سری 5 ب ام و همواره در طول حیات خود یکی از مهیج ترین سدان های قابل انتخاب بوده و به نوعی در کلاس خود یک استاندارد محسوب می شود. با معرفی نسخه M نسل اخیر، باواریایی ها بر روی عملکرد این خودرو مانور زیادی داده و بطور ویژه بر روی توانایی های فنی آن حساب باز کرده اند.
به تازگی ب ام و M5 توسط مجله آلمانی Sport Auto به نوربرگ رینگ برده شده و عملکرد آن در این پیست معروف مورد ارزیابی قرار گرفته است. گفته می شود این سدان 600 اسب بخاری با ترمزهای سرامیک کربنی آپشنال توانسته رکورد 7:38,92 را در نوربرگ رینگ از خود بر جای بگذارد.
اگر چه این زمان برای یک سدان سایز متوسط رکوردی تحسن برانگیز به شمار می رود، اما در مقایسه با رکورد پورشه پانامرا توربو اندکی بیشتر است. بد نیست اشاره کنیم سدان 550 اسب بخاری پورشه حدود 1 ثانیه سریع تر بوده و رکورد 7:38 را در جهنم سبز ثبت نموده است. مدل های اسپرتی مثل لکسس LFA و لامبورگینی گالاردو LP 570-4 سوپرلگرا نیز رکوردهایی مشابه با پانامرا توربو ثبت کرده اند.
رکورد M5 اندکی پس از معرفی نسخه Competition از این سدان سریع رسانه ای شده است. در زیر این نسخه از M5 همان موتور 4.4 لیتری توئین توربوی V8 قرار دارد، اما با بهینه سازی انجام شده قدرت آن 17 واحد افزایش یافته و به 617 اسب بخار رسیده است. در این بین گشتاور تولیدی تغییری نکرده و در عدد 750 نیوتن متر ثابت باقی مانده است. این گشتاور عظیم بین دورهای 1800 الی 5860 حاصل می شود.
به گفته باواریایی ها در M5 Competition تاکید ویژه ای بر روی هندلینگ شده است. ارتفاع این نسخه 7 میلی متر کمتر بوده و سیستم تعلیق آن برای عملکردی بهتر در پیست مورد بازنگری قرار گرفته است. طبق برنامه ریزی ها تولید M5 Competition از جولای آغاز خواهد شد. حال باید منتظر ماند و دید که این نسخه در چه زمانی یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی خواهد کرد.