پیدا کردن فرمول مناسب برای زیرسازی پوست می‌تواند مانند پیدا کردن یک جفت کفش مناسب باشد؛ گزینه‌های متعددی پیش روی ما قرار دارند. کرم بی بی و سی سی انتخاب‌هایی هستند که در این مورد به کمک شما می‌آیند. با تنوعی که در فرمول انواع کرم‌های بی بی و سی سی موجود در بازار وجود دارد، انتخاب‌های بی‌شماری پیش روی ما قرار می‌گیرند. نکته کلیدی این است که بدانید چه نوع پوششی می‌خواهید، اما درک این موضوع که هر یک از این کرم‌ها چه مزایایی دارند نیز ضروری است. در این مقاله، تفاوت‌های میان کرم‌های بی بی و سی سی را شرح می‌دهیم:

کرم بی بی چیست؟

کرم بی بی معمولا کوتاه شده‌ی بالم آرایشی (Beauty Balm) یا بالم محو کننده (Blemish balm) است که اولین بار در کشور کره به شدت رایج شد. کرم بی بی، کرمی است که علاوه بر آرایش خاصیت مراقبت از پوست نیز دارد که خاصیت‌ها شامل ضد آفتاب، آبرسانی و کنترل براقی صورت بوده و مانند همه‌ی کرم‌ها، مدل‌های مختلفی برای پوست خشک و پوست چرب دارد.

بی بی کرم‌ها معمولا پوشش‌دهی حریری و اندکی درخشان نسبت به کرم پودر دارند، در واقع بهترین انتخاب برای مواقعی که نمی‌خواهید آرایشتان زیاد مشخص باشند،است. کرم بی بی نسخه‌ی قوی‌تر مرطوب کننده‌های رنگی هستند.

همان‌طور که می‌دانید مرطوب کننده‌های رنگی، در واقع مرطوب کنندهایی هستند که میزان اندکی رنگ و پوشش‌دهی دارند و کرم بی بی از نظر پوشش‌دهی مانند کرم پودر عمل نمی‌کند، فقط در جهت آبرسانی و درخشان یا مات کردن پوست به کار می‌روند.

تفاوت بی بی کرم با سی سی کرم

کرم بی بی را چگونه به صورت بزنیم؟

بهترین راه برای زدن کرم بی بی، استفاده از اسفنج آرایشی است که حالت نهایی مرتب‌تر، بی‌نقص‌تر و حرفه‌ای‌تری را می‌دهد. از آن‌جایی که کرم‌های بی بی مواد نگه دارنده‌ی کمی دارند، در نگه‌داری از آن‌ها دقت لازم را به کار ببرید.

چه زمانی از کرم بی بی استفاده کنیم؟

موضوعی جالب در مورد این کرم آرایشی وجود دارد و این موضوع آن است که استفاده از بی بی کرم زمان خاصی ندارد و برای روزهایی که نمی‌خواهید آرایش غلیظ همراه با کرم پودر داشته باشید مناسب است، زیرا نیازی به اضافه کردن پرایمر و مرطوب کننده ندارد. همچنین کرم بی بی به دلیل داشتن ضدآفتاب، برای استفاده‌ی روزانه نیز به‌کار می‌رود.

کرم سی سی چیست؟

از کرم سی سی به عنوان تصحیح کننده‌ی رنگ یا تصحیح کننده‌ی پوست یاد می‌شود. همانند کرم بی بی، کرم سی سی نیز چندکاره است و پوشش‌دهی بهتری نسبت به کرم بی بی داشته و قسمت‌های تیره، لک‌ها و قرمزی‌ها را بهتر می‌پوشاند، به همین دلیل فرمولاسیون سنگین‌تری نسبت به کرم بی بی دارد. کرم سی سی معمولا برای آرایش پوست‌های چروک به کار می‌رود. کرم سی سی نقاط نازیبا و چندرنگ پوست را خنثی می‌کند، به جای استفاده از کانسیلرهای رنگی تا حد زیادی می‌توانید از سی سی کرم‌ها استفاده کنید.

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم

کرم سی سی را چگونه به پوست بزنیم؟

ابتدا پوست صورتتان را با یک پاک کننده خوب شست‌وشو دهید، مرطوب کننده بزنید و سپس به سمت کرم سی سی بروید. می‌توانید با انگشتان یا استفاده از اسفنج آرایشی این کرم را به سطح صورت بزنید. حتما با حرکات دورانی آن را روی صورت بزنید.

چه زمانی از کرم سی سی استفاده کنیم؟

همانند کرم بی بی، کرم سی سی نیز برای استفاده‌ی روزانه است، خصوصا مواقعی که نمی‌خواهید آرایش غلیظی داشته باشید و وقت کافی نیز برای آرایش کردن ندارید. پوشش‌دهی آن از کرم بی بی بیشتر است.