فرادید؛ بررسی وضعیت تولید و فروش اتومبیل در ماه آوریل سال 2018 بازار آمریکا حکایت از افول گسترده برندهای مشهور جهان و صعود شرکت فولکس واگن دارد. به رغم افت 4.9 درصد فروش اتومبیل در ایالات متحده آمریکا، خودروسازان آلمانی موفق شدهاند نرخ رشد مناسبی را به دست آورند. فولکس، مرسدس بنز و ب.ام.و به ترتیب با 3.2، 2.1 و 4.2 درصد رشد در بهترین شرایط ممکن به لحاظ سهم بازار قرار دارند.
به گزارش فرادید، از آن سو این خودروسازان ژاپنی هستند که بدترین افول ممکن را از آغاز سال تجربه کرده و به شکل عجیب با افت فروش مواجه شده اند به طوری که تویوتا، نیسان، مزدا، هوندا و میتسوبیشی به ترتیب با 4.7، 26.6، 4.6، 9.2 و 4.6 درصد افت فروش مواجه شدهاند. این بدترین ماه به لحاظ میزان فروش برای خودروسازان ژاپنی بوده است و کل تولید خودروسازان بزرگ ژاپنی نظیر تویوتا و نیسان را با نزولی گسترده در مقایسه با نرخ فروش در مدت مشابه سال گذشته مواجه کرده است.
جالب است که جنرال موتورز و فورد که به عنوان دو خودروساز بزرگ آمریکایی شناخته میشوند از افت ماه آوریل در امان نمانده و به ترتیب 4.5 و 2.7 درصد کاهش فروش داشتهاند. کیا هیوندای هم در ادامه سقوط گسترده خود در بازار آمریکا با افتی بزرگ به میزان 8.6 درصد در وضعیتی نامناسب در مقایسه با سالهای اوج شرکت قرار گرفتند.
البته فیات کریسلر با کمک جیپ برای نخستین بار رشد فروش کلی را تجربه کرده و نشانههای امیدبخشی از وضعیت خود به بازار مخابره کرده است. در عین حال ولوو، مک لارن، لندروور و تسلا به عنوان چهار برند لوکسساز این شانس را داشتهاند از رشدی بالا برخوردار شده و به ترتیب در زمینه فروشی با افزایشی به میزان 17، 104، 23.7 و 36.4 درصد روبرو شدند.
کل فروش خودرو در آمریکا با 4.8 درصد افت از حدود 1.426 میلیون دستگاه در اوریل 2017 به حدود 1.357 میلیون دستگاه در آوریل 2018 سقوط کرده است. همچنین بررسی عملکرد 4 ماهه فروش خودرو در آمریکا حکایت از عملکرد باثبات خریداران در این بازار دارد به طوری که با گذشت 120روز از سال بیش از 5.475 میلیون دستگاه خودرو در این بازار به فروش رسیده که حکایت از رشدی 0.2 درصدی در میزان تقاضای موثر خودرو دارد.