بررسی خودروی پژو ۵۰۸: بازگشت دوباره پژو

تولید خودروهای جدید پژو در ایران، به مرحله اجرا رسیده است و مسئولان ایران‌خودرو به‌عنوان شریک تجاری پژو اعلام کردند محصولات جدید به‌زودی در سبد فروش ایران‌خودرو قرار خواهند گرفت

تولید خودروهای جدید پژو در ایران، به مرحله اجرا رسیده است و مسئولان ایران‌خودرو به‌عنوان شریک تجاری پژو اعلام کردند محصولات جدید به‌زودی در سبد فروش ایران‌خودرو قرار خواهند گرفت. به گفته خان کرمی، معاون فروش و بازاریابی ایران‌خودرو، احتمالا مدل 508 قیمتی بین 160 تا 185 میلیون تومان خواهد داشت. بنابراین 508 در ایران نمی‌تواند در رده خودروهای ارزان قیمت قرار گیرد و باید دید با حریفان قدرتمند خود که احتمالا رنو تالیسمان نیز جزء آنها باشد، می‌تواند رقابت کند یا خیر! امروز به بهانه حضور این خودرو در ایران، بررسی دقیق آن را برای شما آماده کرده‌ایم پس با ما همراه باشید…

این مطلب را از دست ندهید: قیمت محصول جدید ایران خودرو پژو 508 مشخص شد!

Peugeot-508-2015-800-1e

پژو مدل 508 را با هدف رقابت با سدانهای بزرگ‌سایز، به بازار عرضه کرد. مدل 508 برای اولین بار در سال 2010 به نمایش گذاشته شد و جانشین رسمی پژو 407 بود که ابعاد بزرگتری نسبت به آن داشت. این خودرو براساس پلت فرم PF3 کمپانی PSA توسعه یافت و به همین دلیل از خیلی جهات شباهت‌هایی با سیتروئن C5 دارد. این خودروها به‌دلیل شباهت باهم به‌طور همزمان در فرانسه، چین و مالزی تولید می‌شوند و به زودی ایران نیز به این جمع خواهد پیوست. 508 در سال 2011 به‌عنوان خودرو سال اسپانیا شناخته شد و در همان سال جایزه بهترین خودرو خانوادگی وارداتی به آلمان را به‌خود اختصاص داد.

Peugeot-508-2015-800-15

پژو 508 به دلیل محبوبیت در سه تیپ بدنه ساخته شده است. این خودرو در مدل‌های سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. مدل کراس‌اوور 508 با هدف آفرود و رانندگی در شرایط متفاوت از شهر، طراحی شد و از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با دیگر مدل‌ها ندارد. پژو 508 در سال 2014 به‌طور کلی متحول شد و تغییرات چشمگیری پیدا کرد. مدل 2015 آخرین مدل این خودرو است که در ایران شاهد حضور آن خواهیم بود. به‌کار گیری LED بر روی چراغ‌های جلوی در کنار جلوپنجره بهبود یافته شکل هماهنگی را ایجاد کرده است. در بخش جانبی نیز هیچ نقصی وجود ندارد و در بخش عقب، صندوق بزرگ با چراغ‌های زیبا بسیار دلنشین هستند.

Peugeot-508-2015-800-20

زمانی که درب 508 باز می‌شود یک فضای فوق‌العاده جادار در اختیار شما قرار خواهد گرفت. چیزی که بیشتر از همه چیز در کابین 508 جلب توجه می‌کند، کیفیت بالای مواد به‌کار رفته در فضای داخلی است. راحتی کابین بخش دیگری از کیفیت بالای 508 را نمایش می‌دهد. این کابین به‌حدی عالی طراحی شده که در کنار هندلینگ فوق‌العاده شما دوست نخواهید داشت از آن پیاده شوید. کاملا واضح است که پژو تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا در بین رقبا برتری داشته باشد چرا که در این بخش رقبای آمریکایی و ژاپنی با قدرت فراوان حضور دارند.

Peugeot-508-2015-800-01

صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با رابط کاربری ساده از کیفیت متوسط رو به بالایی برخوردار است. در کنسول وسط هم یک صندوق درب‌دار برای شما تعبیه شده است. همچنین در داخل کابین سنسورهای نقاط کور، دوربین دید عقب، سیستم تهویه اتومات چهار منطقه‌ای، سیستم صوتی JBL، سیستم نمایش سربالا و اتصال نرم‌افزاری نسبت به قبل ارتقا یافته‌اند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

Peugeot-508-2015-800-21

چیزی که پژو بیشتر از هر چیزی در 508 برای انتخاب خریداران فراهم کرده، طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی است. موتورهای بنزینی با حجم 1.6 لیتر و 1.8 لیتر در دو نوع معمولی و توربو دار قادر خواهند بود از 120 تا 204 اسب بخار، قدرت تولید کنند. براساس گفته‌های مسئولین ایران‌خودرو این خودرو با موتور 1.6 لیتری در ایران عرضه خواهد شد.

Peugeot-508-2015-800-04

در بخش ایمنی، پزو 508 بازهم قدرتمند ظاهر خواهد شد. این خودرو با انواع تجهیزات ایمنی، سواری آرامش بخش و با کیفیتی را برای شما فراهم می‌کند.

برخی از تجهیزات ایمنی 508:

  • 6 عدد کیسه ایمنی هوا
  • 5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
  • سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
  • سیستم کمکی ترمز BA
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • سیستم کنترل پایداری ESP
  • سیستم کنترل لغزش ASR
  • سیستم کمکی کنترل پایداری خودرو در سرپیچ‌ها CBC
  • سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها HILL ASSIST CONTROL
  • سیستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING
  • سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS
  • سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

 

با نگاه به مشخصات پژو 508 جای شکی باقی نمی‌ماند که این خودرو از کیفیت بالایی برخوردار است و طبیعی بوده که قیمت بالایی را نیز به خود اختصاص دهد. اما باید به این بخش هم توجه کرد که این خودرو از لحاظ قیمت باید بتواند با خودروهای دیگر رقابت کند بنابراین قیمت منصفانه، نکته کلیدی در موفقیت پژو 508 در ایران خواهد بود که با شنیدن عدد 185 میلیون تومان، کمی باید در مقابل آن مکث کرد. چرا که این رقم، چندان کم نیست.

آیا این خودرو می تواند سهم زیادی از بازار را از آن خود کند؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان