ماهان شبکه ایرانیان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد

لزوم نظارت مستمر برای رعایت حقوق مراجعان به دستگاه قضایی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و کارکنان مکمل یکدیگر هستند بر لزوم نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تاکید کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، غلامعلی دهشیری معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه شورای قضایی استان یزد، ارتباطات و اطلاع رسانی مناسب، فضا سازی شایسته و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی را سه بعُد مهم تکریم ارباب رجوع ذکر کرد و افزود: تقویت پرتال و سایت دادگستری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی و ارتباط برخط با مخاطبان، استقرار و استفاده از صندوق‌های شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه از جمله مواردی است که در تکریم ارباب رجوع نقش به سزایی دارد.

وی تقویت میز خدمت در دادگستری و ایجاد میز خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را خواستار شد و بیان داشت: میز خدمت با حضور یک نیروی آموزش دیده و کارآزموده در دادگستری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌تواند ارباب رجوع دستگاه قضایی را در بدو امر، در یک فرایند صحیح اخذ خدمات قرار می‌دهد.

این مقام قضایی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و تکریم کارکنان در امتداد هم و مکمل یکدیگرند و ارتقاء و تعالی تکریم ارباب رجوع در دستگاه با حفظ شأن و منزلت کارکنان ارتباط مستقیم دارد.

وی فضا سازی محیطی در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی و طراحی و ترمیم ساختمان‌های فعلی متناسب با ارائه خدمات به مردم را از دیگر موضوعات قابل پیگیری در بحث تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: زیبا سازی و استفاده از گل و گلدان در بخش‌های مختلف دادگستری به ویژه در محاکم خانواده می‌تواند در ایجاد جو رفاقت و مهربانی با هدف تحقق صلح و سازش تأثیر به سزایی داشته باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری، ابراز داشت: معرفی، چهره سازی و تشویق و قدردانی از قضات و مدیران الگو در مسئله تکریم ارباب رجوع و نظارت بر رعایت دقیق نظم و انضباط اداری و آموزش ارتقاء مهارات‌های ارتباطی نیز در دیگر مواردی است که در بحث تکریم ارباب رجوع می‌تواند اثر گذار واقع گردد.

دهشیری، نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی را خواستار شد و اظهار داشت: ارباب رجوع دستگاه قضایی، علاوه بر دادگستری و 6 دستگاه تابعه آن شامل، کلانتری ها، کانون‌های وکلاء و کارشناسان نیز می‌شود که در هر یکی از این دستگاه‌ها نیز اگر قصوری باشد به کل مجموعه و زیر سئوال رفتن خدمات خالصانه در سایر بخش‌ها منجر می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان