فرادید؛ با رشد همهجانبه بازار خودروی چین و تبدیل چند برند بومی مثل گروه جیلی و گروه چری به خودروسازانی جهانی، یک شرکت چینی قصد دارد از فضای پیش آمده به نفع خود نهایت استفاده را انجام داده و به بزرگترین تامینکننده قطعات خودرو در جهان تبدیل شود.
به گزارش فرادید، گریت وال خودروساز چینی و مالک شرکت هاوال در تلاش است تا با تاسیس یک واحد بسیار بزرگ صنعتی در شهر بائودینگ چین ضمن صرف میلیاردها دلار سرمایه و جذب بهترین مدیران و مهندسان جهان، به هدف بزرگ خود بزرگ تبدیل به بزرگترین تامینکننده قطعات جهان جامعه عمل بپوشاند. این فرایند که قرار است از طریق شرکت هاوال صورت بگیرد در گام نخست کار تامین قطعات مجموعهای از برندهای عضو گروه گریتوال شامل وی، اورا و هاوال را برعهده گرفته و سپس به توسعه همکاری با دو گروه ام جی-سایک و نیز ولوو-جیلی میاندیشد.
مرکز تحقیقاتی بائودینگ که حدود 150 کیلومتر از پکن پایتخت سیاسی چین فاصله دارد، با داشتن 7 هزار نفر متخصص، 24 خط تولید و 7 مجموعه مونتاژکار تلاش دارد تا به مهمترین کانون تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی تبدیل شود. هاوال در حالی پای به این راه گذاشته که دو دهه قبل هیوندای و پیش از آن ب.ام.و با ورود به حوزه قطعهسازی به درآمد هنگفتی در این بخش دست یافته و محصولات صنعتیشان با اقبال بالایی در بازار جهان مواجه شدند.
گرهارد هنیننگ مدیر هلدینگ خودرویی گریت وال چین که قبلا سابقه کار در دایملر بنز و فولکس واگن را داشته در این باره میگوید: « در مقطع فعلی ما با قطعهسازان بزرگی نظیر بورگ وارنر، گتراگ، بوش، دلفی و زد.اف همکاری داریم و در عین حال، برای افزایش درآمد روی بازار چین و فروش قطعات به خودروسازان این منطقه تمرکز کردهایم. این بازار با ظرفیت تولید سالانه 28 میلیون دستگاه خودرو یک منبع عظیم درآمد برای ما است. گام بعدی هم حضور در بازارهای جهانی و تمرکز روی تولید دانش فنی برای حضور و ساخت قطعات پیشرفته جهت مصرف در مدلهای الکتریکی است.»