کمپانی HTC برای نخستین بار در سه سال گذشته به سوددهی رسید

کمپانی تایوانی HTC به لطف قراردادی که سال گذشته با گوگل امضا کرد، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به سود قابل توجهی دست پیدا کرده است.

کمپانی HTC برای نخستین بار در سه سال گذشته به سوددهی رسید

کمپانی تایوانی HTC به لطف قراردادی که سال گذشته با گوگل امضا کرد، در سه ماهه اول سال 2018 به سود قابل توجهی دست پیدا کرده است.

براساس قرارداد مذکور که خبر مربوط به آن اواخر سال گذشته نهایی شد گوگل بابت استخدام بخش طراحی تلفن های هوشمند HTC، مبلغ 1.1 میلیارد دلار به طرف مقابل پرداخته و 2 هزار نفر از مهندسان این شرکت تحت نظارت «ریک اوسترلو» به گوگل منتقل شدند.

علاوه بر این گوگل یک لیسانس غیر انحصاری بابت برخی تکنولوژی های اچ تی سی به دست آورده تا از آن ها در بخش سخت افزاری استفاده کند.

این مبلغ کلان باعث شده علی رغم ضرردهی بخش موبایل HTC در سه ماهه اول سال 2018، این کمپانی به سود 710 میلیون دلاری دست پیدا کند. این مبلغ طبیعتا به جبران ضرر 580 میلیون دلاری در سال 2017 کمک کرده و هزینه های عملیاتی را نیز در آینده کاهش خواهد داد.U12 پلاس

از دست دادن تعداد زیادی از متخصصان رقابت با شرکت هایی از قبیل سامسونگ و هواوی را برای HTC دشوار ساخته اما با در نظر گرفتن عملکرد قابل قبول این شرکت روی هدست های واقعیت مجازی ممکن است این مساله یک توفیق اجباری باشد.

به هر حال این شرکت طی سه سال اخیر در حوزه موبایل به جز زیان مالی هیچ دستاورد دیگری نداشته در حالی که کسب و کار واقعیت مجازی آنها به سرعت در حال رشد بوده است.

با این حال تایوانی ها نه تنها قصد ترک میدان رقابت را ندارند بلکه خود را برای رونمایی از پرچمداری جدید در  دوم خرداد آماده می کند که احتمالا U12 پلاس نام خواهد داشت.

بر اساس شایعات موجود U12 پلاس از نمایشگر 6 اینچی لبه به لبه با نسبت تصویر 18 به 9 بهره می برد. علاوه بر این چیپست اسنپدراگون 845 به همراه 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

تماشا کنید: نگاه نزدیک به اچ تی سی U11 پلاس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان