سردار کمال هادیان فر در گفتگو با مهر، با اشاره به پیام رسان های داخلی گفت: این پیام رسان ها نیاز به زمان دارند و مشکلات و ایرادات آنها با گذر زمان و سرعت رفع خواهد شد.
وی توضیح داد: سه سال پیش که تلگرام مورد اقبال مردم قرار گرفت سرویس دهی مناسبی نداشت و به شکل کنونی نبود. هر چه اقبال به تلگرام بیشتر شد روز به روز شرایط و کار کردن با آن بهبود یافت.
سردار هادیان فر اضافه کرد: اکنون نیز درخواست ما از مردم این است که به پیام رسان های داخلی اعتماد کنند و به آنها این زمان را بدهند که به رشد و بالندگی برسند.
وی اضافه کرد: پیش از این شاهد بودیم گاهی تلگرام بعد از شش ماه ضعف ها و باگ های خود را برطرف می کرد اما سرعت رفع نواقص در پیام رسان های داخلی به طور میانگین 10 روز است، سرعت بسیار بالاست و فقط نیاز به اعتماد مردم داریم.
رئیس پلیس فتا با تکذیب جدی این مطلب که گفته می شود پلیس و سپاه پاسداران به اطلاعات مردم دسترسی دارند، گفت: حتی موسسان و مدیران این پیام رسان به اطلاعات خصوصی دسترسی ندارند اما اگر جرمی در این فضا اتفاق افتاد و مردم به مراجع قضایی شکایت کردند مراجع قضایی شکایت را به پلیس ارجاع می دهد و آن وقت است که پلیس استعلام می کند و به جستجو در باره جزئیات آن در فضای پیام رسان می پردازد.
وی در خاتمه گفت: یکی از مهمترین انتقادهای ما به تلگرام این بود که اطلاعات خصوصی به خارج از کشور منتقل می شد که این بسیار در حوزه امنیت موضوع مهمی است، من باز هم تاکید می کنم هر چه بیشتر مردم به پیام رسان های داخلی اعتماد کنند سرعت و کیفیت آنها با شتاب بیشتری بهبود پیدا می کند.