ماهان شبکه ایرانیان

در پانزدهمین برنامه عصر کتاب؛

زهره زرشناس تجلیل می‌شود

آئین گرامیداشت زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس در سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

زهره زرشناس تجلیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، این مراسم پانزدهمین برنامه از سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» است و فردا یکشنبه با حضور علاقه‌مندان به این چهره فرهنگی در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

زهره زرشناس متولد 1330 در تهران است. پس از دریافت مدرک فوق لیسانس فرهنگ و زبان‌های باستانی از دانشگاه تهران، در سال 1357 با رتبه اول در آزمون ورودی (کنکور) دانشگاه تهران در دوره دکترای فرهنگ و زبانهای باستانی به تحصیل پرداخت و در سال 1365 موفق به اخذ  مدرک دکترا از دانشگاه تهران شد.

دکتر زرشناس از سال 1357 عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان ایران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ترتیب استادیار موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی و دانشیار و استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده است.

وی از سال 1368 تاکنون به تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در پژوهشگاه علوم انسانی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات) و بنیاد ایرانشناسی اشتغال دارد و تاکنون راهنمایی و هدایت بیش از 100پایان نامه (تز) کارشناسی  ارشد و دکترا  را بر عهده داشته است.

دکتر زرشناس با تألیف بیش از 80 مقاله در مجلات علمی ایرانی و خارجی و تألیف 10 کتاب در سال 1380 موفق به کسب درجه استادی (پروفسوری) شده و عضو چندین انجمن علمی ایرانی و خارجی مانند انجمن ایرانشناسان  اروپا (SIE) و انجمن زبانشناسی و انجمن ایران شناسی ایران است.

موسسه خانه کتاب پیش از این در سلسله برنامه‌های عصر کتاب آیین گرامیداشتی برای آذرتاش آذرنوش، سیداحمد وکیلیان، اسمعیل دمیرچی، محمدعلی مهدوی امیری، زنده‌یاد غلامحسین صدری‌افشار، عبدالله کوثری، الریش مارزلف، نوش‌آفرین انصاری، منصوره اتحادیه، حجت الاسلام و المسلمین علی صدرایی خویی، جواد صفی نژاد و... برگزار کرده است.

آئین گرامیداشت زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس یکشنبه 9 اردیبهشت ماه ساعت 17 در سرای کتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، شماره 1080 طبقه منفی 2، برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان