فواید معجزه آسا صابون گل رز برای پوست و زیبایی

صابون گل رز یک صابون طبیعی و غیر سمی است، همانطور که همه ما می دانیم در جوامع امروزی در تولید محصولات پاک کننده و بهداشتی کمتر از مواد شیمیایی استفاده می شود و گرایش ها به سمت استفاده از روش ها و ترکیبات طبیعی تر برای تولید محصولات بوده است ، همانند روزگار قدیم

صابون گل رز یک صابون طبیعی و غیر سمی است، همانطور که همه ما می دانیم در جوامع امروزی در تولید محصولات پاک کننده و بهداشتی کمتر از مواد شیمیایی استفاده می شود و گرایش ها به سمت استفاده از روش ها و ترکیبات طبیعی تر برای تولید محصولات بوده است ، همانند روزگار قدیم. گل رز نیز از دوران بسیار قدیم کاربرد داشته و برای قرن ها در روش های درمانی استفاده می شده است.

فواید بی نظیر استفاده از صابون گل رز

صابون گل رز، نمونه ای عالی از یک محصول طبیعی است که به طور موثر روی پوست عمل می کند، از گل های رز به همراه سایر ترکیبات طبیعی از جمله روغن زیتون و نارگیل برای ساخت صابون های رز استفاده می شود.از میوه گل رز نیز صابون تهیه می شود؛ از دانه های میوه گل رز اسانس تولید می شود؛ میوه گل رز به عنوان یک لایه بردار عمل می کند. صابون گل رز مزایای شگفت آوری در سلامتی پوست دارد.

در این مقاله دلایل قانع کننده ای را بیان خواهیم کرد که چرا شما باید از صابون گل رز طبیعی استفاده کنید:

مزیت های صابون گل رز برای پوست

1- ویژگی ضد باکتری

گل رز به طور طبیعی ضد باکتری است و بنابراین با این ترکیبات موجود در صابون، پوستتان با سایر محصولات آسیب نخواهد دید. آیا می دانستید که بسیاری از صابون های ضد باکتریایی در بازار امروز شامل برخی مواد شیمیایی نیز هستند که برای انسان ها و محیط زیست ناسالم هستند؟

2- از بروز آکنه جلوگیری می کند

صابون گل رز دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است، بنابراین از بروز آکنه جلوگیری می کند.

3- ضد التهاب

گل رز حاوی مواد ضد التهابی است که موجب کاهش التهاب رگ های خونی می شود در نتیجه در کاهش عوارض پوستی یا قرمزی پوست ناشی از التهاب موثر است. همچنین می تواند در کاهش ضایعات و لکه های پوستی ناشی از اریتروز و رزاسه مفید باشد.

4. عالی برای پوست های خشک و حساس

برای قرن ها، صابون های فرانسوی گل رز، صابون های شستشوی ملایم بانوان بوده اند. این صابون ها واقعا موثر و طبیعی هستند و رایحه خوبی دارند. صابون گل رز دارای خواص پاک کنندگی فوق العاده ای است و برای پوست های خشک و حساس صابون بسیار ملایمی است.

صابون گل رز برطرف کننده لکه های پوست

5- خاصیت آنتی اکسیدانی

گل های رز دارای غلظت بالایی از ویتامین C هستند که پوست را محافظت می کنند. استفاده منظم از صابون رز به عنوان محافظ در مقابل آسیب های ناشی از خورشید موثر است.

6- از بین بردن اسکار و لکه های پوستی

گل رز غنی از ویتامین c و آنتی اکسیدان است. ویتامین c تولید کلاژن را بهبود می دهد و بافت پوست راتقویت می کند. این امر باعث می شود که جای زخم و لکه ها سریعتر بهبود یابد.

دکتر هان هاربرت، فارغ التحصیل رادیوانکولوژی، رادیولوژی و پزشکی هسته ای در مرکز تحقیقات هسته ای دانشگاه هیدلبرگ، آلمان می گوید: اسانس میوه گل رز موجود در ترکیبات صابون بر روی اسکار و جای زخم وآکنه تاثیر می گذارد و باعث کاهش هایپرپیگمانتاسیون(لکه های تیره پوست) می شود.

7- صابون ضد پیری گل رز

خاصیت طبیعی قابض(جمع کننده) گل رز باعث می شود که با بستن منافذ باز پوست، تغییرات مثبتی در تون پوست، شادابی پوست، کاهش چین و چروک رخ دهد. برخلاف لوسیون های معمولی بر پایه الکل، صابون گل رز باعث می شود که پوست شما صاف و شفاف شود و کم آب نشود.

صابون گل رز طبیعی
صابون گل رز دست ساز و طبیعی

8- ترمیم و بازسازی پوست

دانه های گل رز غنی از ویتامین A یا اسید رتینوئیک هستند. استخراج اسانس از دانه های رز و تزریق آن به صابون امکان می دهد ویتامین A به گیرنده های سلولی پوست متصل شود، بنابراین بازسازی سلول های پوست افزایش می یابد.

9- مرطوب کننده پوست

اسانس استخراج شده از دانه های میوه گل رز نه تنها صابون را سرشار از ویتامین A می کند، بلکه خواص مرطوب کنندگی به صابون اضافه می کند.

10- کنترل چربی پوست

همانطور که قبلا گفتیم گل رز قابض و جمع کننده منافذ باز پوست است. منافذ باز پوست ناشی از ترشح چربی های زیر پوستی است. صابون گل رز پوست را سفت می کند و منافذ باز پوست را کوچک می کند در نتیجه چربی پوست کنترل می شود.

11- عطر شگفت انگیز

گل رز دارای عطر و رایحه تازه و طبیعی است و رایحه صابون رز هیچ تفاوتی با آن ندارد. عطر گل رز با توانایی تغییر خلق و خو، می تواند شما را آرام کند و اضطراب را کاهش دهد و باعث آرامش خاطر شود. همچنین در طول شب به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید، بنابراین هنگامی که از خواب بیدار شدید احساس بهتری خواهید داشت و برای شروع روز عالی آمادگی خواهید داشت. تاثیر آرام بخشی صابون گل رز را رروی پوستتان حتما تجربه خواهید کرد.

صابون گل رز برای درمان آکنه و کنترل چربی پوست

اکنون شما دلایل قانع کننده استفاده از صابون گل رز را دریافتید. با کمک این صابون پوستتان جوان تر، شاداب تر به نظر می رسد و لطافت بیشتری خواهد داشت. امیدوارم برای مصرف این صابون کاملا متقاعد شده باشید.

با مجله دلگرم همراه باشید تا در مورد صابون های گیاهی و دست ساز و طرز ساخت آن ها بیشتر بدانید.

در رابطه با سایر صابون های گیاهی و طبیعی بخوانید:

14 مزیت شگفت انگیز صابون روغن زیتون برای درمان مشکلات پوستی

فواید شگفت انگیز صابون موز برای پوست و زیبایی

فواید صابون تریاک برای مشکلات پوستی

فواید بی نظیر صابون زیتون برای سلامت پوست و مو

18 مزیت صابون نارگیل برای زیبایی پوست و مو

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان