بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی قصد دارند به تدریج اتومبیل های برقی را جایگزین نمونه های بنزینی و دیزلی رایج کنند. به همین خاطر همه آنها استراتژی هایی را تدوین نموده و هدف هایی را در این راستا تعیین کرده اند.
آئوئی یکی از این خودروسازان است که برنامه ای جامع با جزئیات نسبتا دقیق تدارک دیده است. در جلسه مجمع عمومی سالانه آئودی، هیئت مدیره این شرکت از استراتژی Audi.Vorsprung.2025 پرده برداری نمود. بر اساس این استراتژی ارایه مدل های برقی شده در هر کلاس در دستور کار قرار گرفته و در سال های پیش رو شاهد عرضه انواع مدل های سبز از سوی آئودی خواهیم بود.
اسناد این اشتراتژی که چهارشنبه گذشته جزئیاتی از آن رسانه ای شد، از برنامه ریزی ارباب حلقه ها برای تولید و فروش 800 هزار دستگاه خودروی برقی شده در سال 2025 خبر می دهند. ذکر این نکته ضروریست که عبارت "برقی شده" می تواند دربرگیرنده مدل های هیبریدی نیز باشد.
آنگونه که اعلام شده تا سال 2025 آئودی 20 مدل برقی طراحی و تولید خواهد کرد. شاسی بلند e-tron که اواخر امسال از نسخه نهایی آن رونمایی خواهد شد، به عنوان پیش قراول این مدل ها محسوب می شود. بعد از آن هم نسخه خیابانی کانسپت e-tron Sportback برای وارد شدن به خطوط تولید چراغ سبز دریافت خواهد کرد.
مدل e-tron GT و یک مدل الکتریکی در کلاس خودروهای کامپکت دیگر گزینه های سبزی هستند که ارباب حلقه ها برای تولید در سال 2020 برنامه ریزی کرده است. همانطور که پیشتر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، آئودی در توسعه مدل های برقی با دیگر عضو خانواده فولکس واگن یعنی پورشه همکاری خواهد کرد. تولید e-tron GT بر روی پلتفرم Mission E یکی از نتایج این همکاری شمار می رود.
به منظور پشتیبانی بهتر از اتومبیل های برقی و ایجاد زیرساخت های لازم، آئودی اعلام کرده که در حال کار بر روی ایستگاه های شارژ اختصاصی است. آقای روپرت استادلر رئیس هیئت مدیره آئودی درباره استراتژی جدید این شرکت گفته:
هدف ما انقلاب در عرصه حمل و نقل است. ما می خواهیم در زمینه حمل و نقل الکتریکی در میان برندهای رده بالا سردمدار باشیم. تناسب با کاربردهای روزمره همه افراد، استانداردهای واقعی، کیفیت بالا و لذت بالای رانندگی برخی از فاکتورهای ما برای مشتریان هستند. با تکیه بر برتری های فنی که در اختیار داریم، ما حمل و نقل الکتریکی را وارد مرحله ای تازه خواهیم کرد.