرانس خبری اعلام کردند که اعلامیه‌ای‌ را در راستای تحقق صلح دائم و پایدار در شبه جزیره کره امضا کرده‌اند.

رهبران دو کره تاکید کردند که براساس این اعلامیه توافق شده هرگونه اقدام خصمانه زمینی، هوایی و دریایی متوقف شود.

رهبران دو کره اعلام کردند، دو کره قصد دارند آتش‌بس سال 1953 را به معاهده صلح تبدیل کنند و اواخر سال جاری میلادی رسما پایان جنگ کره و توقف خصومت‌ها اعلام می‌شود. همچنین مساله خانواده‌های جدا شده نیاز محورهای مورد توافق دو طرف بود.

طبق اعلامیه دو رهبر،‌ مذاکرات در اواسط ماه آینده میلادی در سطح ژنرال‌ها برای ایجاد ارتباطات برای حل مسائل نظامی برگزار می‌شود.

مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی در این کنفرانس خبری اظهار داشت: هر دو کره تصمیم دارند عاری سازی شبه جزیره کره را از سلاح هسته‌ای طی سال جاری میلادی تکمیل کنند. هر دو طرف

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز تاکید کرد: ما توافقی را که امضا کردیم که به دوره‌ای از جنگ و تنش بسیار در روابط دو طرف پایان می‌دهد و همانطور که بسیاری امید زیادی به این نشست داشتند ما شاهد توافقاتی بودیم که درباره مساله صلح فراگیر بوده، ما ملتی واحد در کنار هم هستیم و باید برای آینده‌ای جدید برای نسل‌های آینده تلاش کنیم و من به همین دلیل به این منطقه آمدم.

وی گفت: من و رهبر کره‌ جنوبی در تحقق صلح بسیار جدی هستیم و من به صراحت عزم خود را برای آینده صلح آمیز اعلام کردم. این رویکرد را نیز از سمت کره‌ جنوبی شاهد بودم. ما در بسیاری از مسائل که برای دو ملت مهم است صریح صحبت کردیم اما به اعتقاد من تحقق صلح واقعی زمانی است که تمامی توافقات انجام شده، اجرایی شوند. شکوفایی و پیشرفت دو ملت از طریق اجرای وعده‌های داده شده، ممکن خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی طی سال جاری میلادی به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی درباره توافق امضا شده بین سران دو کشور گزارش داد: «رهبران کره جنوبی و کره شمالی روز جمعه تعهدشان را درباره عاری سازی کامل شبه جزیره کره اعلام کردند در حالی که همچنین توافق کردند که با توجه به نتیجه تلاشهای مشترکشان برای کاستن از تنش نظامی و رسیدن به صلح پایدار در شبه جزیره کره، تسلیحات متعارفشان را هم کاهش دهند».

بنا بر این گزارش، در بیانیه مشترک سران دو کشور آمده است: «دو رهبر رسما در مقابل 80 میلیون نفر از ملت ما و تمام جهان اعلام کردند که هیچ جنگی در شبه جزیره کره وجود نخواهد داشت و یک فصل تازه از صلح آغاز شده است».

در بخش دیگری از بیانیه تصریح شد: «کره جنوبی و شمالی توافقشان را درباره عدم تجاوزگری اعلام کردند و آنها از هیچ نوعی از توسل به زور علیه یکدیگر استفاده نخواهند کرد و درباره تعهد کامل به این توافق موافقت کردند».

از دیگر محورهای مورد توافق دو کشور، کاهش تدریجی تسلیحات نظامی در صورت برداشته شدن تنش‌های نظامی و برقراری اعتماد است.

طبق بیانیه مشترک، دو کُره بر هدف مشترکشان درباره لزوم عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی از طریق خلع سلاح اتمی کامل تاکید کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه مشترک آمده که کره شمالی و جنوبی توافق کردند برای آغاز مذاکرات سه یا چهار جانبه شامل آمریکا و چین تلاش کنند و توافق «متارکه جنگ» بین دو کره را با معاهده صلح جایگزین کنند.

همچنین «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در بیانیه‌ای مشترک با رهبر کره شمالی اعلام کرد در فصل پاییز قصد دارد به کره شمالی سفر کند.

در بیانیه مشترکی که توسط سران دو کشور منتشر شده بر کاهش تسلیحات با توجه به کاهش تنش نظامی توافق شده است.

این بیانیه مشترک که به امضای سران دو کشور رسیده تاکید می‌کند: کره جنوبی و شمالی بر هدف مشترک خود در راستای نیل به شبیه جزیره عاری از سلاح هسته‌ای از طریق خلع سلاح کامل تاکید کردند.

دو طرف موافقت کردند به طور فعال در راستای برگزاری گفت‌وگوهای سه جانبه یا چهارجانبه با حضور آمریکا و چین تلاش کنند.

دو کره بر ایجاد یک راه ارتباطی دائمی در شهر مرزی کائه‌سونگ کره شمالی تاکید کردند.

همسایگاه شمالی و جنوبی همچنین توقف تمام اقدامات خصمانه علیه یکدیگر را اعلام کردند. دو طرف در ادامه بر از سرگیری دیدار خانواده‌های از هم جدا افتاده دو کشور تاکید کردند.

اون و این در بیانیه خود بر تبدیل منطقه خلع سلاح شده به "منطقه صلح واقعی" تاکید کردند. دو کره همچنین بر مرتبط ساختن خطوط آهن مرزی و جاده‌ها موافقت کردند.

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی با بیان اینکه کره شمالی و کره جنوبی یک ملت واحد هستند و دیگر جنگی در شبه جزیره رخ نخواهد داد تاکید کردند: اشتباهات گذشته را مرتکب نخواهیم شد و برای منافع دو کشور همکاری خواهیم کرد.

بر اساس اعلامیه مشترک دو طرف بر تلاش برای تبدیل آتش بس به توافق صلح در سال جاری میلادی تاکید کردند.

توافقات مطرح شده بخشی از یک اعلام مشترک است که پس از دیدار سران دو کشور صورت گرفته است.

سران دو کشور در پایان نشست امروز اعلامیه مشترک را امضا کردند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر