باکس آفیس: Avengers: Infinity War در آمریکای شمالی رکورد Star Wars: Force Awakens را می‌شکند

کهکشان شاهد ظهور فرمانروای جدیدی است.

کهکشان شاهد ظهور فرمانروای جدیدی است.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War از کمپانی مارول Marvel و دیزنی Disney چراغ باکس آفیس تابستانی را در آخر هفته‌ی گذشته روشن کرد و با اکران 250 دلاری در آمریکای شمالی رکورد جدیدی برای خود ثبت کرد. فروش این فیلم در خارج از آمریکا بالغ بر 380 میلیون دلار بود که جمع فروش جهانی آن را به 630 میلیون دلار رساند که بزرگ‌ترین اکران تاریخ در سطح جهانی محسوب می‌شود. این فیلم ابرقهرمانی بدون حضور در بازار چین به این رکورد دست‌یافت و تا یازدهم ماه می در آنجا اکران نخواهد شد.
فیلم دیگر دیزنی Disney به نام «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: Force Awakens (با فروش اولیه‌ی 248 میلیون دلار) صاحب رکورد قبلی پرفروش‌ترین اکران داخل آمریکا بود، درحالی‌که فیلم «سرنوشت خشن» The Fate of the Furious از کمپانی یونیورسال Universal رکورد پرفروش‌ترین اکران در سطح جهانی را تا پیش‌ازاین داشت (541.9 میلیون دلار).

پیروزی «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War در میدان باکس آفیس متأثر از پرفروش‌ترین شنبه‌ی تاریخ سینمای آمریکای شمالی (83 میلیون دلار) و همچنین پرفروش‌ترین یکشنبه (فروش تخمینی 61 میلیون دلار) بود که نشان‌دهنده‌ی قدرت تبلیغات کلامی و دهان‌به‌دهان است. بودجه‌ی ساخت این فیلم بزرگ پیش از هزینه‌های جدی برای تبلیغات، معادل 300 میلیون دلار بود.
«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War که به کارگردانی برادران روسو Russo ساخته شده است، مصمم‌ترین حضور جمع زیادی از ابرقهرمان‌ها بر روی پرده‌ی سینما تابه‌حال بوده است، درحالی‌که مارول Marvel — با رهبری کوین فیگ Kevin Feige — دهمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. در سال 2009 باب ایگر Bob Iger رئیس کمپانی دیزنی Disney 4 میلیارد دلار پرداخت کرد تا مارول را خریداری کند، با وجودی که شخصیت‌های ابرقهرمان مارول شایستگی خود را هنوز اثبات نکرده بودند.دیو هولیس، رئیس پخش دیزنی درحالی‌که آماده می‌شود تا سمت خود را ترک کرده و سکان‌داری آن را به همکار کارکشته‌ی خود، کتلین تف، بسپارد گفت: “مارول 10 سال تمام را صرف خلق منظم، دقیق و روشمند جهانی از شخصیت‌ها، دنیاها و داستان‌هایی کرد که همگی درنهایت به اینجا ختم شدند و با این کار رویدادی را آفرید که مشابه آن هرگز در این کسب‌وکار دیده نشده است.”
تف افزود: “ما تمام آخر هفته را اینجا در حیرت و شگفتی نشسته بودیم.”
«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War اولین فیلمی است که تمام و کمال با دوربین‌های آی‌مکس Imax فیلم‌برداری شده است. سالن‌های سینمای آی‌مکس Imax هم 41 میلیون دلار از کل فروش جهانی این فیلم را رقم زدند که بزرگ‌ترین مقدار برای فیلم‌های مارول تاکنون به‌حساب می‌آید. سهم آمریکا 22.5 میلیون دلار بود.به‌جز «پلنگ سیاه» Black Panther هیچ اکران گسترده‌ی دیگری جرئت عرض‌اندام در مقابل «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War را نداشت و بسیاری از فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های پیش نیز تحت تأثیر موفقیت این فیلم قرار گرفتند.البته بااین‌وجود، همچنان فیلم ترسناک کمپانی پارامونت Paramount به نام «یک مکان ساکت» A Quiet Place سروصدا کرد و با فروش 10.7 میلیون دلاری در این آخر هفته به جمع فروش 148.2 میلیون دلار در داخل آمریکا دست‌یافت. این فیلم در خارج از آمریکا 6.6 میلیون دلار به جمع فروش خارجی خود افزود و آن را به 87.2 میلیون دلار رساند. جمع فروش جهانی این فیلم تا اکنون، 235.4 میلیون دلار است.
«یک مکان ساکت» A Quiet Place به‌آسانی جایگاه دوم جدول باکس آفیس را به دست آورد و پس از ان کمدی ایمی شومر Amy Schumer به نام «من احساس زیبایی می‌کنم» I Feel Pretty که در دومین آخر هفته‌ی خود با 49 درصد افت مواجه شد، 8.1 میلیون دلار فروش کرد و جمع فروش خود را به 29.6 میلیون دلار رساند. اس‌تی‌اکس STX و ولتج Voltage در این فیلم باهم مشارکت می‌کنند.فیلم اکشن-ماجراجویانه‌ی وارنر و دواین جانسون Dwayne Johnson به نام «رمپیج» Rampage مهلک‌ترین ضربه را از «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War خورد و با افت 65 درصدی به فروش 7.1 میلیون دلار بسنده کرد و جمع فروش خود در داخل آمریکا را در سومین آخر هفته‌ی خود به 77.9 میلیون دلار رساند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War در خارج از آمریکا هم روزگار را بر «رمپیج» Rampage تیره‌وتار کرد. این فیلم در خارج از آمریکا توانست 16.2 میلیون دلار بفروشد که جمع فروش خارجی آن را به 256.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 334.6 میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر