ماهان شبکه ایرانیان

در نشست «ورود به بازار نشر در چین» مطرح شد

۶۰ درصد نشر چین در اختیار بخش دولتی است

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین‌المللی دولتی چین اظهار کرد: ۶۰ درصد نشر کشور چین برعهده‌ گروه صادرات و واردات انتشارات بین‌المللی دولتی چین است.

60 درصد نشر چین در اختیار بخش دولتی است

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، الکس هو عصر شنبه 15 اردیبهشت در نشست «ورود به بازار نشر در چین» که در سالن بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های گروه صادرات و واردات انتشارات بین‌المللی دولتی چین بیان کرد: 60 درصد نشر کشور چین برعهده‌ این گروه بزرگ است که در سال 1986 تاسیس شده و از بزرگترین موسسات تجاری کتاب در آسیاست.

وی ادامه داد: در سال 2017 با رشد 5/14 درصدی نسبت به سال 2016 بیش از 200هزار عنوان کتاب جدید در چین منتشر شد که 6/24 مورد آن مربوط به کتاب کودک بوده است و به طور کلی 51 درصد فروش سال 2017 به کتاب کودک اختصاص داشته باشد.

هو درباره‌ خرده‌فروشی کتاب در کشور چین گفت: 3/1 میلیون کتاب در فروشگاه‌های کتاب این کشور فروخته شده که نشان می‌دهد کتاب غیرمجاز هنوز بازار ویژه‌ خود را دارد و این رشد چشمگیر عمدتا در پکن، شانگهای، گوانجو و شنزه بوده است.

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین‌المللی دولتی چین با اشاره به فروش یک و نیم میلیون عنوان کتاب در سال 2017 در فروشگاه‌های مجازی کتاب اظهار کرد: رقم این فروش به حدود سه میلیارد دلار می‌رسد و به طور کلی این رقم از سال 2012 پیوسته در حال افزایش است و بیشترین فروش کتاب‌های مجازی به حوزه‌ علوم اجتماعی و کتاب کودک و نوجوان اختصاص دارد.

او در ادامه‌ این نشست با معرفی سه موسسه‌ مجازی که در حوزه‌ کتاب فعالیت می‌کنند تصریح کرد: دانگ دانگ، آمازون و جی دی در حوزه‌ فروش آنلاین کتاب فعال هستند و وی‌چت هم به‌تازگی وارد این بازار شده است.

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین‌المللی دولتی چین، درآمد حاصل از فروش کتاب‌های الکترونیکی و روزنامه‌های دیجیتالی را رقمی معادل یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: از سال 2006 تا 2013 سود سالانه‌ فروش مجازی کتاب به طور متوسط 78 درصد افزایش یافته است.

او درباره موسسه‌ «دانگ دانگ» نیز اظهار کرد: دانگ دانگ بیش از 15 میلیون کاربر دارد و 200هزار عنوان کتاب الکترونیکی را در دسترس عموم قرار داده است.

هو افزود: در سال 2014، 66 میلیون کتاب از طریق دانگ دانگ به فروش رفته که 20 درصد از کل فروش کتاب‌های الکترونیک چین را دربر می‌گیرد.

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین‌المللی دولتی چین با اشاره به وضعیت کتاب‌های شنیداری در چین تصریح کرد: بیش از 15 سکو یا محل عرضه‌ کتاب‌های شنیداری در چین وجود دارد.

وی «لیزی من» را در این زمینه مثال زد و گفت: این موسسه 100 میلیون کاربر دارد و بیش از 500 ناشر با این موسسه همکاری می‌کنند اما موسسه‌ محبوب‌تر تینگ نام دارد که 450 میلیون کاربر دارد و یک میلیون کتاب شنیداری را در اختیار عموم قرار داده است.

هو ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن را برشمرد و افزود: شرکت صادرات و واردات انتشارات دولتی چین سازمان‌دهنده‌ نمایشگاه است و از امسال قرار است در کنار آن نمایشگاه کتاب کودک نیز برپا شود.

مدیر تولیدات گروه صادرات و واردات انتشارات بین‌المللی دولتی چین مساحت این نمایشگاه را 92هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه روزانه 300هزار بازدیدکننده دارد و حدود 5200 ناشر برای شرکت در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از حاضران دعوت کرد تا از 22 تا 26 آگوست برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن مهمان چین باشند.

نانسی او نیز به عنوان عضو کمیته‌ی اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در ادامه‌ نشست از فعالیت موسسه‌ همکاری‌های انتشاراتی پکن گفت و اظهار کرد: این موسسه با دورهم جمع کردن بیش از 10 ناشر بزرگ این افراد را با فعالان حوزه‌ چاپ و نشر، ناشران داخلی و خارجی و نویسندگان آشنا می‌کند و امیدوارم ایرانی‌ها نیز در سال آینده در برنامه‌های این مجمع شرکت کنند.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان