مقایسه رنو ساندرو هاچبک و ام‌وی‌ام ۳۱۵

بسیاری از مجلات معتبر دنیا خودروهای پرطرفدار و یا همسان موجود در بازار را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنند. مقایسه ۲ خودرو هم‌رده باعث میشود خریداران بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. بنابراین ما امروز به سراغ ۲ خودرو هاچ‌بک تقریبا جدید در بازار کشورمان رفته‌ایم.

بسیاری از مجلات معتبر دنیا خودروهای پرطرفدار و یا همسان موجود در بازار را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنند. مقایسه 2 خودرو هم‌رده باعث میشود خریداران بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. بنابراین ما امروز به سراغ 2 خودرو هاچ‌بک تقریبا جدید در بازار کشورمان رفته‌ایم.

مدل‌های هاچ‌یک در کشور ما به دلیل ابعاد مناسب همیشه مورد توجه بوده است که یک مثال بارز آن را می‌توان فروش خوب پژو 206 نام برد که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. رنو ساندرو یک خودرو جدید در ایران محسوب میشود که بر اساس پلت فرم ال 90 طراحی شده و به‌عنوان یک خودرو ارزان راهی بازار بین‌المللی شده است، در طرف دیگر این مقایسه یک محصول هاچ‌بک دیگر قرار دارد که گزینه ضعیفی در برابر ساندرو نخواهد بود.

Untitled-1

کشور سازنده

در ابتدای این مقایسه از کشورهای سازنده این 2 خودرو یاد می‌کنیم، ساندرو از کشور فرانسه است که محصولات شرکت‌های پژو و رنو آن در کشورمان طرفداران خاص خود را دارد. طراحی و تولید ام‌وی‌ام 315 نیز در شرکت چری چین انجام شده، کشوری که محصولاتش منتقدان زیادی در کشورمان دارد و سابقه آن به درخشانی رنو در ایران نیست اما باید بگوییم که اخیرا رشد چشمگیری داشته است.

al---1

طراحی ظاهری

گروه خودروسازی سایپا در حال عرضه نخستین مدل از نسل ساندرو در ایران است که این مدل از جذابیت ظاهری خوب و به‌روزی برخوردار نیست و زیبایی آن به‌حدی نیست که بتواند نظرات را به‌خود جلب کند. البته این ظاهر نه‌چندان زیبا 2 دلیل اصلی دارد، اولین علت به‌دلیل ارزان قیمت بودن آن است و دلیل دوم تولید مدل 2007 این خودرو درکشورمان به شمار میرود. البته قسمت عقب ساندرو از طراحی بهتری برخوردار است و در نمای جانبی نیز رینگ‌های 15 اینچی جلب توجه می‌کند.

MVM-315_03

 

ام‌وی‌ام 315 از شرکت مدیران خودرو از طراحی اسپرت و به‌روزی بهره می‌برد. در نمای جلوی 315 فیس‌لیفت، چراغ‌های کشیده در کنار جلوپنجره‌ اسپرت، اوج برتری نسبت به ساندرو به‌چشم می خورد. اگر بخواهیم این خودرو را با کلمات وصف کنیم باید بگوییم که 315، جذاب، اسپرت و جوان‌پسند است و هاچبکی در این رده به زیبایی آن در کشورمان وجود ندارد. چری برای طراحی این خودرو تیمی از برترین‌های اروپا را تشکیل داده که گفته میشود در این بین نام طراحان فراری نیز به‌چشم می‌خورد.

طراحی داخلی

ساندرو کابین فوق‌العاده ساده‌ای دارد، شاید کابین در سال 2007 شاید جذاب محسوب می‌شد ولی در سال 2016 دیگر جذابیتی ندارد و نمونه های داخلی مشابه زیادی وجود دارد. اما در مقابل، طراحان کمپانی چینی بسیار خوب عمل کرده‌اند. تریم 2 رنگ این خودرو با طراحی اسپرت کابین بسیار هم‌خوانی دارد و در طراحی داخلی از الگوریتمی استفاده شده که با ظاهر خودرو متضاد نباشد. دکمه‌های روی فرمان و کلیدهای کنترل تهویه بسیار خوب طراحی شده است. البته در کابین هر 2 محصول از مواد ارزان قیمت استفاده شده است.

al---4

کیفیت ساخت

با توجه به اینکه هر دو محصول در کشورمان مونتاژ می‌شوند و در کابین هر دو از پوشش پلاستیکی استفاده شده، کیفیت ساخت نیز بسیار نزدیک به هم است. درب‌ها نرم و راحت باز و بسته می‌شوند و لوازم به‌خوبی کار می کنند. البته ساندرو در این حوزه قطعا بهتر است.

Chery-Fulwin2-1

موتور و گیربکس

ساندرو 315
نوع موتور 4سیلندر – 16 سوپاپ 4سیلندر – 16 سوپاپ
حجم موتور 1598 1497
قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه 107 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
استاندارد Euro 4 Euro 4
سیستم انتقال قدرت 5 سرعته دستی، 4 سرعته اتومات 5 سرعته دستی

 

همانطور که مشاهده می‌کنید قدرت هر 2 خودرو بسیار نزدیک به هم بوده ولی ساندرو با 2 گیربکس دستی و اتومات عرضه می‌شود و در 315 فقط یک انتخاب وجود دارد. البته از لحاظ عملکرد گیربکس اتومات ساندرو اصطلاحا کمی خنگ است و شما در مدل دنده دستی تجربه بهتری خواهید داشت. قدرت موتور ایندو خودرو به حدی متفاوت نیست که بتوان گفت کدام مدل برتری دارد و شاید بهتر است بگوییم هر دو عملکرد یکسانی دارند. همچنین مصرف سوخت 315 کمتر از ساندرو است. ساندرو در هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند و 315 مصرف سوخت 6.5 لیتری دارد.

65185_chery-fulwin2-hatchback-004

تجهیزات ایمنی و رفاهی

هر دو خودرو تجهیزات رفاهی و ایمنی یکسانی دارند ولی ساندرو در تست تصادف EURONCAP موفق به کسب 3 ستاره ایمنی شده در حالی که 315 در تست تصادف C-CNAP موفق به کسب چهار ستاره شده است.

Renault-Sandero_2008_800x600_wallpaper_03

جمع‌بندی

هر دو خودرو از لحاظ امکانات و مشخصات فنی رقابت نزدیکی با هم دارند اما باید بگوییم که 315 از لحاظ هندلینگ کمی بهتر از ساندرو است. همانطور که گفته شد ساندرو را می‌توان با دنده اتومات نیز سفارش داد. این هاچ‌بک‌ها در رنج قیمتی 40 میلیون بسیار نزدیک به هم هستند و باید بگوییم که اگر بخواهید سوار یک خودرو اروپایی با تجهیزات مناسب ولی چهره قدیمی شوید ساندرو انتخاب خوبی است، و اگر کشور سازنده برای شما اهمیت ندارد و یک خودرو زیبا و اسپرت با امکانات رفاهی متوسط نیاز شما را برطرف می کند می‌توانید به سراغ ام‌وی‌ام 315 بروید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر