ماهان شبکه ایرانیان

فواید بی نظیر صابون گلیسیرین برای پوست و زیبایی

صابون گلیسیرین یکی از صابون های مرطوب کننده و ملایم است و برای همه نوع پوستی موثر و مرطوب کننده می باشد

صابون گلیسیرین یکی از صابون های مرطوب کننده و ملایم است و برای همه نوع پوستی موثر و مرطوب کننده می باشد. مصرف صابون گلیسیرین می تواند منجر به پوستی سالم و با طراوت شود.

فواید استفاده از صابون گلیسیرین

گلیسیرین مایعی غلیظ و شفافی است که رطوبت محیط را جذب پوست می کند. گلیسرین یک محصول فرعی است که در اثر واکنش‌های شیمیایی مراحل ساخت صابون تولید می‌شود . با این حال، برخی از تولید کنندگان گلیسیرین را از ترکیبات صابون حذف می کنند و آن را صرفا در لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده گران تر استفاده می کنند.

گلیسیرین به دلیل اثر نرم کنندگی پوست، به عنوان یک عنصر کلیدی در محصولات زیبایی کاربرد دارد. صابون گلیسیرین برای همه انواع پوست موثر است. گلیسیرین به عنوان یک روان کننده عمل می کند، رطوبت محیط را جذب پوست می کند و همیشه پوست را هیدراته نگه می دارد.

صابون های حاوی مواد شیمیایی و مصنوعی به پوست آسیب می رسانند. این نوع صابون ها می توانند باعث تحریک، قرمزی، تورم و خارش پوست های حساس شوند. صابون گلیسیرین خانگی بدون مواد شیمیایی و مصنوعی وکاملا طبیعی است. افرادی که به مواد شیمیایی صابون آلرژی دارند می توانند از صابون طبیعی گلیسیرین استفاده کنند.

صابون گلیسیرین مرطوب کننده پوست

مزایای صابون گلیسیرین

1- صابون گلیسیرین حاوی ترکیبات طبیعی است

به طور معمول، صابون گلیسیرین کاملا طبیعی است؛ هیچ ترکیب مصنوعی در طول فرآیند تولید به آن اضافه نمی شود. امروزه، استفاده از عناصر طبیعی به طور فزاینده ای اهمیت بیشتری یافته است. با این حال، بینش تولید کنندگان صابون متفاوت است، زیرا برخی از صابون های گلیسیرین ممکن است کاملا طبیعی باشد، اما نوع دیگر صابون های گلیسیرین ممکن است شامل ترکیبات مصنوعی باشند.

2-مرطوب کننده پوست

گلیسیرین یک روان کننده است که در واقع به معنی جذب رطوبت است. به دلیل خاصیت جذب رطوبت، صابون گلیسیرین وقتی روی پوست می نشیند، می تواند رطوبت را جذب پوست کند در نتیجه، هیدراته(آب رسانی) پوستتان تامین می شود. شما احتمالا متوجه شده اید که برخی از صابون پوستتان را خشک ، پوسته پوسته و گاهی دردناک می کند. با این حال، صابون گلیسیرین مرطوب کننده فوق العاده ای است. خواص مرطوب کنندگی منحصر به فرد این صابون امکان می دهد تا پوستتان برای چند ساعت بعد از استفاده نیز هیدراته شود. استفاده روزانه از صابون گلیسیرین می تواند پوستی نرم تر، انعطاف پذیرتر و هیدراته به شما هدیه دهد.

3-پوستی سالم

پوست مرطوب، پوستی سالم است. با مرطوب نگه داشتن پوست ، شما پوستی سالم خواهید داشت. پوست کاملا مرطوب و سالم باعث می شود تا خطوط، چین و چروک و عارضه های پوست از بین بروند. اگر چه صابون گلیسیرین یک صابون ایده آل برای استفاده کل بدن است، استفاده از صابون گلیسیرین برای شستشوی صورت مزایای بیشماری دارد. به عنوان مثال، استفاده از یک صابون خشک و ناملایم پوست صورت را خشک می کند و اغلب باعث می شود پوست با تولید چربی اضافی این خشکی را جبران کند. در نتیجه، منافذ صورتتان با تولید چربی اضافی بسته می شود و موجب بروز انواع مشکلات پوستی می شود، اما صابون گلیسیرین به کاهش یا حذف آکنه در هنگام شستشوی صورت کمک می کند.

صابون گلسیرین مناسب پوست چرب
صابون گلیسیرین دست ساز ارکیده آبی

4- مناسب پوست های حساس

از آنجایی که صابون های گلیسیرین به طور کامل طبیعی هستند، گزینه عالی برای افراد دارای پوست حساس هستند. مواد مصنوعی و شیمیایی موجب تحریک و حساسیت پوست می شوند. با این حال، صابون گلیسیرین را می توان در تمام انواع پوست استفاده کرد، از جمله برای پوست حساس یا بسیار حساس. شما همچنین می توانید صابون گلیسیرین را برای انواع بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما استفاده کنید. بر خلاف صابون های معمولی، صابون های گلیسیرین پوست را تحریک نمی کنند و منجر به واکنش منفی و آلرژیک نمی شوند.

5- درمان اختلالات پوستی

افراد مبتلا به بیماری های پوست مانند اگزما یا پسوریازیس، در انتخاب صابون مناسب دچار مشکل می شوند. زیرا حتی مقدار کمی از مواد شیمیایی سمی در صابون می تواند شرایط آن ها را تشدید کند. با این حال صابون گلیسیرین بسیار ملایم است و حتی می تواند در از بین بردن علائم و اختلالات پوستی خاص مفید باشد.

6- پاک کننده ملایم

صابون گلیسیرین یک پاک کننده بسیار ملایم برای صورت است و به شما کمک می کند از شر چربی اضافی و آلودگی که منافذ پوستتان را مسدود ساخته خلاص شوید. همچنین برای پوست مستعد آکنه موثر است و به درمان آکنه کمک می کند.

صابون گلیسیرین طبیعی
صابون گلیسیرین دست ساز رزماری و لاوندر

7- ضد پیری

صابون گلیسیرین همیشه پوست شما را مرطوب نگه می دارد و از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری می کند. این صابون مانع چین و چروک پوست وخطوط ریز می شود، بنابراین به عنوان یک محصول ضد پیری عمل می کند. این صابون همیشه پوست شما را سالم نگه می دارد.

8- بهبود شرایط پوست

انواع مختلفی از التهاب پوستی وجود دارد که موجب خارش، سوزش، قرمزی یا چرک می شوند. برای مثال اگر شما درماتیت آتوپیک (یک نوع اگزما) یا پسوریازیس داشته باشید، ممکن است سعی کنید صابون گلیسیرین استفاده کنید. طبق بررسی های انجام شده برخی از شرکت کنندگان در یک آزمایش با ایجاد تغییر در نوع صابون روزانه شان بهبود قابل توجهی را در شرایط پوستی شان نشان دادند.

مزیت های صابون گلیسیرین برای انواع پوست

صابون گلیسیرین بهترین انتخاب برای افرادی است که دارای پوست خشک یا حساس هستند. pH پایین این صابون به پوست کمک می کند تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کرده و در طول روز تازه و باطراوت باقی بماند. بنابراین، با صابون های مصنوعی خود خداحافظی کنید و برای داشتن پوستی باطراوت، شاداب و سالم صابون گلیسیرین استفاده کنید.

با مجله دلگرم همراه باشید و در مورد صابون های گیاهی و طبیعی اطلاعات مفید کسب نمایید.

در رابطه با سایر صابون های گیاهی و طبیعی بخوانید:

فواید بی نظیر صابون زغال فعال در زیبایی و مراقبت از پوست و مو

فواید بی نظیر صابون رزماری برای پوست های چرب +طرز ساخت خانگی آن

فواید صابون آلوئه ورا برای پوست صورت ( طرز ساخت این صابون )

طرز ساخت صابون خانگی جعفری برای کاهش لکه های صورت

فواید بی نظیر صابون اسطوخودوس برای پوست و مو + طرز ساخت خانگی

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان