چگونه به یک رابطه نامناسب پایان دهیم؟

روابط نامناسب مانند سنگی بسته شده به پا هستند که هم جلوی رشد را می‌گیرند و هم انسان را به قهقرا می‌کشند. به محض اینکه فهمیدید در یک رابطه غلط هستید دست به کار شوید و خودتان را، با بیرون آمدن از این رابطه و تمام کردن آن، راحت کنید.

چگونه به یک رابطه نامناسب پایان دهیم؟
روابطی که در آن اذیت هستید، احساس خوبی ندارید و یا به هر دلیل فکر می‌کنید رابطه درستی نیستند. پایان داده به این روابط می‌تواند به اندازه تمام کردن روابط خوب سخت و دردناک باشد. اما چه طور باید این کار را راحت‌تر کرد و چگونه باید آن را انجام داد؟

روابط نامناسب مانند سنگی بسته شده به پا هستند که هم جلوی رشد را می‌گیرند و هم انسان را به قهقرا می‌کشند. به محض اینکه فهمیدید در یک رابطه غلط هستید دست به کار شوید و خودتان را، با بیرون آمدن از این رابطه و تمام کردن آن، راحت کنید.

به سلامت‌ خود، احساسات و اعتماد به نفس‌تان احترام بگذارید و هر چه سریع‌تر رابطه بدی که دارید را بهم بزنید. اگر به دنبال راهکار هستید، بقیه این مطلب را بخوانید.

قبل از تمام کردن رابطه

1- به خودتان یادآوری کنید که چرا باید این رابطه را تمام کرد؟ احتمالا به محض اینکه صحبت از تمام کردن رابطه بزنید، شریک‌تان می‌خواهد بحثی طولانی در این رابطه با شما داشته باشد. پس خودتان را برای آن آماده کنید.

دلایل‌تان را روی کاغذ بنویسید و به خاطر بسپارید. یکی از دلایل مهم بهم زدن رابطه بد این است که شما مستحق رابطه‌ای خیلی خوب هستید و به علاوه این رابطه جلوی رشد شما را می‌گیرد.

2- مکالمه‌تان را با خود تمرین کنید

قبل از اینکه با شریک‌تان صحبت کنید، ابتدا حرف‌هایی که می‌خواهید به او بگویید را با خود مرور کنید. این کار به شما کمک می‌کند در گفتگوی اصلی با اعتماد به نفس بیشتری باشید. می‌توانید برای این کار از آینه کمک بگیرید و جلوی آن بایستید و یا حرفهاتان را برای دوست صمیمی‌تان بزنید.

3- به شریک‌تان بگویید می‌خواهید با او صحبت کنید

به شریک‌تان پیشاپیش بگویید که قصد صحبت با او را دارید و از او بپرسید چه زمانی برایش مناسب است.

4- محلی که می‌خواهید گفتگو را در آنجا انجام دهید، مشخص کنید

اگر برای‌تان مقدور است بهتر است گفتگو را رو در رو انجام دهید. محل گفتگو را بر اساس پیش بینی‌تان از شریک‌تان انتخاب کنید. مثلا اگر فکر می‌کنید که او خشمگین و عصبانی خواهد شد، در یک مکان عمومی با او قرار بگذارید.

5- درمورد چیزهایی که می‌خواهید و احساساتی که دارید واضح صحبت کنید

به طور واضح به شریک‌تان بگویید چرا فکر می‌کیند باید رابطه را بهم بزنید و احساسات‌تان را با او درمیان بگذارید.

6- به حرف‌های دیگران هم گوش دهید

بد نیست به حرف‌هایی که بقیه می‌زنند و نظراتی که دارند هم گوش دهید. البته تا جایی که نظرات‌شان توهین آمیز نباشند.

بهم بزنید

1- محدودیت‌هایی که می‌خواهید را روشن کنید

ممکن است شریک‌تان بهم زدن را قبول نکند. با او واضح حرف بزنید و به او بگویید که دیگر او را در زندگی‌تان نمی‌خواهید. ممکن است شریک‌تان بعد از چند روز دوباره به شما زنگ بزند و یا به در خانه‌تان بیاید، در این صورت دوباره به طور جدی به او هشدار دهید.

2- تماس‌تان را به طور کامل قطع کنید

با قطع کردن تمام راه‌های ارتباطی بین خود و شریک‌ سابق‌تان، در تصمیم‌تان پایدار بمانید. شماره او را از موبایل‌تان پاک کنید و دیگر در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌شان نکنید. اگر مکان‌هایی هست که هر دو عادت دارید برای انجام کاری مشخص، مثلا خرید یا خوردن غذا، به آنجا بروید، برای مدتی به جای آن مکان به محل دیگری بروید، به این صورت شریک سابق‌تان پیامی که به او می‌دهید را می‌فهمد.

3- مراقب تاکتیک‌های او باشید

افراد ناسالم به دنبال کنترل کردن و ترساندن شما هستند. ممکن است شریک سابق‌تان برای برگرداندن شما رفتارش را به طور موقت خوب جلوه دهد و یا به شما القا کند که او تنها فردی است که برای شما باقی مانده است. اجازه ندهید این رفتارهای او شما را گول بزند و پیش او برگرداند.

بهترین روش آن است که تمام ارتباطات‌ را با او به طور کامل قطع کنید و هیچ تماس، پیام و تقاضای آنها را پاسخ ندهید.

4- با افرادی که شما را دوست دارند در ارتباط باشید و از آنها حمایت دریافت کنید

اگر برای‌تان سخت است از شریک قبلی‌تان دور باشید، سریعا با افرادی که شما را به این کار تشویق می‌کنند و از شما حمایت می‌کنند تماس بگیرید. شرایط را برای آنها توضیح دهید و بگویید به کمک‌شان احتیاج دارید.

زخم‌های احساسی‌تان را درمان کنید

1- درمورد اتفاقی که افتاده با کسی که به شما نزدیک است و به او اعتماد دارید، صحبت کنید

مخفی کردن احساسات‌تان راجع به رابطه بدی که داشته‌اید شما را از دیگران دور می‌کند. پس راجع به این عواطف و فکرهایی که دارید با کسی که به او اعتماد کامل دارید صحبت کنید. نزد دوستان نزدیک‌تان بروید، عواطف‌تان را برای آنها شرح دهید و به آنها بگویید که دنبال آرامش هستید.

اگر می‌دانید که چه کمک از بقیه انتظار دارید، به آنها بگویید تا آن کار را برای‌تان انجام دهند.

2- رابطه بدتان را با یک رابطه خوب و سالم عوض کنید

برای اینکه واقعا درمان شوید و از رابطه بد قبلی‌تان عبور کنید، قلب‌تان را به روی یک رابطه خوب و سالم باز کنید. البته برای وارد شدن به این مرحله باید به خود زمان بدهید تا رابطه قبلی را فراموش کنید و احساسات‌تان التیام پیدا کنند.

برای رابطه بعدی‌تان به دنبال افرادی بگردید که به شما حس خوبی می‌دهند. همچنین می‌توانید عضو گروه‌های مختلف و به خصوص گروه‌های ورزشی شوید تا دوستان جدیدی پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که این طبیعی است که اندکی به خود زمان دهید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید، پس سعی نکنید سریعا رابطه جدیدی را شروع کنید.

3- یاد بگیرید به خودتان برسید و از خود نگهداری کنید

احتمالا بخش زیادی از خودتان در این رابطه ناسالم از بین رفته. حالا زمانش است که با عشق و علاقه زیادی که به خودتان می‌دهید، دوباره خود را بازسازی کنید. یک روتین برای رسیدن به خودتان ترتیب دهید.

باید مراقبت از ذهن و روح ‌تان را در این روتین بگنجانید. غذاهایی سالم و مقوی بخورید. ورزش‌های تسکین دهنده مانند یوگا یا رقص انجام دهید. حمام آب گرم بگیرید و اگر وان دارید در وان پر از آب گرم بخوابید و چند شمع روشن کنید. در طبیعت قدم بزنید.

یکی دیگر از روش‌های عالی برای التیام خود، نوشتن احساسات و افکارتان در یک دفتر است.

رفتن به یک سفر هم می‌تواند روشی عالی برای مراقبت از خود باشد. این سفر فرصت لذت بردن از مناظر و مراقبت کامل از خودتان را به شما می‌دهد. بد نیست برای این سفر نزد یکی از دوستان‌تان که در جای دیگری زندگی می‌کند بروید.

4- درباره الگوی رابطه گذاری‌تان با یک مشاور صحبت کنید

اگر متوجه شدید که رابطه ناسالمی دارید، با یک مشاور راجع به الگوهای رابطه گذاری‌تان صحبت کنید. شاید برقراری روابط نامناسب ناشی از عدم امنیتی است که از دوران کودکی احساس می‌کنید. این احساس ممکن است باعث شود رفتارهای نامناسب شریک‌تان را نبینید.

در این جلسات مشاوره خواهید فهمید که چه طور الگوهای کودکی بر روابط الان‌ شما تاثیر می‌گذارند. بعد از فهمیدن این مطلب می‌توانید در صدد درمان خود برآیید و زخم‌ها روحی‌تان را درمان کنید.

از خانواده یا دکتر خود بخواهید که یک تراپیست خوب به شما معرفی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان