ماهان شبکه ایرانیان

گیاهان پوشاننده زمینی که عاشق آفتاب هستند

این گیاهان انواع و اقسام زیبایی‌ها را به باغچه‌تان ارزانی می‌کنند: برگ‌های رنگارنگ، عطر دلنشین، میوه‌های خوشرنگ و شاخسار همیشه سبز.

گیاهان پوشاننده زمینی که عاشق آفتاب هستند
اگر باغچه یا زمینی خوب و آفتابگیر دارید، معطلش نکنید! این گیاهان پوشاننده زمین عاشق آفتاب هستند و شما هم عاشق زیبایی که به فضاتان می‌دهند، می‌شوید!

این گیاهان انواع و اقسام زیبایی‌ها را به باغچه‌تان ارزانی می‌کنند: برگ‌های رنگارنگ، عطر دلنشین، میوه‌های خوشرنگ و شاخسار همیشه سبز.

گیاهان این لیست بر اساس اندازه به ترتیب شده اند و اولین گیاه، بزرگ ترین اندازه را دارد. تمام گیاهانی که در پایین برای شما آورده شده است به سرمای هوا مقاوم هستند. البته میزان این مقاومت متفاوت است.

1- شیر خشت

ممکن است نام آن به گوش‌تان نخورده باشد اما خودش را حتما دیده اید! این گیاه می‌تواند تا ارتفاع 90 سانتی متر هم بلند شود. اگر چه می‌توان آن را به وسیله هرس کوتاه تر هم نگه داشت. ممکن است به نظرتان نیاید این گیاه یک پوشاننده زمین باشد، اما در واقع هست! یک بوته پوشاننده زمین. درست است که شیر خشت به طور عمودی هم رشد می‌کند، اما رشد افقی را ترجیح می‌دهد. به علاوه، گیاه، میوه‌های قرمز رنگی هم دارد که چشم از دیدن آنها سیر نمی‌شود.

2- نعنا گربه‌ای

این گیاه یکی از گیاهان پوشاننده زمین گل دار است. نعنا گربه‌ای عاشق آفتاب است. اگر از آن خوب مراقبت کنید، با گل های زیبای خود از شما تشکر خواهد کرد.

3- سنبله‌ای نقره‌ای (گوش بره)

مانند شیر خشت، سنبله‌ای نقره‌ای هم گیاه کوتاهی نیست. اگر ساقه گل دهنده را هم حساب کنید، گیاه می‌تواند به ارتفاع 45 سانتی متر درآید. البته اگر ساقه گل دهنده ملاک نباشد، گیاه ارتفاع تقریبا کمی دارد. می‌توانید ساقه گل دهنده را از گیاه جدا کنید، چون گل‌ها آنقدرها هم خیره کننده نیستند!

4- ارس خزنده

این گیاه هم مانند شیر خشت، جز بوته‌ها محسوب می‌شود. اما کلمه “خزنده” در انتهای نامش روشن کننده تفاوت عمده آن با شیر خشت است، گیاه ارس خزنده کوتاه تر است. این گیاه برای جلوگیری از فرسایش خاک عالی است. ارس خزنده گیاهی همیشه سبز است و می‌توان تمام سال از شاخسار سبز آن لذت برد.

5- گل آلیسوم زرد (گل عسلی)

این گونه زیبا و چند ساله آلیسوم گل‌های زرد و خوشرنگ بهاره‌ای دارد. اما تنها جذابیت گیاه گل‌هایش نیستند، برگ‌های آبی – خاکستری آن هم عقل و هوش از سر هر بیننده‌ای می‌پرانند! این نکته بسیار مهم است چرا که اگر می‌خواهید گیاهی را به عنوان پوشاننده زمین برای قطعه‌ای بزرگ از زمین‌تان انتخاب کنید، باید مطمئن شوید بعد از ناپدید شدن گل‌ها، گیاه زیبایی‌های دیگری هم دارد.

6- درمنه

این گیاه کاملا به خاطر شاخسار زیبایش پرورش داده می‌شود. این گیاه ساقه گل دهنده‌ای ندارد. بافت شاخسار درمنه هم بسیار منحصر به فرد و خاص است. بسته به دیزاینی که می‌خواهید در زمین تان پیاده کنید، می‌توانید از این گیاه کمک بگیرید.

7- گل سراستیوم

همه ما با آمدن بهار به فکر کاشت لاله و سنبل و پامچال و گل‌هایی از این دست می‌افتیم که تنها در ابتدای بهار گل دارند، اما اگر به فکر بعد خود هم هستید و نگرانید که در آخر بهار بی‌گل بمانید، گل سراستیوم را پرورش دهید. این گیاه گل‌های سفید رنگ و زیبایش را در انتهای بهار تولید می‌کند. گل سراستیوم پوشاننده زمینی عالی است. چه کسی می‌تواند در برابر گل‌های سفید آن که از بالای یک تخته سنگ آویزان شده اند مقاومت کند!

8- گل یخ رونده

گاهی افراد در پرورش گل یخ مشکل دارند. این گیاه در واقع یک ساکولنت است و بر خلاف ظاهر لطیفی که دارد، به سرما مقاوم است. پس اگر در منطقه‌ای با زمستان‌های سرد هم زندگی می‌کنید، می‌توانید گل یخ را پرورش دهید. نکته مهمی که باید در پرورش این گیاه رعایت کنید، آن است که برایش خاکی با زهکشی عالی فراهم کنید. گل یخ هم مانند ساکولنت‌های دیگر خیس ماندن طولانی مدت خاکش را دوست ندارد. این گیاه گل‌های زیبایی هم دارد و به عنوان گیاه پوشاننده زمین گلدار به حساب می‌آید. روش پرورش گل یخ رونده در پست های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

9- سدوم (Angelina Sedum)

این گیاه هم یک ساکولنت است اما بر خلاف گل یخ رونده به خاطر گل‌هایش پرورش داده نمی‌شود. البته سدوم هم گل می‌دهد اما گل‌های آن بدون رودربایستی دراز و بد قوار هستند! سدوم انواع مختلفی دارد، شما باید به دنبال پیدا کردن Angelina Sedum باشید. شاخسار طلایی و زیبای این ساکولنت همان چیزی است که باغچه‌تان به آن احتیاج دارد. روش پرورش ساکولنت سدوم در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

10- آویشن زینتی

در ابتدا به شما قول دادم گیاهان خوش بو هم جز لیست‌مان باشد؛ خب به قول خود وفا کردم، آویشن زینتی گیاهی بسیار خوشبو است! اگر فکر می‌کنید گیاه‌تان خیلی عطر افشانی نمی‌کند و نیاز دارید بوی بیشتری از آن متساعد شود، کافی است کمی در بین دسته‌های این گیاه راه بروید! اگر فکر می‌کنید با این کار گیاه‌تان آسیب می‌بیند، نگران نباشید. آویشن زینتی می‌تواند مقداری راه رفتن را تحمل کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان