ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Avengers: Infinity War در دومین آخر هفته‌ی خود به فروش ابرقهرمانانه‌ای رسید

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War از کمپانی‌های دیزنی Disney و مارول Marvel در آخر هفته‌‌ی اول باکس آفیس تابستانی به فروش پرشکوه خود ادامه داد و با ۱۱۲

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War از کمپانی‌های دیزنی Disney و مارول Marvel در آخر هفته‌‌ی اول باکس آفیس تابستانی به فروش پرشکوه خود ادامه داد و با 112.5 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی در 4474 سالن سینما در جایگاه دومین آخر هفته‌ی دوم به لحاظ فروش در تاریخ قرار گرفت و سریع‌تر از تمام فیلم‌های دنیا تابه‌حال توانست مرز 1 میلیارد دلار را رد کند.
این فیلم ابرقهرمانی بزرگ توانست در خارج از آمریکا 162.6 میلیون دلار بفروشد که جمع فروش خارجی آن را به 713.3 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 1.164 میلیارد دلار رساند. جمع فروش خارجی این فیلم شامل 17.6 میلیون دلار در روسیه بود که بزرگ‌ترین آخر هفته‌ی تاریخ در این مارکت محسوب می‌شود. در 11 می، «جنگ ابدیت» Infinity War در چین که یکی از آخرین مارکت‌های بزرگ آن محسوب می‌شود، اکران خواهد شد.
«جنگ ابدیت» Infinity War در روز شنبه، یازدهمین روز اکران خود، به جمع فیلم‌های میلیارد دلاری پیوست. این رکورد جدیدی است و پیش از آن «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens در روز دوازدهم اکران خود به این حجم فروش دست یافت. «جنگ ابدیت» Infinity War سی و چهارمین فیلمی است که در باکس آفیس جهانی، بدون در نظر گرفتن تورم، از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کرده است. امپراتوری دیزنی Disney با 17 عنوان از میان این فیلم‌ها، بر نصف آن‌ها فرمانروایی می‌کند.
«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens رکورد‌دار بزرگ‌ترین آخر هفته‌ی دوم در آمریکای شمالی (149.2 میلیون دلار) است، درحالی‌که «جنگ ابدیت» Infinity War، «پلنگ سیاه» Black Panther (با 111.7 میلیون دلار فروش) را کنار زد. «دنیای ژوراسیک» Jurassic World (با 106.6 میلیون دلار فروش) و «انتقام‌جویان» The Avengers (با 103.1 میلیون دلار فروش) پس از آن‌ها قرار دارند. تنها این پنج فیلم هستند که در دومین آخر هفته‌ی خود بالای 100 میلیون دلار فروش داشتند.«جنگ ابدیت» Infinity War در داخل آمریکا 56 درصد افت کرد که عدد قابل‌تحسینی برای یک فیلم ابرقهرمانی محسوب می‌شود. «پلنگ سیاه» Black Panther از کمپانی مارول Marvel استثنا بود و تنها 45 درصد افت داشت. اولین قسمت از «انتقام‌جویان» Avengers در دومین آخر هفته‌ی خود 50 درصد افت داشت، درحالی‌که «انتقام‌جویان: عصر اولتران» Avengers: Age of Ultron افت 59 درصدی و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» Captain America: Civil War افت 60 درصدی داشتند.دیگر استودیوهای بزرگ هالیوود به خاطر «جنگ ابدیت» Infinity War در این آخر هفته دست نگه داشتند.
در عوض، سه فیلم کوچک‌تر اکران شدند که در صدر آن‌ها بازآفرینی فیلم Overboard از کمپانی‌های ام‌جی‌ام MGM و لاینزگیت Lionsgate بود. این کمدی رمانتیک با ایفای نقش بازیگر محبوب مکزیکی اوگینو دربز Eugenio Derbez و آنا فریس Anna Faris، 14.8 میلیون دلار در 1623 سالن سینما فروش داشت و در جایگاه دوم قرار گرفت. این بزرگ‌ترین اکران پنتلیون فیلمز Pantelion Films وابسته به کمپانی لاینزگیت Lionsgate تا به امروز است. ام‌جی‌ام MGM و پنتلیون Pantelion از تعطیلات چینکو دِ مایو Cinco de Mayo در اکران فیلم استفاده کرد.فیلم ترسناک «یک مکان ساکت» A Quiet Place در جایگاه سوم قرار گرفت و در پنجمین آخر هفته‌ی خود با فروش 7.6 میلیون دلاری به جمع فروش 159.9 میلیون دلار در داخل آمریکا دست یافت. این فیلم در سطح جهانی از مرز 250 میلیون دلار عبور کرد و یکشنبه را با 255.3 میلیون دلار فروش بلیت به پایان رساند.
فیلم کمدی I feel pretty با بازی ایمی شومر Amy Schumer از کمپانی اس‌تی‌اکس STX با 4.9 میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت و به جمع فروش 37.8 میلیون دلار در داخل آمریکای شمالی و جمع فروش 46.8 میلیون دلار در سطح جهانی دست یافت. فیلم «رمپیج» Rampage با بازی ستاره‌ی مشهور دواین جانسون Dwayne Johnson از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. با 4.6 میلیون دلار فروش تا آخر یکشنبه، به جمع فروش جهانی 377.9 میلیون دلار، از جمله 84.8 میلیون دلار در داخل آمریکا و 293.1 میلیون دلار در خارج از آمریکا دست یافت و جایگاه آخر جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان