ماهان شبکه ایرانیان

کانسپت برقی اینفینیتی : نمادی از آینده خودرو‌های برقی این خودرو ساز!

تا به امروز. در ژانویه گذشته این کمپانی اعلام کرد که بیشتر مدل‌های جدید ساخت این برند از سال ۲۰۲۱ برقی خواهند بود. پیرو این خبر، این کمپانی از سدان کانسپت خود با نام Q Inspiration رونمایی کرد که نشان دهنده‌ی ظاهر خودرو‌های این برند در پلتفرم خودرو‌های برقی به شمار می‌رفت.

کانسپت برقی اینفینیتی : نمادی از آینده خودرو‌های برقی این خودرو ساز!
کمپانی اینفینیتی قول ساخت خودرو‌های برقی مجهزی را داده و از سال 2012 مشغول به این کار است اما ما همچنان در انتظار خبری جدید هستیم. در نمایشگاه خودرو دیترویت سال 2012 این برند لوکس مدل اینفینیتی LE خود را که ورژن مجهز شده و صندوق دار نیسان لیف به شمار می‌رفت به نمایش گذاشت اما دو سال بعد از این مدل دست کشید و برای سال‌ها خبری از خودرو‌های برقی این برند شنیده نشد.

تا به امروز. در ژانویه گذشته این کمپانی اعلام کرد که بیشتر مدل‌های جدید ساخت این برند از سال 2021 برقی خواهند بود. پیرو این خبر، این کمپانی از سدان کانسپت خود با نام Q Inspiration رونمایی کرد که نشان دهنده‌ی ظاهر خودرو‌های این برند در پلتفرم خودرو‌های برقی به شمار می‌رفت.

اکنون همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو پکن در هفته جاری این کمپانی اعلام کرده است که تا سال 2023 یک خودرو سدان بر اساس مدل Q Inspiration وارد خط تولید این شرکت خواهد شد و همچنین پلتفرم این خودرو جدید مسیر تازه‌ای از خودرو‌های برقی برند اینفینیتی را پایه گذاری خواهد نمود.

طراحی مدل Q Inspiration به این دلیل است که خودرو‌های برقی نیازمند ظاهری متفاوت نسبت به خودرو‌های بنزین سوز می‌باشند. در خودرو‌های برقی که دارای طراحی مناسبی هستند به جای استفاده از یک موتور در جلو که معمولاً تا مرز چرخ‌های جلویی را در بر می‌گیرد و تاق نمای بزرگی را در قسمت جلویی خودرو ایجاد می‌کند.

از یک مجموعه باطری بزرگ در زیر کف خودرو استفاده شده است که برای به حداکثر رساندن اندازه و محدوده برقی، مستلزم داشتن فاصله‌ی زیاد بین محور‌های چرخ‌های جلویی و عقبی می‌باشد. ضخامت مجموعه باطری می‌تواند به چندین اینچ برسد که به همین دلیل ارتفاع برخی خودرو‌های برقی از نمای بغل مانند یک خودرو شاسی بلند است.

این موضوع باعث سخت‌تر شدن کار طراحان برای ساخت خودرو‌های سدان یا اسپرتی که دارای ظاهر براق و چشم نوازی همانند مدل Q Inspiration باشند، می‌شود. به گفته رئیس جهانی و مدیر برند اینفینیتی یعنی رولاند کروگر این قالب بندی جدید فضای داخلی بسیار بزرگ‌تری را نسبت به خودرو‌های سدان متداول با اندازه مشابه، در اختیار مدل Q Inspiration قرار می‌دهد.

موضوع فضای داخلی نگرانی مهمی برای خریداران چینی به شمار می‌رود که طبق برنامه ریزی‌ها نسخه تولیدی Q Inspiration به بازار خودرو چین عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان