لوکوموتیو ازبکستان؛ سرسخت‌های فِرِش نشده!

تیم استقلال در سومین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم لوکوموتیو تاشکند برود.

لوکوموتیو ازبکستان؛ سرسخت‌های فِرِش نشده!

به گزارش "ورزش سه"، لوکوموتیو یکی از سرسخت ترین حریفان استقلال در راه صعود، در گروه پیچیده ی اول رقابت ها خواهد بود. این تیم قهرمان لیگ ازبکستان در آخرین دوره ی آن بوده است. نکاتی درباره ی این تیم را در زیر بخوانید.

آغاز فصل، بدن های فِرِش نشده

 10 روز پیش فصل جدید رقابت های فوتبال لیگ دسته اول ازبکستان آغاز شد و تیم های حاضر در این رقابت ها تنها دو دیدار تا کنون برگزار کرده اند. با احتساب دو دیداری که لوکوموتیو در جام باشگاه های آسیا برگزار کرده است، این تیم در سال 2017 فقط در 4 دیدار رسمی به میدان رفته است . در فوتبال ایران مربیان تا هفته ی ششم رقابت ها آمادگی تیم خود را پس از بدنسازی ابتدای فصل مطلوب نمی دانند و بر معیار فوتبال ایران، تیم ازبکستانی هنوز به آمادگی مطلوب خود نرسیده و به تعبیری بدن هایشان هنوز فِرِش نشده است. 

خط دفاعی مستحکم

لوکوموتیو در 4 دیدار نخست خود در سال 2017 تنها یک گل و آن هم در اولین دیدارشان برابر التعاون دریافت کرده است. این تیم توانسته تیم مقتدر الاهلی امارات را شکست دهد و بدین صورت خط و نشان جدی برای شاگردان علیرضا منصوریان بکشد. ضمن آنکه نستروف ، دروازه بان کهنه کار لوکوموتیو که به همراه رحمتی رکورددار کلین شیت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا است، در آستانه 34سالگی بسیار آماده نشان داده و مهاجمان استقلال برای باز کردن دروازه ی او ، به تلاش مضاعفی نیاز دارند. 

شباهت فوتبال؛ ذوب آهن اِستایل!

اگر بازی های اخیر تیم لوکوموتیو را مشاهده کنیم، به این نکته خواهیم رسید که استایل بازی این تیم شباهت زیادی به تیم ذوب آهن اصفهان دارد. این تیم بدون آنکه به مهره ی خاصی وابسته باشد فوتبال منظمی را از خود به نمایش می گذارد و تیم سرسختی محسوب می شود. در ترکیب لوکوموتیو ستاره ی چشمگیری حضور ندارد، اما سرمربی لوکوموتیو تیم یکدستی را روانه ی رقابت ها کرده است.

جپاروف و فرصت از دست رفته

تنها بازیکنی که میان تیم های استقلال و لوکوموتیو رد و بدل شده ، سرور جپارف بوده که حضورش در این دیدار می توانست بسیار ویژه باشد. کاپیتان تیم ملی ازبکستان که فصل گذشته در لوکوموتیو توپ می زد، به تیم استقلال منتقل شد اما محرومیت باشگاه استقلال از نقل و انتقالات نیم فصل باعث شد فرصت رویارویی این بازیکن با هم تیمی های سابق از دست برود. 

تقابل با تیم های ایرانی

لوکوموتیو دو بار در مرحله ی گروهی با تیم های ایرانی هم گروه شده که حاصل آن دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست بوده است. این تیم در فصلِ 16-2015 رقابت ها در دو دیدار رفت و برگشت یک تساوی و یک شکست از جدال با فولاد عایدش شد. اما در فصل پیش لیگ قهرمانان، در دو دیدار رفت و برگشت سپاهان را شکست داد و تا مرحله ی یک چهارم نیز پیش رفت، اما در این مرحله مغلوب العین شد و از گردونه ی رقابت ها خارج شد. این بهترین عملکرد تیم لوکوموتیو در رقابت های آسیایی بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر