در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب عنوان شد

اظهار نظر معاون مطبوعاتی درباره وضعیت کاغذ و بستن رسانه‌ها

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: راهکار افزایش تیراژ مطبوعات و کاربران رسانه‌ها، بستن رسانه‌ای دیگر نیست.

اظهار نظر معاون مطبوعاتی درباره وضعیت کاغذ و بستن رسانه‌ها

محمد سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره فیلترینگ تلگرام و تاثیر این امر بر افزایش تعداد مخاطبان رسانه‌های سنتی، اظهار کرد: راه‌ افزایش تیراژ مطبوعات و افزایش تعداد مخاطبان رسانه‌ها، بسته شدن دیگر رسانه‌ها نیست. اگر می‌خواستیم این کار را انجام دهیم، تعداد مجوزها را کم می‌کردیم.

سلطانی‌فر گفت: باز هم می‌گویم راه افزایش تعداد مخاطبان رسانه‌ها، بستن رسانه‌های دیگر نیست.

معاون مطبوعاتی همچنین درباره‌ی خرید کاغذ با ارز مبادله‌ای اظهار کرد: درباره ارز مبادله‌ای، دولت در 33 بندی که اعلام کرده، یکی از بندهایش تخصیص کاغذ است و آن را به تمامی شرکت‌های فروش کاغذ اعلام کرده است و چنانچه آن‌ها کاغذشان را با ارز 4200 تومان وارد کنند باید زیر فاکتورهایشان آن را بنویسند تا دولت مابه‌التفاوت ارزش آن را پرداخت کند و شرکت‌ها و فروشندگان کاغذ این مابه‌التفاوت را به خریداران کاغذ برگردانند.

سلطانی‌فر سپس افزود: ما با هماهنگی که با سندیکای کاغذ داشتیم و موافقت‌نامه‌ای که مورد امضا قرار گرفت، قرار شد فعلا تثبیت قیمت کاغذ را داشته باشیم تا از این تب و تاب‌های پیش آمده دور باشیم. امروز قیمت کاغذ بر روی 4200 تومان است و کمبودی برای کاغذ نداریم. این به خاطر دو دلیل است؛ یکی ارز مبادله‌ای و مابه‌التفاوت آن و دیگری تخصیص یورو دولتی است که این باعث شده قیمت کاغذ 100 تا 200 تومان پایین بیاید. با توجه به این دو اتفاق کاغذ با قیمت 3500 تومان به دست خریداران کاغذ می‌رسد؛ البته این زمانی اتفاق می‌افتد که دولت این مبالغ را پرداخت کند.

معاون مطبوعاتی همچنین درباره مجوز خبرگزاری همشهری نیز اظهار کرد: مجوز این خبرگزاری از قبل صادر شده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر