ماهان شبکه ایرانیان

دومین کنگره ملی شهدای دانشجو برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجوی کشور از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو با محوریت شهدای دانشجوی مدافع حرم خبر داد.

دومین کنگره ملی شهدای دانشجو برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، امیر وجدانی‌نیا  رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجویی کشور در نشست خبری برگزاری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو در مشهد توضیح داد: نسخیتن کنگره ملی شهدای دانشجو در سال 93 برگزار شد.   در آن زمان 500 یادواره شهدی در دانشگاه‌ها و31 یادواره شهید در مراکز استانی برای شهدای دانشجو برگزار شد. پس از برگزار این ویداد فرهنگی دبیر خانه کنگره ملی شهدای دانشجو دائمی شد.

وی ادامه داد: فعالیت و برنامه‌ها برای برگزاری دومین دوره از کنگره ملی شهدای دانشجو از سال 95 آغاز شد. و یادواره های شهدای دانشجو در سه سطح دانشگاهی، استانی و اکنون ملی برگزار شد. در این راستا تا کنون 796 یادواره دانگاهی، تولید 94 مستند، چاپ 77 عنوان کتاب، ساخت 42 فیلم کوتاه، اجرای 133 تئاتر، راه اندازی 20 سایت برای شهدای دانشجو، برگزاری 45 شب خاطره و 1371 سرکشی از خانواده شهدا توسط اعضای ستاد برگزاری این کنگره در سراسر کشور انجام شده است.

وجدانی نیا افزود: پرهیز از کار کم اثر، گسترش محدوده مخاطبان دانشگاهی و تولید آثار با سلیقه دانشجویان از ملاحظاتی بودند که در اجرای این برنامه‌ها در نظر داشتیم. همچنین ارائه الگوی رفتاری، معرفی سیره شهدا بویژه شهدای مدافع حرم، تبیین چرایی دفاع در خارج از کشور و تشریح تفکرات اسلام قلابی از جمله اهداقی بود ک دنبال ردیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجوی کشور گفت:  قرار است دومین کنگره ملی شهدای دانشجو با محوریت شهدای مدافع حرم دانشجو روز 24 اردیبهشت ماه در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شود.22 خانوداه شهید در این مراسم حضور دارند. هشت کتاب و یک قطعه موسیقی برای شهدای دانشجو رونمایی خواهد شد. علاوه بر این از مقام دو شهید دانشجوی یمنی هم تجلیل می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 4000 شهید دانشجو شناسایی شده است. 10 استان دیگر نیز اسناد مرتبط به شهدایشان در دست بازبینی و پالایش است. سال آینده آمار قطعی شهدای دانشجو اعلام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان