اعتراف نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی؛

اعزام غواص و ربات برای بررسی نفتکش سانچی از ۱۸ اردیبهشت

اعزام غواص و ربات برای بررسی نفتکش سانچی از 18 اردیبهشت
به گزارش سه شنبه وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: از هجدهم اردیبهشت ماه عملیات زیرآبی شامل غواصی و ارسال ربات زیردریایی در محل غرق شدن لاشه نفتکش سانچی انجام می‌شود.
«نصرالله سردشتی» اهداف اصلی این عملیات را بررسی وضع بدنه و ساختمان کشتی با توجه به نظر مشاوران برای امکان‌سنجی، برنامه‌ریزی و عملیات تفحص پیکر مطهر شهیدان سانچی اعلام کرد.
وی ادامه داد: هدف دیگر این عملیات دریایی، تخلیه سوخت باقیمانده در مخزن های نفتکش سانچی است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و امکانات فراهم شده، پس از بررسی ساختمان کشتی و در صورت امکان، ورود غواص قابل اجراست.
به گفته سردشتی، از زمان وقوع سانحه و همزمان با عملیات نجات و در هماهنگی کامل با بیمه‌گران و وکلای تراز اول بین‌المللی، پرونده حقوقی در دادگاه ذیصلاح تشکیل شده و پرونده با جدیت در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا، شانزدهم دی ماه پارسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای گسترده شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل روبرو و در برخی مواقع ناممکن کرد.
اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی و حضور بلندمدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن بود و در نهایت سانچی پس از هشت روز غرق شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین علت های واقعه همچنان در دست اقدام است.
ایران با مالکیت بیش از 70 فروند نفتکش، صاحب بزرگ ترین ناوگان نفتکش دنیاست.

اقتصام*2022*1961*
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر