تراز و اعتبار یک برند تولیدکننده لپ تاپ صرفاً به معنای کیفیت پشتیبانی و خدمات مناسب نیست؛ با وجود حجم گسترده منابع اینترنتی گیج کننده و حساب های کاربری غیراصلی در شبکه های اجتماعی و انواع و اقسام خطوط تلفنی، پیدا کردن یک سرویس پشتیبان مناسب کار راحتی به شمار نمی رود.
به همین دلیل نشریه Laptop Mag طی 10 سال اخیر گزارش کیفیت و رده بندی برترین سرویس های خدمات رسانی شرکت های تجاری تولیدکننده لپ تاپ را منتشر می کند تا بهترین و محبوبترین برندها از این لحاظ معین گردند.
در این بین کمپانی اپل مشابه با سال های اخیر، به موجب غنای منابع و راهنمایی های اینترنتی، سرعت و کیفیت پاسخگویی و به خصوص نیروهای پشتیبان کاربلد و متخصص، دوباره در رده نخست قرار گرفته است.
اما نکته قابل توجه خیزش عظیم کمپانی های ایسر و لنوو طی سالیان اخیر است؛ ایسر با ارائه اطلاعات سریع، مفید و دقیق آنلاین و لنوو نیز با خدمات رسانی تلفنی بی نظیر و حجم داده های آنلاین کاربردی به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.
بعد از پشتیبانی متعادل و میانه مایکروسافت، HP، دل و ریزر، در شرایطی که کمتر کسی انتظارش را دارد ایسوس، سامسونگ و MSI به رتبه هایی بهتر از هشتم تا دهم دست نیافته اند.
سرویس های پاسخگویی اینترنتی و تلفنی ایسوس به شدت ضعیف بوده، متخصصین سامسونگ از پس اغلب ایرادها بر نمی آیند و حتی نوت بوک 7 را با گلکسی نوت 7 اشتباه می گیرند، نیروهای پشتیبانی MSI هم که به طور کلی محصولات خودشان را نمی شناسند!
در بخش لپ تاپ و کامپیوتر دیجیاتو بخوانید