ماهان شبکه ایرانیان

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان:

بیش از ۹۵ درصد گواهی‌های صادر شده در پزشکی قانونی مورد وثوق دستگاه قضایی است

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان با اشاره به اینکه تقریبا یک سوم پرونده‌هایی که وارد سیستم قضایی می‌شود به طریقی در پزشکی قانونی بررسی می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد گواهی‌های صادر شده در پزشکی قانونی، مورد وثوق دستگاه قضایی است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، حمیدرضا نظیفی در سی و پنجمین همایش فصلی مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور در شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه تقریبا یک سوم پرونده‌هایی که وارد سیستم قضایی می‌شود به طریقی در پزشکی قانونی بررسی می‌شود، اظهار داشت: بیش از 95 درصد گواهی‌های صادر شده در پزشکی قانونی مورد وثوق دستگاه قضایی است.

نظیفی با بیان اینکه سیستم پزشکی قانونی یک سیستم تخصصی است و اینطور نیست که اگر نیرویی را امروز از دست دادیم فردا بتوانم نیرویی را جایگزین آن کنیم، تصریح کرد: دستگاه پزشکی قانونی دستگاهی با ویژگی‌های خاص خود است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با تاکید بر اینکه چنین دستگاهی با این ویژگی بایستی زیرساخت هایش به طور کامل مهیا باشد، نیروی انسانی و فضای فیزیکی را از مهمترین زیرساخت‌ها عنوان کرد.

نظیفی در ادامه گفت: حوزه فضای فیزیکی توسعه بسیار خوبی پیدا کرده و در لرستان به حد نسبتا مطلوبی رسیده است، اما هنوز به حد استاندارد نرسیده ایم و نیروی انسانی هنوز چالش اساسی دستگاه پزشکی قانونی است.

وی یادآور شد: این چالش را نمی‌توان درون سازمانی حل کرد و نیاز به کمک دانشگاه علوم پزشکی، اداره برنامه و بودجه و استانداری داریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان