ماهان شبکه ایرانیان

چگونه پرنده‌مان را حمام کنیم؟

هر پرنده‌ای شخصیت و رفتاری منحصر به فرد دارد. بعضی پرنده‌ها دوست دارند با آب بازی کنند و وقت خود را در حمام سپری کنند، اما بعضی پرنده‌ها آب را دوست ندارند و نمی‌خواهند بدن‌شان حتی تماس کوچکی با آب داشته باشد، بر خلاف چیزی که در طبیعت دیده می‌شود که پرنده‌ها هر روز در حال تمیز کردن خود در آب هستند.

چگونه پرنده‌مان را حمام کنیم؟

اگر به تازگی پرنده خریده‌اید و در مورد نحوه درست حمام کردن او مطمئن نیستید، این مقاله برای شما است!

هر پرنده‌ای شخصیت و رفتاری منحصر به فرد دارد. بعضی پرنده‌ها دوست دارند با آب بازی کنند و وقت خود را در حمام سپری کنند، اما بعضی پرنده‌ها آب را دوست ندارند و نمی‌خواهند بدن‌شان حتی تماس کوچکی با آب داشته باشد، بر خلاف چیزی که در طبیعت دیده می‌شود که پرنده‌ها هر روز در حال تمیز کردن خود در آب هستند.

ممکن است مقداری زمان لازم باشد تا خلق و خوی پرنده‌تان دست‌تان بیاید و بفهمید باید به چه صورت او را حمام کنید. حمام کردن جز جدایی ناپذیر و لازمی از زندگی هر پرنده است و حتی پرندگانی که از آب خوش‌شان نمی‌آید هم باید به آن تن دهند! برای سلامت خودشان!

چند قانون حمام کردن پرندگان

در حالی که روش‌های مختلفی برای حمام کردن پرندگان وجود دارد، چند قانون ساده هست که باید برای حمام کردن هر پرنده‌ای رعایت شود.

1- تنها از آبی تمیز و خالص استفاده کنید

در حالی که شرکت‌هایی هستند که برای شامپوی مخصوص پرندگان تبلیغ می‌کنند، اما بهترین راه برای شستن یک پرنده استفاده از آب تمیز و بدون هیچ افزودنی است. هنگامی که پرنده در حال تمیز کردن بال و پر خود به وسیله نوکش است، چربی خاصی که بدنش تولید می‌کند را به پر خود می‌مالد، وقتی برای شستن بال و پر پرنده از صابون استفاده می‌کنید این چربی طبیعی را می‌شویید. به این صورت بال و پر پرنده از حالت شادابی خارج می‌شود و پرنده‌تان ناراضی خواهد بود.

2- تنها در ساعات گرم تر روز پرنده‌تان را حمام کنید

هنگامی که پرنده خیس است سردش می‌شود و می‌تواند به راحتی سرما بخورد. پس پرنده‌تان را تنها در ساعات گرم روز حمام کنید تا بال و پرش به سرعت خشک شود و هوای اتاق هم سرد نباشد.

3- مطمئن شوید دمای آب مناسب است

اگر دمای آب خیلی زیاد باشد پرنده را می‌سوزاند و اگر خیلی سرد باشد باعث می‌شود پرنده سرما بخورد. همیشه قبل از اینکه اجازه دهید پرنده حمامش را شروع کند دمای آبی که برایش آورده اید را چک کنید.

4- هیچ وقت پرهای پرنده‌تان را کاملا خیس نکنید

در طبیعت هم پرندگان اجازه نمی‌دهند در طول حمام پرهاشان به کلی خیس شود چرا که دمای بدن‌شان خیلی کم می‌شود و به علاوه تا خشک شدن پرها توانایی پرواز را هم از دست می‌دهند. پس به غیر از شرایط خاص، در هیچ شرایط دیگری پر‌های پرنده را به طور کلی خیس نکنید.

حمام کردن

  • حمام را برای 2 نفر حاضر کنید!

پرنده‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و از حمام با صاحب خود لذت می‌برند. بهتر است پرنده را در هنگامی که می‌خواهید خودتان حمام کنید با خود به حمام ببرید. در حمام او را روی زمین، روی یک بلند یا روی یک تیوپ کوچک بگذارید تا جایش امن باشد. سپس خود شروع به حمام کردن کنید تا او ببیند این کار خطری ندارد. هیچ وقت او را مجبور به نزدیک شدن به آب نکنید، او باید خود این تصمیم را بگیرد و بفهمد که در اطرافش هیچ چیز تهدید کننده‌ای وجود ندارد. بعد از آن می‌توانید پرنده را به طرف خود صدا کنید و او را به شستن خود تشویق کنید.

  • اسپری غبار پاش

گاهی خیلی از پرنده‌ها از غبار پاشی شدن به وسیله یک اسپری غبار پاش بدشان نمی‌آید. اگر فهمیدید که پرنده‌تان از این کار خوشش می‌آید، حتما مطمئن شوید که برای غبار پاشی از بطری اسپری تمیز و آبی تمیز استفاده می‌کنید.

  • یک حوض درست کنید!

خیلی از پرنده‌ها بدشان نمی‌آید خود را درون آب فرو ببرند. برای درست کردن جایی که پرنده بتواند به راحتی خود را در آب فرو ببرد می‌توانید از یک کاسه بزرگ یا سینک ظرف شویی‌تان استفاده کنید.

  • برگ‌های خیس کاهو بهترین شریک حمام برای بعضی پرندگان هستند

گاهی پرنده‌های کوچک بدشان نمی‌آید در هنگام حمام خود را بر روی برگ‌های گیاهی بکشند و با آن حمام کنند. برای این کار برگ کاهو، کلم یا هر سبزی و گیاه دیگری را خیس کنید و آن را در کف قفس پرنده، درون یک ظرف یا کاسه قرار دهید. پرنده‌ها پرو بال خود را به برگ‌ها می‌کشند و از این طریق آنها را تمیز می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان