معرفی و بررسی وانت دو کابین ایسوزو D-Max محصول جدید گروه بهمن

ایسوزو D-Max قرار است با یک موتور ۳ لیتری دیزلی توربو و جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی همراه باشد. همچنین این وانت دو دیفرانسیل بوده که یک مزیت برای آن محسوب می‌شود. قرار است این وانت ژاپنی با ۲ کیسه هوا، رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی، فرمان هیدرولیک، کولر و قفل مرکزی عرضه شود.

Isuzu D-Max-1

Isuzu D-Max

مدیر بخش فروش شرکت بهمن خودرو، چندی پیش اعلام کرد که قرار است در نیمه دوم شهریور ماه وانتی دو کابین از شرکت ایسوزو به نام D-Max را به بازار عرضه کنند، که در این صورت تهدیدی جدی برای وانت‌هایی مانند فوتون و هایلوکس در راه است و حتی ممکن است این وانت ژاپنی جای آن‌ها را هم در بازار بگیرد. او همچنین بیان کرد که با آزمایش‌های گسترده‌ای که بر روی این وانت انجام شده، گروه بهمن تصمیم گرفت تا وانت ایسوزو D-Max را که با شرایط اقلیمی ایران سازگار است، عرضه کند. همچنین او گفت که این وانت می‌تواند محصول مناسبی برای ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی باشد. وانت ایسوزو D-Max که قرار است در ایران توسط گروه بهمن عرضه شود، مدل 2009 آن است و مدیر بخش فروش در مورد آنکه دو نسل قبل این وانت قرار است در ایران مونتاژ شود، حرفی به میان نیاورد.

Isuzu D-Max-2

Isuzu D-Max

ایسوزو D-Max قرار است با یک موتور 3 لیتری دیزلی توربو و جعبه‌دنده 5 سرعته دستی همراه باشد. همچنین این وانت دو دیفرانسیل بوده که یک مزیت برای آن محسوب می‌شود. قرار است این وانت ژاپنی با 2 کیسه هوا، رینگ‌های آلومینیمی 16 اینچی، فرمان هیدرولیک، کولر و قفل مرکزی عرضه شود.

گروه بهمن باعرضه این وانت قصد مقابله مستقیم با وانت ریچ شرکت پارس‌خودرو را دارد و می‌خواهد جای وانت خوش‌نام ریچ را در بازار بگیرد، چرا که وانت ریچ در بیشتر سازمان‌ها و نهادها استفاده می‌شود و اگر D-Max بتواند جای ریچ را بگیرد، قطعا موفقیتی بزرگ برای گروه خودروسازی بهمن محسوب می‌شود، هرچند مقابله با ریچ کار دشواری است و باید D-Max از آن بهتر باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با این وانت ژاپنی، خلاصه بررسی آن را که در Caradvice چند سال پیش (به سبب عرضه دو نسل قبل این وانت توسط گروه بهمن) منتشر شده بود، تقدیم شما می‌کنیم.

Isuzu D-Max-3

Isuzu D-Max

امتیاز بررسی توسط Caradvice: پنج از ده

زمانی که این وانت دو کابین ژاپنی را از بیرون و سپس از داخل نگاه می‌کنید، حس می‌کنید که از نداشتن زیبایی به‌شدت رنج می‌برد. ایسوزو D-Max طراحی زیبایی ندارد و بیشتر محافظه‌کارانه طراحی شده تا بعد از چندین سال، کهنه و قدیمی به نظر نرسد. همین طراحی محافظه‌کارانه سبب شده تا زیبایی خاصی نداشته باشد. این وانت رانندگی بسیار نرم و راحتی دارد و می‌تواند تا 4 سرنشین بزرگسال را در خود جای دهد، بدون آنکه خستگی و یا کوفتگی در بدن هیچ کدام از سرنشینان در یک مسافرت طولانی ایجاد کند.

Isuzu D-Max-4

Isuzu D-Max

وانت ایسوزو D-Max به‌صورت استاندارد از ایموبیلایزر، پخش کننده CD با دو بلندگو و سیستم تهویه بهره می‌برد. این وانت دو کابین از یک موتور 4 سیلندر 3 لیتری دیزلی توربو بهره می‌برد که قدرتی معادل 161 اسب بخار در دور موتور 3600 و گشتاوری معادل 360 نیوتن متر در دور موتور 1800 تا 2800 تولید می‌کند. این وانت ژاپنی با یک جعبه‌دنده دستی 5 سرعته عرضه می‌شود. موتور دیزلی به‌صورت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند، این در حالی است که طبق گفته مدیر فروش گروه بهمن 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند! استاندارد آلایندگی این موتور یورو 4 بوده و ظرفیت باک ایسوزو D-Max برابر 76 لیتر است. همچنین موتور این اتومبیل در هر کیلومتر 213 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند.

Isuzu D-Max-5

Isuzu D-Max

فاصله رکاب D-Max تا سطح زمین برابر 195 میلی‌متر است. این وانت دو دیفرانسیل می‌تواند تا 3 تن بار بکشد و تا 750 کیلوگرم را می‌تواند حمل کند و وزن این وانت 1890 کیلوگرم بدون سرنشین است. موتور دیزلی پر سروصدا نیست اما کم صدا هم نیست، تویوتا هایلوکس در زمینه کم کردن صدا نسبت به ایسوزو بهتر عمل کرده است. در آفرود این وانت دو دیفرانسیل عملکرد خوبی دارد و به‌خوبی از پس پستی بلندی‌ها بر می‌آید. از موسسه ANCAP این وانت توانسته 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی را کسب کند.

Isuzu D-Max-7

Isuzu D-Max

D-Max دارای سیستم ABS-EBD و 2 کیسه هوا ایمنی به‌صورت استاندارد است. این وانت با داشتن طول 5 متری، برای پارک کردن کار را کمی مشکل می‌کند و بیشتر برای شهرستان‌ها و شهرهای کوچک مناسب است.

این وانت با دارا بودن ترمزهای دیسکی در چرخ‌های جلو و ترمزهای کفشکی در عقب تضمین می‌کند که ترمز گیری خوبی داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق این وانت در جلو مستقل و در عقب یکپارچه با فنر تخت است.

Isuzu D-Max-8

Isuzu D-Max

به‌احتمال زیاد قرار است مدل EX این وانت دیزلی عرضه شود. آن‌طور که از مونتاژ کنندگان ایرانی انتظار می‌رود قسمت‌هایی از آپشن‌ها توسط آن‌ها برداشته می‌شود و در نهایت وانتی بدون آپشن عرضه خواهد شد. این وانت بر اساس صحبت‌های مدیر فروش بهمن قرار است باقیمتی در حدود 117 میلیون و 900 هزار تومان به فروش برسد که البته نسبت به فوتون تونل‌اند 18 میلیون گران‌تر و نسبت به رقیب جدی‌اش یعنی ریچ، 50 میلیون گران‌تر است. این تفاوت‌های قیمت سبب می‌شود تا فقط قشر خاصی از خریداران وانت به دنبال آن بروند و همین قیمت بالا سبب می‌شود که مردم بیشتر به دنبال گزینه‌های چینی و حتی ایرانی بروند. این وانت مسلما بیشتر برای سازمان‌ها در نظر گرفته شده تا مردم و باید دید تا در اواسط شهریور این قیمت تفاوتی پیدا خواهد کرد یا خیر.

Isuzu D-Max-9

Isuzu D-Max

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان