کمپانی فرانسوی پژو که در ماههای پیش یک نمونه چشمگیر از "لیفتبک" 508 را در نمایشگاه خودرویی ژنو به نمایش درآورده و توانسته بود جمعیت زیادی را به سمت خود جلب کند اینک با همان فضای داخلی برجسته و همان استایل جذاب خارجی تلاش دارد ترکیبی بسیار کاربردیتر از 508 پژو را در قالب یک نسخه استیشین ارائه دهد.
از دیدگاه بصری، بیشتر خودروهایی با قالب لیفتبک، عناصر مشترکی را از استیشنها به ارث میبرند. هنوز مشخص نیست که طراحی بخش و نمای عقبی این خودروی استیشین چه شکل و شمایلی خواهد یافت، اما اگر این خودرو در راستای تکمیل مجموعه جدیدی از مدلهای سدان و لیفتبک 508 باشد، انتظار ظاهری شیک و زیبا را از 508 استیشن داریم. از طرفی احتمال میدهیم برخی از فضاهای بهینه داخلی در این نسخه از 508 پژو قربانی ظاهر شیک بیرونی شوند.
در مدل لیفتبک، پژو 508 فضایی حدود 487 لیتر را در محفظه بار در حالت استقرار صندلیهای عقب ارائه میدهد. این در حالیست که پیشبینی میشود این میزان در حالت استیشین به مراتب افزایش یابد.
احتمال دارد روی مدلهای استیشن 508 پژو شاهد همان موتورهای موجود در لیفتبک 508 باشیم. در نتیجه، ما با دو نوع موتور بنزینی 177 و 222 اسببخاری و سه مدل دیزلی 128، 158 و 176 اسببخاری مواجه خواهیم بود. از طرفی احتمال ورود یک نسخه پلاگین- هیبرید از این خودرو در دورهای انتهایی ارائه آن نیز دور از انتظار نیست.
خودروهای استیت یا واگن معمولاً بر پایه سدانها یا هاچبکها ساخته شده و کمی طویلتر از برادران سدان یا هاچبک خود هستند.