اعتراف نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی؛

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه
اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس قوه قضاییه با تأکید براینکه جمهوری اسلامی هیچ مذاکره جدیدی درباره برجام نخواهد داشت، گفت: مباحث اساسی مربوط به سیاست های نظام از جمله توان دفاعی و پیشبرد فناوری موشکی از جمله موضوعات غیرقابل مذاکره است.
* شیراز- ایرنا- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیشترین قشر اجتماعی که به افزایش قدرت کالای ایرانی کمک خواهند کرد کارگران هستند، افزود: سیاست افزایش قدرت خرید کارگران و بازنشستگان سیاست دولت است.
* تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به کنفرانس خبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ادعاهایش درباره وجود یک برنامه پنهانی هسته ای در کشورمان، گفت: آنچه از نتانیاهو دیدیم یک نمایش بچگانه و مسخره بود که در سال های گذشته نیز شاهد آن بودیم و پیش از این از سوی گروهک منافقین اجرا می شد.
* کوالالامپور- ایرنا- معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در راس هیاتی برای شرکت در اجلاس علما و شخصیت های جهان اسلام تحت عنوان اسلام میانه رو وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به کنفرانس خبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ادعاهایش درباره وجود یک برنامه پنهانی هسته ای در ایران تاکید کرد: سران رژیم صهیونیستی بقای خود را در تهدید انگاری دیگران با استفاده از «شارلاتانیسم» نخ نما می بینند.
* تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر ساعت 2 و 43دقیقه و 36 ثانیه بامداد امروز (سه شنبه) حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند.
* دوحه- ایران- جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان برای توسعه بیشتر همکاری های بانکی و روابط کارگزاری بین دو کشور توافق کردند.
* تهران- ایرنا- سید ضیا هاشمی با صدور پیامی شهادت شماری از اصحاب رسانه را در انفجار انتحاری امروز کابل، به اهالی رسانه در افعانستان و ایران تسلیت گفت.
* زاهدان- ایرنا- معاون امور زیربنایی و توسعه سازمان برنامه و بودجه گفت: کارگروه سازگاری با کم آبی برای بررسی مشکلات استانهایی که با تنش آبی رو به رو هستند در دولت تشکیل شده است.
* تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ورزش ایران ماموریت سنگین و بزرگی در پیش دارد و دولت از هیچ تلاشی برای حمایت از ورزشکاران کوتاهی نخواهد کرد.
* تهران- ایرنا- شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در زمستان 1396 نسبت به فصل پیش از آن 3.30 درصد کاهش یافت. این میزان برای بخش معدن 11.2 درصد بیشتر شد.
* تهران- ایرنا- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، صیادان آسیب دیده از طوفان اخیر منطقه اسکله شهرداری بندر دیّر بوشهر 10میلیارد ریال تسهیلات می گیرند.
* قزوین- ایرنا- رئیس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد گفت: 6 پژوهشگاه منطقه ای استاندارد سال جاری در استان های مختلف راه اندازی خواهند شد.
* تهران- ایرنا- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صاحبان لیسانس مانند یو.ا.پی (UOP) درباره عقد قرارداد و فروش لیسانس (دانش فنی) به ایران علاقه جدی دارند.
* گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب منطقه آزاد اینچه برون در منطقه مرزی این شهرستان، هشت هزار شغل ایجاد می شود.
* زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: 124 طرح آبرسانی در کشور در حال انجام است که سالانه 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار به این طرح ها اختصاص می یابد.
* گچساران- ایرنا- رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: خلأهایی در دور گذشته قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشاهده شد که در حال تغییر است و به زودی اصلاح می شود.
* تهران- ایرنا- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هزینه های قطعه سازان خودرو متاثر از یکسان سازی نرخ ارز افزایش یافت و قطعه سازان می توانند با افزایش شمارگان تولید یا تفاهم با خودروسازان، قیمت های خود را اصلاح کنند.
* تهران -ایرنا- وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وام ازدواج 92 درصد متقاضیان سال 96 پرداخت شد، گفت: با حمایت دولت و مجلس مبلغ وام قرض الحسنه ازدواج در سال 97 از 10 میلیون به 15 میلیون تومان افزایش یافت.
* تهران- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موفقیت دولت الکترونیک را به همکاری همه نهادها منوط دانست و «مطالبه گری عمومی از سازمان ها» برای پیوستن به این زیرساخت را خواستار شد.
* شیراز- ایرنا- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سود کنونی تسهیلات بانکی را مانعی برای ایجاد اشتغال دانست و گفت: بسیاری از مردم نمی توانند از تسهیلات با سود 18 درصد برای ایجاد کسب و کار استفاده کنند.
* تهران- ایرنا- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر ترکیه گفت: مجلس از توسعه همکاری تهران و آنکارا در همه زمینه‌ها به ویژه در بعد تجاری و اقتصادی حمایت خواهد کرد.
* قم- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: صلح عادلانه مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی زمینه های مهم گفتمان را در عرصه بین المللی برای نظام جمهوری فراهم و نخبگان جهان را با اندیشه خویش همراه سازد.
* تهران- ایرنا- تفاهمنامه همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارائه خدمات به خانواده معظم شهدا و جانبازان امضا شد.

اخبار خارجی
**********
* لندن- ایرنا- کارشناس و بازرس اسبق آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعای تازه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تلاش مخفیانه تهران برای ساخت بمب اتمی، تصریح کرد که ایران برجام را نقض نکرده است.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به نمایش های مضحک شهره است، در اقدامی جدید با نمایش تصاویری، ایران را به انجام فعالیت های تسلیحات هسته ای مخفی متهم کرد.
* نیویورک- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر برجام را توافقی معیوب دانست و برای دستیابی به توافقنامه ای که او آن را واقعی خواند، اعلام آمادگی کرد.
* پکن- ایرنا- جمهوری دومینیکن بعد از 80 سال رابطه با تایوان، روابط خود را با این جزیره قطع و بر اساس اصل چین واحد با پکن روابط دیپلماتیک برقرار کرد.
* تهران- ایرنا- شماری از نظامیان سعودی در پی کمین نیروهای یمنی در منطقه مرزی نجران واقع در جنوب غرب عربستان کشته شدند.
* پکن- ایرنا- 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی به دولتش دستور داد اجرای تفاهم نامه «صلح پانمونجوم» که وی جمعه گذشته در دیدار با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی امضا کرد را آغاز کنند.
* تهران- ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد که اعمال تعرفه های جدید واردات فولاد و آلومینیوم درباره اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا برای 30 روز دیگر تعلیق شد.
* تهران- ایرنا- کاخ سفید در بیانیه ای با تایید نمایش مضحک نتانیاهو با اسناد بی پایه، گفت: این شواهد با آنچه ایالات متحده از مدت ها پیش می دانست، منطبق است.
* لندن- ایرنا- سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره وجود برنامه پنهانی هسته‌ای در ایران، تاکید کرد: نظام بازرسی توافق شده در برجام راهکاری قوی و جامع در جهت راستی آزمایی پایبندی ایران به تعهداتش به شمار می‌رود.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت وگوی تلفنی با سران آلمان و فرانسه گفت که اسناد مورد ادعایش مبنی بر فعالیت مخفی هسته ای ایران را در اختیار این کشورها قرار خواهد داد.
* بلگراد- ایرنا- رئیس موزه ملی بوسنی و هرزگوین گفت: ایران کشوری باستانی با تاریخی کهن در جهان محسوب می شود و همواره دوست ما بوده است.
* لندن- ایرنا- منابع انگلیسی از توافق دو فروشگاه زنجیره‌ای این کشور موسوم به سینزبری (Sainsbury’s) و ازدا (ASDA) برای ادغام به ارزش 12 میلیارد پوند خبر دادند.
* تهران- ایرنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر طرح تشکیل دو کشور به عنوان راه حل بحران خاورمیانه، گفت: هیچ صلحی بدون انتخاب قدس به عنوان پایتخت ابدی کشور فلسطین محقق نخواهد شد.
* وین- ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعاهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر حقایق استوار است و آژانس 10 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.
* نیویورک- ایرنا- مدیر اجرایی یونیسف با انتشار بیانیه ای کشته شدن 11 کودک در قندهار افغانستان را محکوم کرد و از همه طرف های درگیر خواست تا از امنیت کودکان حفاظت کنند.
* دمشق- ایرنا- ارتش سوریه به تروریست های شمال استان حمص سه روز مهلت داد تا تسلیم شوند یا این منطقه را ترک کنند.
* تهران- ایرنا- رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه یک هفته پس از دیدارشان در واشنگتن، درباره ایران تلفنی گفت وگو کردند.
* الجزیره- ایرنا- نمایندگان مجلس سومالی در جلسه روز دوشنبه خود «محمد مرسل شیخ عبدالرحمن» وزیر دفاع پیشین این کشور را به عنوان رئیس جدید انتخاب کردند.
* الجزیره- ایرنا- شماری از نمایندگان مجلس سودان از «عمر البشیر» رئیس جمهوری این کشور خواستند هرچه زودتر نیروهای نظامی سودان را از یمن خارج کند.
* لندن- ایرنا- «جولیان بورگر» خبرنگار روزنامه گاردین روز دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر، ادعای تازه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تلاش مخفیانه تهران برای ساخت بمب اتمی را بی‌اساس و قدیمی خواند.
* تهران- ایرنا- پادشاه اردن اعلام کرد که طرح تشکیل دو کشور، تنها راه حل پایان دادن به درگیری میان فلسطینی ها و اسرائیل است و گامی مهم و اساسی برای برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه به شمار می رود.
* بغداد- ایرنا- برخی منابع عراقی از جمله دبیرکل گروه مقاومت اسلامی 'عصائب اهل الحق' نسبت به شدیدترین حملات تخریب تبلیغاتی علیه فهرست انتخاباتی 'الفتح' در روزهای آینده هشدار دادند.
* مسکو- ایرنا- اجتماع مخالفان دولت ارمنستان و حمایت از نخست وزیری «نیکول پاشینیان» با شرکت چندین هزار نفر در ایروان از سر گرفته شد.
* تهران- ایرنا- شبکه خبری ان بی سی مدعی شد اعلام سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شواهد ادعایی پیرامون نقض برجام از سوی ایران، قیمت نفت را به شدت افزایش داد.
* شیراز- ایرنا- رایزن بازرگانی موریتانی در کشور عمان گفت: آماده سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و تولید محصولات مورد نیاز کشور موریتانی در شیراز و فارس و صادرات این تولیدات هستیم.
* باکو- ایرنا- سران احزاب مخالف دولت گرجستان، با «میخائیل ساآکاشویلی» رئیس جمهوری سابق این کشور در«آمستردام » دیدار و درباره ایجاد جنبش جدید موسوم به ' بنیان باز ' به توافق رسیدند.
* بغداد- ایرنا- سفارت آمریکا در بغداد پایتخت عراق دقایقی پیش دچار آتش سوزی مهیب شد.
* باکو- ایرنا- شش تبعه زن جمهوری آذربایجان به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش ازسوی دادگاه مرکزی کیفری بغداد به حبس ابد محکوم شدند.
* تهران- ایرنا- رسانه ها از سقوط یک فروند هواپیمای جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی در شمال غرب یمن خبر دادند.
شبد**1953**9122
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر