رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد

کاهش ۳۶ درصدی موجودی پرونده‌های مسن در محاکم قضایی استان هرمزگان

حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری از کاهش ۳۶ درصدی موجودی پرونده‌های مسن در محاکم قضایی استان هرمزگان خبر داد.

کاهش 36 درصدی موجودی پرونده‌های مسن در محاکم قضایی استان هرمزگانبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جلسه شورای معاونین دادگستری کل استان هرمزگان از کاهش 36 درصدی موجودی پرونده‌های مسن در محاکم قضایی استان هرمزگان خبر داد.

این مقام قضایی مسئولیت پذیری در تصدی مناصب و جدیت در انجام وظیفه با هدف احقاق حقوق مردم و اجرا و بسط عدالت را رسالتی خطیر دانست و بر لزوم تسریع در روند رسیدگی‌ها و دقت نظر در عملکرد‌های مجموعه قضایی تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه تدابیر به عمل آمده، حجم پرونده‌های مسن دستگاه قضایی استان طی سال 1396 نسبت به سال گذشته کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد و تعداد پرونده‌های مسن در محاکم استان از 16 هزار پرونده به 10 هزار فقره کاهش یافته است.

وی ضمن تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مباحث و اقدامات فرهنگی در دستگاه قضایی استان هرمزگان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ریاست قوه قضائیه و با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور موفقیت در تحقق این اهداف طی سال پیش رو، از اتخاذ تدابیر مؤثر با تکیه بر مشارکت هر چه بیشتر مسئولان قضایی و معاونت‌های دادگستری استان به منظور آسیب شناسی، ارتقاء آمار عملکرد و افزایش بهره وری در این حوزه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های به عمل آمده و بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، دادگستری کل استان هرمزگان در شاخص پیشگیری از جرایم، از آمار موفقیت آمیزی برخوردار است که این موضوع، مبین کاهش قابل توجه جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان هرمزگان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تحقق اهداف پیش بینی شده در قالب طرح تحول قوه قضائیه را در گروی جلب رضایت عمومی، توجه به شاخص سلامت و ارتقاء کارآمدی دستگاه قضایی برشمرد و یادآور شد: مسئولیت پذیری و جدیت در انجام وظیفه، افزایش نظارت بر کارکنان، مدیریت منابع انسانی از طریق نخبه گزینی، استعدادیابی، شایسته سالاری و جانشین پروری، تسریع در جریان دادرسی‌ها، جلوگیری از اطاله رسیدگی و توجه به استحکام و اتقان آراء از جمله موارد مؤثر در ارتقاء عملکرد و افزایش بهره وری دستگاه قضایی است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر