از بدنسازی تا دستیاری بورا و هافتون&#۱۶۰;

ایلیچیچ استرالیایی، لوکوموتیوران محبوب ازبک‌ها

مردی که قرار است فردا هدایت حریف ازبک استقلال را در آزادی برعهده داشته باشد در اوایل کارش در عرصه مربیگری کار بدنسازی تیم ها را برعهده داشت.

ایلیچیچ استرالیایی، لوکوموتیوران محبوب ازبک‌ها

به گزارش "ورزش سه"، میرکو ایلیچیچ سرمربی 54 ساله استرالیایی که اصلیتی کروات دارد در شرایطی به عنوان سرمربی لوکوموتیو تاشکند فردا شاگردانش را به مصاف استقلال ایران می فرستد که سابقه کاری عجیبی در دو دهه گذشته دارد چون این مربی که حالا به مرد محبوب و پرافتخار در فوتبال ازبکستان تبدیل شده در ابتدا به عنوان مربی بدنساز کارش را با تیم های فوتبال آغاز کرده بود.


حضور ایلیچیچ در باشگاه ساسانا تایلند زمینه برای مطرح شدن را برای او فراهم کرد به خصوص بعد از قهرمانی متوالی در جنوب شرق آسیا. او که کارش را با تیم کاکبرن در بخش غربی استرالیا به عنوان مربی بدنساز آغاز و سپس در سال 2001 به پرت گلوری پیوست تا این باشگاه در حضور او موفق ترین دوران فوتبال خود را سپری کند.


همین عملکرد درخشان در سال 2002 بورا میلوتینوویچ سرمربی مطرح تیم ملی چین را به تکاپو انداخت تا برای تکمیل کادر مربیگری اش برای حضور موفق در جام جهانی 2002 کره جنوبی – ژاپن ایلیچیچ را به عنوان دستیار اول انتخاب کند گرچه این همکاری با چینی ها زیاد دوام نیاورد تا بعد از جام جهانی میرکو دوباره به استرالیا بازگشته و مربی کاکبرن شود. بعد هم دوباره به عنوان مربی بدنساز به مالزی بازگشت و برای باشگاه صباح این کشور کار کرد.


در سال 2006 وقتی باب هافتون برای کمک به ازبکستان راهی این کشور شد تا سمت مشاور عالی برای رساندن تیم ملی این کشور به جام جهانی 2006 آلمان را برعهده بگیرد ایلیچیچ توسط مربی مطرح انگلیسی به فدراسیون ازبکستان معرفی شد تا از همین برهه حضور او در فوتبال آسیای میانه استارت بخورد . هدایت پاختاکور و دو قهرمانی با این باشگاه دوباره زمینه اضافه شدن ایلیچیچ به تیم ملی ازبکستان در جام ملت های 2007 را با مربی روس تبار فراهم کرد.


بعد از چند رفت و برگشت به تیم ملی و کار در باشگاه های جنوب شرق در سال 2015 وقتی وادیم ابراموف سرمربی لوکوموتیو از سمتش اخراج شد هدایت این باشگاه به میرکوایلیچیچ سپرده شد تا روزهای درخشانی برای طرفداران این تیم رقم بخورد. دو قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی ازبکستان در کنار صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته کارنامه درخشان ایلیچیچ به عنوان لوکوموتیوران اصلی تاشکندی ها بود.


حالا ایلیچیچ با یک برد و یک شکست در دو هفته ابتدایی با شاگردان خود راهی تهران شده تا در مصافی حساس و تعیین کننده مقابل منصوریان و جوانان جویای نامش در آسیا به میدان برود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر