به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، فیسبوک بارها روش های مختلفی را برای مقابله با اخبار تقلبی به کار برد. البته همه آنها موفقیت آمیز نبودند . این درحالی است که حتی تصمیم فیس بوک برای مشخص کردن اخبار تقلبی سبب شد این موارد بیشتر به اشتراک گذاشته شوند.
اکنون این شبکه اجتماعی استراتژی جدیدی به کار گرفته است. فیس بوک تصمیم دارد به جای توجه به لینک اخبار تقلبی، آنها را کوتاه کند.
به عبارت دیگر فیس بوک تصمیم دارد از برجستگی بصری اخبار تقلبی بکاهد. ممکن است کاربران فقط یک تصویر کوچک و متنی کوتاه درباره خبر مشاهده کنند. از سوی دیگر اخبار درست و تایید شده تصاویر بزرگ و متنی پررنگ خواهند داشت.
هدف از این کار آن است که کاربران به اخبار تقلبی توجه نکنند.
همزمان فیس بوک قابلیت شناسایی این اخبار را ارتقا داده است. این شرکت با استفاده از ماشین یادگیری اخبار را با سرعت بیشتری برای وجود ادعاهای غلط بررسی می کند . در مرحله بعد بازبین های انسانی اخبار مشکوک را دسته بندی می کنند.
فناوری هوش مصنوعی نه تنها در وقت صرفه جویی می کند بلکه احتمال رصد اخبار تقلبی در مرحله اول را افزایش می دهد.