هشت «علی‌اکبر» شهید در هشت سال دفاع مقدس

مهمترین سرمایه یک کشور نیروی جوان آن کشور است که با استعدادترین آنها در مدرسه و دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، برخی از آنان نیز «طریق بسمل» شدن پیش می‌گیرند و همچون «علی‌اکبر» در کربلای جبههه‌های ایران حماسه خلق می‌کنند.

هشت «علی‌اکبر» شهید در هشت سال دفاع مقدس

به گزارش ایسنا، نمی‌شود تنها به سن و سال فرماندهان جنگ نگاه کرد؛ این پوسته جوان‌گرایی است. مغز و محتوای آن، روحیه‌ای بود که در کشور وجود داشت و باعث می‌شد جوانان عمل خود را عرضه کنند، تلاش آن‌ها دیده شود و مشکلات و بن‌بست‌های کشور از میان بروند. در زمان جنگ، یک کشش و تمایل دوسویه برای بهره‌وری از توان جوانان به وجود آمد.

جوانانِ پای‌کار و مصممی که بدون توقع جایگاه، آمدند و بار اصلی کشور، یعنی جنگ را روی دوش خود گذاشتند و مدیران و سیاستمداران کشور که از این اتفاق، استقبال  و فضا را برای آن‌ها مهیا کردند. این انطباق اراده‌ها، همچون شهامت و شهادت طلبی حضرت علی‌اکبر(ع) تاریخ‌ساز شد و حماسه دفاع مقدس ما در برابر تهاجم عراق را خلق کرد. فضای شکل‌گرفته متعاقب انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی با بینشی توحیدی در این اتفاق دوران‌ساز، سهم بسزایی دارد و عوامل متعددی را می‌توان برای انطباق طرفینی اراده‌ها در زمان جنگ برشمرد.

به همین مناسبت به نیابت از جوانان شهید و به پاس حضور هشت سال آن‌ها در آوردگاه جبهه، هشت شهید تخریبچی جوان را از لشکر 10 سیدالشهدا(ع)  معرفی می‌کنیم.

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو.

غلامرضا کاظمی
شهادت: عملیات «بیت المقدس 4 » فروردین ماه 67 شاخ شمیران

سیدعبدالله کهندل
شهادت: شهریورماه 66، سردشت(بلفت)

داوود ابراهیمی
شهادت عملیات «نصر4»، تیرماه 66 ماووت

علی‌اکبر طحانی
شهادت: بمباران شیمیایی دربندیخان، فروردین 67
 

فتح‌اله محمدخانی گرامیباد
شهادت:10فروردین 1367

عبدالعلی روشنی
شهادت: عملیات «بیت‌المقدس2»
ارتفاعات قمیش، دی ماه66

اصغر رحیمی
شهادت : 31 مرداد 1367، جاده بوکان مهاباد

حمیدرضا دادو
شهادت: عملیات «نصر4»، تیرماه 66، ماووت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر